Analiza Politicii de Produs a Firmei Parmalat in Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul I: Politica de produs a firmei Parmalat
Capitolul II:Prezentarea Companiei Parmalat in Romania
Capitolul III:Analiza strategica in cadrul Companiei Parmalat Romania
Capitolul IV:Concluzii si propuneri


Extras din proiect Cum descarc?

Politica de produs a firmei Parmalat
CONTINUTUL POLITICII DE PRODUS
Fundamentarea politicii de produs reprezinta punctul de plecare in definirea mixului de
Marketing a intreprinderii. Acest lucru presupune precizarea clara a obiectivelor, strategiilor si tacticilor pe care intreprinderea trebuie sa si le aleaga dintre variantele posibile.
Politica de produs are in vedere conduita pe care o adopta o intreprindere referitor la
dimensiunile, structura si evolutia gamei de bunuri materiale si servicii ce fac obiectul
propriei activitati
Principalele componente ale politicii de produs sunt:
- Cercetarea produsului, care are in vedere atat analiza situatiei produselor,intreprinderii, prezente pe piata, cat si a celor noi, ce urmeaza a fi lansate intr-un anumit moment pe piata. Fara aceasta componenta (corespunzatoare functiei premisa a marketingului) politica de produs
nu poate corespunde asteptarilor.
- Proiectarea si realizarea produselor noi,presupune realizarea noilor produse, in concordanta cu nevoile consumatorilor,pentru a putea fi testate (testare tehnica si de acceptabilitate) in vederea lansarii lor pe piata.
- Asigurarea legala a produsului, in vederea protejarii acestuia impotriva concurentei neloiale caruia i-ar putea cadea victima acesta.
- Analiza portofoliului produselor, pe care intreprinderea le are deja prezente pe piata. Prin utilizarea unor metode precum BCG, Matricea McKinsey, SWOT etc. Intreprinderea isi pozitioneaza produsele pe piata si poate decide care sunt cele care vor ramane in continuare si care sunt cele care vor fi inlocuite sau eliminate definitiv.
1.1.Conceptul de produs
Intr-o conceptie clasica, produsul este definit ca o suma de atribute si caracteristici tangibile, de natura fizica si chimica, reunite intr-o forma identificabila.
In viziune de marketing, produsul este definit prin patru elemente componente:
a) componentele corporale (caracteristicile tangibile ale produsului si ambalajului
sau: forma, greutate, culoare, structura etc.)
b) componente acorporale (elemente care nu au un corp material nemijlocit: nume,
marca, pret, termen de garantie etc.)
c) comunicatiile cu privire la produs (ansamblul informatiilor transmise de
producator sau de distribuitor cumparatorilor potentiali prin publicitate, activitati
promotionale etc.)
d) imaginea produsului (sinteza reprezentarilor mentale, de natura cognitiva,
afectiva, sociala si personala a produsului in randul cumparatorilor)
Un aspect esential pentru buna intelegere a marketingului il reprezinta
cunoasterea si recunoasterea importantei conceptului de imagine. 
- imaginea dorita - este imaginea pe care intreprinderea ar dori sa o creeze in randurile clientilor potentiali. Ea difera in functie de obiectivele urmarite si nu sepoate indeparta prea mult de imaginea existenta sau in absenta acesteia, decaracteristicile reale ale produselor realizate de catre intreprindere. Imaginea dorita este un concept asemanator "conceptului de produs" prezentat de Kotler,iar pentru determinarea sa se utilizeaza "pozitionarea" marcii in raport cu marcile concurente.
- imaginea transmisa (difuzata) - este imaginea pe care intreprinderea o transmite, cel mai adesea prin intermediul unei agentii de publicitate. In principiu nu ar trebui sa existe diferente intre imaginea dorita si imaginea transmisa. In realitate, astfel de nesincronizari pot sa apara, datorita neintelegerii exacte a tuturor fatetelor imaginii dorite sau a utilizarii unor simboluri sau mijloace inadecvate.
- imaginea receptionata - este imaginea pe care fiecare persoana care apartine grupului-tinta si-o formeaza despre respectiva marca. Chiar daca imaginea receptionata nu ar trebui sa fie diferita de cea transmisa, din diverse motive, ce tin in special de capacitatea de intelegere a persoanei in cauza si de sistemul de valori al acesteia, imaginea receptionata poate fi distorsionata in raport cu cea transmisa.
- imaginea efectiva (numita si "imagine reala", deoarece se defineste prin felul in care este perceputa marca, indiferent de faptul daca aceasta perceptie corespunde sau nu caracteristicilor intrinseci ale produsului) - este o regrupare, o sinteza a imaginilor receptionate la nivel individual, la un moment dat, prelucrate la nivel social. Aceasta este singura categorie de imagine care poate si trebuie sa fie studiata cu mijloace specifice cercetarii de marketing (fiind singura categorie de imagine care poate fi comensurata pe aceasta cale, mai poarta si numele de ,,imagine comensurata"), ea constituind baza conturarii imaginii dorite si,ulterior, a intregii activitati de imbunatatire a imaginii.Imaginea unei marci sau a unei intreprinderi este un indicator de natura calitativa,ale carui componente sunt dificil de identificat si de comensurat. Principalele elementecomponente ale imaginii sunt urmatoarele:
- notorietatea - este componenta cantitativa a imaginii (unii autori considerand-o chiar o caracteristica distincta a unei marci, organizatii sau persoane), ea exprimandu-se ca procent al populatiei care a auzit de respectiva marca sau firma. In practica, exista treitipuri de notorietate, intre care diferentele in privinta nivelului comensurat al notorietatii pot fi destul de semnificative. In toate cazurile, determinarea gradului de notorietate presupune efectuarea unei cercetari cantitative, ceea ce difera fiind modalitatea de formulare a intrebarii adresate respondentilor. Astfel, cele trei tipuri de notorietate sunt: 
a) notorietatea spontana 
b) notorietatea asistata. 
c) notorietatea "top of mind". 
-continutul imaginii - este o componenta preponderent calitativa a imaginii, care
vizeaza conotatiile existente in mintea persoanelor intervievate in legatura cu o
marca, cu o intreprindere, cu o institutie publica etc. In cele mai multe cazuri, oamenii
considera imaginea ca un indicator liniar, care poate fi situat pe o scala de tipul
diferentialei semantice, cu mai multe niveluri, intre "foarte buna" si "foarte proasta".
In realitate, in mod constient sau inconstient, ei asociaza fiecarei marci, intreprinderi
un set de conotatii, care contureaza o imagine mult mai complexa a acesteia.
Pentru specialistul in marketing este important nu doar sa afle daca imaginea unui
produs, de exemplu, este buna sau proasta, ci si de ce este ea buna sau proasta, care
este continutul exact al imaginii respective. Numai asa va avea posibilitatea de a
actiona in directia imbunatatirii imaginii, imbunatatire care, de fapt, nu este altceva
decat o modificare intr-un sens favorabil a continutului imaginii. Determinarea
continutului imaginii este o problema delicata, care se rezolva, in special, prin
utilizarea unor tehnici proiective, in cadrul cercetarilor calitative.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Politicii de Produs a Firmei Parmalat in Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!