Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe Nou intraţii în sector Bariere de intrare relativ ridicate; Costuri de pornire ridicate; Existenţa mărcilor puternice; Unele situaţii de sprijin guvernamental tacit pentru ‘flag carriers’[1] Scurtări ale perioadelor de decolare sau aterizare; [1] Flag carrier is a transportation company, such as an airline or shipping company, that, being locally registered in a given country, enjoys preferential rights or privileges, accorded by the government, for international operations. It may be a state-run, state-owned or private but state-designated company or organization. A flag carrier (if it is an airline) may also be known as a national airline or a national carrier Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe Cumpărătorii Scăderea loialităţii clienţilor; Programele frequent flyer ale companiilor aeriene; Alegeri mai bune pentru anumite rute; Structură complicată şi confuză a costurilor; Pe anumite rute, concurenţă din partea curselor charter; Înţelegeri între intermediari. Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe Substitute Dezvoltarea trenurilor de mare viteză, în special în Franţa, Italia, Germania şi Spania; Extinderea reţelelor de autostrăzi; Noi tehnologii pentru telecomunicaţii, în special pentru videoconferinţe. Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe Furnizorii Oligopolul furnizorilor de aeronave şi de motoare de aeronave; Oligopolul companiilor de leasing de aeronave; Monopoluri locale ale furnizorilor de infrastructură (aeroporturi şi suprafaţa de transport); Monopol local şi sub-capacitatea “furnizorilor” de control al traficului aerian; Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe Rivalitatea Varietate pe diverse rute; Intensificarea competiţiei prin preţ şi prin servicii (?); Utilizarea extensivă a GDS (Global Distribution System) şi utilizarea tot mai largă a distribuţiei pe internet; Sistemele sofisticate de yield management dau naştere la discrimări de preţ; Alianţe strategice; Companiile charter, regionale şi low cost nou intrate generează intensificarea concurenţei între companiile deja existente; Companiile existente adaugă noi servicii sau le modifică pe cele existente pentru a face faţă concurenţei din partea nou intraţilor; Liberalizarea pieţei începută în 1990 şi continua privatizare a liniilor aeriene deţinute de stat; Eşecul unor linii aeriene existente (de ex, în 2001, Swissair şi Sabena).
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.