Analiza si Cercetarea Concurentiilor Intreprinderii Elko pe Piata IT

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere

Capitolul 1. CONCEPTUL DE CONCURENTA IN MARKETING
1.1. Definitii date concurentei
1.2. Tipuri de concurenta existente intre producatori
1.3. Practici anticoncurentiale
1.4. Rolul organizatiilor de reglementare

Capitolul 2. ANALIZA PIETEI IT DIN ROMANIA

2.1 Prezentarea ofertei IT pe piata din Romania
2.2 Analiza concurentei pe piata IT din Romania 

2.3 Segmentarea pietei
Capitolul 3. PROIECTAREA STUDIULUI PRIVIND PERCEPTIA CLIENTILOR ELKO PE PIATA ROMANEASCA

3.1 Interviul in profunzime metoda calitativa de explorare a pietei

3.2 Prezentarea firmei ELKO
3.3 Stabilirea scopului cercetarii

3.4 Stabilirea obiectivelor de cercetare
3.5 Identificarea populatiei studiate si a esantionului 

3.6 Analiza si interpretarea informatiilor 

Concluzii si recomandari
Anexa 1

Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Concurenta reprezinta un fenomen deosebit de important pentru sanatatea unei economii, intrucat ea genereaza motive pentru ca actorii unei piete sa isi imbunatateasca mereu oferta si sa satisfaca intr-un grad mai ridicat nevoile consumatorului. Piata de IT, a cunoascut in Romania in ultimii trei ani o intensa dezvoltare, iar ofertele au inceput sa fie din ce in ce mai diversificate si mai tentante.

Lucrarea de fata doreste sa aduca in discutie un subiect cu care end-userii- utilizatorii obisnuiti de calculatoare- poate ca nu sunt foarte familiarizati, si anume acela al marilor distribuitori de produse IT. Fiind vorba despre o piata business to business companiile mari distribuitoare ajung cu produsele lor la utilizatorii finali prin intermediul altor companii de retail. De aceea, pe aceasta piata concurenta este una mai stransa, relatiile de piata sunt profesioniste, marii distribuitori dorind sa isi fidelizeze retailerii prin utilizarea diverselor metode de fidelizare.

Structurata pe trei capitole, lucrarea doreste, prin cercetarea efectuata, sa clarifice unele probleme ridicate de unul dintre cei mai mari distribuitori de IT din Romania - compania ElkoTech. 
In primul capitol se face o trecere succinta in revista a notiunilor legate de particularitatile concurentei in marketing, precum si de principalele autoritati de reglementare ale concurentei si de rolul lor in stabilitatea economiei.
In capitolul al doilea se face o analiza a pietei IT din Romania, urmarindu-se aici o radiografiere a principalelor mutatii avute pe aceasta piata.
Capitolul trei este alocat cercetarii avand ca scop studierea perceptiei clientilor ELKO in legatura cu competitia din piata IT si imaginea intreprinderii ELKO, studiu realizat pe un numar de 25 de respondenti - reprezentanti ai unor companii de retail din domeniul IT.

In urma studiului compania Elko beneficiaza de o imagine favorabila in randul clientilor.
Totusi, se pare ca o tendinta ce incepe sa ne manifeste si pe aceasta piata integrarea in aval - marii distribuitori cumpara mari magazine de retail ( ex Flamingo achizitioneaza Flanco, KTech achizitioneaza Ultra Pro Computers) fapt ce are un impact negativ asupra unor companii care incep sa nu mai ,,tina pasul" cu ceea ce se intampla pe piata.

CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE CONCURENTA IN MARKETING

1.1 Definitii date concurentei

Concurenta reprezinta un fenomen deosebit de important pentru viata economica, dar si pentru viata sociala, deoarece ea reprezinta factorul motor care motiveaza, atat afacerile, cat si existenta oamenilor.
Orice intreprindere isi desfasoara activitatea intr-un mediu determinat, in care intretine relatii cvasi-permanente cu piata, deoarece ea intervine aici atat in calitate de furnizor, cat si de beneficiar. Desigur, eficienta activitatii depinde de modul ei de integrare in relatiile de piata, unde apar o serie de alti agenti economici cu care intra in competitie pentru obtinerea unor conditii mai bune de productie, desfacere, efectuare a operatiunilor banesti sau a altor activitati, in scopul obtinerii de cat mai multe avantaje. Deoarece concurenta este o lupta permanenta, in care primeaza interesele economice si care se soldeaza intotdeauna cu invinsi si invingatori, fiecare intreprindere trebuie sa cunoasca bine structura si intensitatea concurentei, cauzele succesului concurentilor importanti, formele in care se manifesta, pentru ca pe aceasta baza sa-si evalueze sansele de supravietuire, racordandu-si la realitate, obiectivele prioritare si adoptand cele mai potrivite strategii concurentiale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza si Cercetarea Concurentiilor Intreprinderii Elko pe Piata IT.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!