Analiza sectorului economic în care acționează o întreprindere

Extras din proiect

Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe
Nou intraţii în sector
Bariere de intrare relativ ridicate;
Costuri de pornire ridicate;
Existenţa mărcilor puternice;
Unele situaţii de sprijin guvernamental tacit pentru ‘flag carriers’[1]
Scurtări ale perioadelor de decolare sau aterizare;
[1] Flag carrier is a transportation company, such as an airline or shipping company, that, being locally registered in a given country, enjoys preferential rights or privileges, accorded by the government, for international operations. It may be a state-run, state-owned or private but state-designated company or organization. A flag carrier (if it is an airline) may also be known as a national airline or a national carrier
Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe
Cumpărătorii
Scăderea loialităţii clienţilor;
Programele frequent flyer ale companiilor aeriene;
Alegeri mai bune pentru anumite rute;
Structură complicată şi confuză a costurilor;
Pe anumite rute, concurenţă din partea curselor charter;
Înţelegeri între intermediari.
Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe
Substitute
Dezvoltarea trenurilor de mare viteză, în special în Franţa, Italia, Germania şi Spania;
Extinderea reţelelor de autostrăzi;
Noi tehnologii pentru telecomunicaţii, în special pentru videoconferinţe.
Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe
Furnizorii
Oligopolul furnizorilor de aeronave şi de motoare de aeronave;
Oligopolul companiilor de leasing de aeronave;
Monopoluri locale ale furnizorilor de infrastructură (aeroporturi şi suprafaţa de transport);
Monopol local şi sub-capacitatea “furnizorilor” de control al traficului aerian;
Industria transporturilor aeriene europene – analiză prin prisma celor cele 5 forţe
Rivalitatea
Varietate pe diverse rute;
Intensificarea competiţiei prin preţ şi prin servicii (?);
Utilizarea extensivă a GDS (Global Distribution System) şi utilizarea tot mai largă a distribuţiei pe internet;
Sistemele sofisticate de yield management dau naştere la discrimări de preţ;
Alianţe strategice;
Companiile charter, regionale şi low cost nou intrate generează intensificarea concurenţei între companiile deja existente;
Companiile existente adaugă noi servicii sau le modifică pe cele existente pentru a face faţă concurenţei din partea nou intraţilor;
Liberalizarea pieţei începută în 1990 şi continua privatizare a liniilor aeriene deţinute de stat;
Eşecul unor linii aeriene existente (de ex, în 2001, Swissair şi Sabena).


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza Sectorului Economic in care Actioneaza o Intreprindere.ppt

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!