Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 5958
Mărime: 255.11KB (arhivat)
Publicat de: Mariana G.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf.univ.dr. Ionel Marian
Facultatea de Stiinte Economice
Universitatea Ovidius, Constanta

Cuprins

  1. Capitolul I
  2. Analiza serviciilor societatii Lascu Bros SRL 2
  3. I.1 Analiza pietei serviciilor turistice 2
  4. I.2. Prezentarea serviciilor companiei Lascu Bros SRL .. 3
  5. I.3 Analiza clientilor companiei Lascu Bros SRL 5
  6. I.4. Concurentii serviciilor punctului de lucru La Scoica Land - complex 6
  7. I.5 Analiza serviciilor punctului de lucru La Scoica Land prin intermediul modelul Boston Consulting Group . 8
  8. Capitolul II
  9. Analiza potentialului uman si al eficientei utilizarii sale pentru prestarea serviciilor in cadrul societatii Lascu Bros SRL .. 11
  10. II.1. Structura personalului companiei Lascu Bros SRL . 11
  11. II.2. Dinamica si mobilitatea personalului companiei Lascu Bros SRL 16
  12. II.3. Analiza productivitatii personalului angajat 18
  13. Capitolul III
  14. Analiza principalilor indicatori bilantieri ai activitatii economice ai societatii Lascu Bros SRL . 20
  15. III.1. Analiza principalilor indicatori bilantieri ai activitatii economice 20
  16. Bibliografie . 23

Extras din proiect

Capitolul I

Analiza serviciilor societatii Lascu Bros SRL

I.1. Generalitatile serviciilor turistice

Industria turistica sau a ospitalitatii cum mai este denumita in literatura de specialitate reprezinta ansamblul firmelor producatoare sau prestatoare de servicii/produse turistice identice sau profund substituibile, astfel incat aceste firme sunt angajate intr-o competitie stransa intrucat satisfac aceleasi nevoi ale acelorasi tipuri de consumatori. Industria cuprinde, deci, firme concurente care incearca sa acopere cu produse/servicii o parte cat mai mare a pietei turistice si, prin aceasta, sa marginalizeze alte firme si chiar sa le scoata de pe piata. Astfel, putem vorbi de o rivalitate intre firme care depaseste concurenta obisnuita si care se desfasoara in planul preturilor, al diversificarii produselor/serviciilor, al publicitatii si reclamei. Pentru obtinerea unor avantaje competitive pe termen lung asupra concurentilor, firmele isi sacrifica in mod constient avantaje pe termen scurt (de exemplu, vanzarea o perioada la tarife sub ale concurentei, cu o marja de profit nula sau chiar sub nivelul costurilor), ceea ce face ca rivalitatea sa se dovedeasca costisitoare pentru competitori dar benefica pentru turisti.

Concurenta trebuie insa sa se desfasoare in cadrul industriei in limitele prevazute de reglementarile legale, dar ea se intensifica sub actiunea anumitor factori independenti de aceste reglementari. Intrucat factorii care determina intensitatea competitiei afecteaza, frecvent in masura hotaratoare, nivelul performantelor firmei si pozitia competitiva a acesteia, ei trebuie urmariti, pentru a sesiza la timp schimbarile pe care le induc si pentru a reactiona eficace.

Activitatile turistice sunt extrem de variate, interdependenta dintre acestea, legaturile

existente intre acestea si alte ramuri ale economiei nationale, diversificarea motivatiilor precum si cresterea numarului de factori cu actiune de durata si spatiere care inf1uenteaza raporturile dintre cerere-oferta au facut ca turismul sa devina o adevarata industrie, al carui rol este in continua crestere.

In cadrul pietei turistice, se remarca faptul ca frecventa de inlocuire a produsului servicii este mult mai redusa in raport cu alte marfuri si, ca urmare, ciclul de viata al produsului turistic se extinde pe un numar mai mare de ani. Aceasta particularitate se poate explica prin diversitatea mai restransa a produselor turistice, comparativ cu diversitatea marfurilor.

Pe de alta parte, ciclul de viata al produselor turistice devine din ce in ce mai scurt, astfel ca aranjamentele turistice oferite la inceputul secolului XX s-au perimat pe parcurs, fiind inlocuite sau modificate, ca urmare a modificarilor survenite in cererea turistica. Produsul turistic avand un caracter modular, diferitele sale componente au durate de viata diferite. Astfel, patrimoniul turistic va inregistra cea mai mare longevitate, suscitand interesul turistilor timp de sute sau chiar mii de ani, in schimb un produs turistic de tip eveniment poate sa aiba o durata de viata de o zi. O anumita destinatie turistica va atrage un numar din ce in ce mai mare de turisti pe masura ce devine cunoscuta pe piata atat de catre tour operatori, cat si de catre consumatori. Aceasta va conduce la dezvoltarea ofertei turistice, a facilitatilor oferite pana la un nivel care, la un moment dat, poate sa depaseasca cererea. Un astfel de produs turistic de tip statiune cunoaste un ciclu de viata a carui durata depinde de mentinerea atractivitatii sale pe piata.

Firmele lider pe piata turistica. Fiecare piata indiferent daca este locala, nationala sau internationala, tinde sa aiba una sau doua organizatii lider, considerate a fi avangarda in domeniul respectiv de activitate. In domeniul serviciilor hoteliere, Hilton, Marriott si Holiday Inn au dominat piata americana, in timp ce Forte si Meridian au dominat piata europeana. In tara noastra desi aceste lanturi au patruns si pe piata romaneasca (Hilton, Marriott, Holiday Inn, Ibis) nu putem vorbi ca s-au si impus ca lider in Romania deoarece acestea sunt prezente doar in capitala si in marile orase. Credem ca aceste pozitii de lider sunt inca in formare stiut fiind faptul ca procesul de dezvoltare si modernizare in turism nu s-a incheiat iar aceste pozitii nu se pot afirma decat in conditii de economie de piata functionala, ceea ce a lipsit Romaniei zeci de ani.

Bibliografie

1. Suport de curs Economia Serviciilor, Prof. Univ. dr. Ionel Marian, Universitatea Ovidius Constanta

2. Documente contabile si financiare interne ale firmei Lascu Bros SRL

3. https://revistapatronatuluiroman.ro/matricea-bcg-boston-consulting-group, ultima accesare la 12.04.2022

4. https://www.risco.ro/financiare/lascu-bros-cui-9862131, ultima accesare la 20.04.2022

5. https://ro.wikipedia.org/wiki/Analiza_SWOT, ultima accesare 20.04.2022

6. https://e-cazare.ro/hotel/seaside-studio-onix-blue-residence-mamaia-nord-navodari, ultima accesare 21.04.2022

7. https://www.corabia-piratilor.ro, ultima accesare 21.04.2022

8. https://www.ceccarbusinessmagazine.ro/analiza-bilantului-a4947/, ultima accesare 28.04.2022

Preview document

Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 1
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 2
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 3
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 4
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 5
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 6
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 7
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 8
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 9
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 10
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 11
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 12
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 13
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 14
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 15
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 16
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 17
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 18
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 19
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 20
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 21
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 22
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 23
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 24
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 25
Analiza serviciilor societății Lascu Bros SRL - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Analiza serviciilor societatii Lascu Bros SRL.docx

Ai nevoie de altceva?