Analiza si Perfectionarea Stilurilor de Management la SC Contag SRL

Cuprins proiect Cum descarc?

Consideratii generale privind aparitia si dezvoltarea stiintei managementului 3
1.1. Din istoria managementului 3
1.1.1. Evolutia managementului romanesc 6
1.2. Definitia stiintei managementului 8
1.3. Abordari ale managementului 11 
1.3.1. Scoala clasica 12
1.3.2. Scoala relatiilor umane 14
1.3.3. Scoala cantitativa 15
1.3.2. Scoala sistemica 16
1.4. Functiile managementului 17
Capitolul II. 
Stiluri de management 18
2.1. Definitia stilului de management 18
2.1.1. Personalitatea managerului si contextul ei functional 19
2.1.2. Activitatea manageriala 22
2.1.2.1. Stilul managerului 22
2.1.2.2. Diversitati stilistice 23 
2.1.3. Caracterul, temperamentul si stilul managerial 24
2.1.4. Aptitudine, aspiratie si stilul managerial 26
Capitolul III.
Metode de management cu caracter participativ 29
3.1. Metode generale cu caracter participativ 29
3.1.1. Managementul prin obiective 29
3.1.2. Managementul prin bugete 31
3.1.3. Managementul pe produs 31
3.2. Metode si tehnici specifice de management cu caracter participativ 32
Capitolul IV.
Competente noi pentru o lume noua - managementul mileniului III 38
4.1. Managementul performantei determinant al stilului managerial 38
4.1.1. Definire, scopuri si caracteristici ale managementului performantei 38
4.1.2. Un model conceptual al managementului performantei 39
4.1.3. Criterii de succes al managementului performantei 40
4.2. Managementul carierei - componenta a stilului managerial privind
progresul resurselor umane 40
4.2.1. Definirea managementului carierei 40
4.2.2. Conceptul de cariera si intelesurile lui 40
4.2.3. Principalele sensuri ale managementului carierei 41
4.3. Organizatia inceputului de mileniu 42
4.4. Lideri la inceput de mileniu 42
4.5. Restructurarea organizatiei pentru secolul XXI 44
Pag.
Capitolul V. 
Analiza stilului de management la S.C. CONTAG S.R.L. 45
5.1. Prezentarea firmei 45
5.2. Analiza stilurilor de management si a elementelor de management participativ 46
5.3. Analiza nivelului motivatiei 52
Concluzii si propuneri 58
Anexa 
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I
CONSIDERATII GENERALE PRIVIND APARITIA SI
DEZVOLTAREA STIINTEI MANAGEMENTULUI
1.1. Din istoria managementului
Managementul este perceput diferit, in special de catre cei care il exercita. Unii dintre acestia nu acorda o atentie anume valorii istoriei si teoriei managementului. Aceasta apreciere pleaca de la ideea ca istoria nu are relevanta pentru societatea contemporana, iar teoria este abstracta si nu are utilitate practica.
O analiza mai atenta ne va duce la concluzia ca si istoria si teoria managementului sunt absolut necesare pentru imbunatatirea managementului actual.
Teoria este un element conceptual pentru asigurarea intelegerii fenomenului in sine, care furnizeaza cadrul general de actiune.
Managementul se practica in viata reala, motiv pentru care trebuie inteles ca teoriile mana-gementului se ancoreaza in aceste realitati.
Conceptul de management a aparut si a evoluat in timp si a fost influentat de trei forte principale: sociale, economice si politice. Aceste trei forte actioneaza si in prezent.
Desi managementul in sensul preceptelor sale actuale, se intalneste si se manifesta in acest secol, cand putem consemna scoli de management dar si rigorile stiintei managementului, totusi practici manageriale se inregistreaza cu mii de ani in urma.
Istoria consemneaza faptul ca egiptenii au aplicat functiile managementului, facand uz de planificare, organizare si control la construirea marilor piramide. Practicile si conceptele de management sunt intalnite in operele lui Socrate, in anul 400 I.C., in cele ale lui Platon in anul 350 I.C. sau tratatele de conducere ale lui Alfarabiin in anul 900.
Ramanand in antichitate, istoria consemneaza ca sumerienii utilizau reguli si regulamente de guvernare; egiptenii, asa cum am aratat, utilizau practici de management pentru a construi pira-mide; babilonienii dispuneau de un set extensiv de legi si politici de guvernare; grecii utilizau diferite sisteme de guvernare orasenesti si federale, iar romanii utilizau structuri organizatorice pentru comunicare si control. In antichitate, chinezii foloseau o structura organizatorica extensiva pentru agentii guvernamentale si acte, iar venetienii procedau la proiectarea organizarii si utilizarea unor concepte de planificare pentru a se controla marile.
Orientul Indepartat a avut un rol special in originile managementului. Cei cinci Dragoni - Japonia, Coreea, Taiwan, Hong Kong si Singapore au impresionat prin performantele lor. Modul in care au evoluat practicile manageriale ale Orientului Indepartat explica succesul acestora.
Oamenii de afaceri japonezi studiaza "O carte a celor cinci cercuri" scrisa de un razboinic japonez in anul 1645. Conceptul cercurilor calitative a fost in atentie in anii '60 si si-a propus sa rezolve problema calitatii produselor, actiune inceputa in S.U.A. in 1920.
Tarile din Orientul Indepartat au surse comune de cultura acestea venind din timpuri indepartate. In cadrul culturii Orientului Indepartat, mostenirea confuciana a contribuit la succesul afacerilor din aceste tari.
Confucius (Kong Fu Ze) era un inalt functionar de stat in China, in jurul anilor 500 I.C. foarte respectat pentru intelepciunea sa.
Confucianismul contine patru invataturi fundamentale: 
- relatiile de inegalitate dintre oameni sunt normale si necesare pentru o societate stabila;
- familia este modelul pentru toate genurile de organizatii;
- trebuie sa-i tratam pe ceilalti asa cum dorim sa fim tratati noi insine;
- toti oamenii ar trebui sa se straduiasca pentru a-si continua educatia sa munceasca din greu si sa nu cheltuiasca mai mult decat este necesar.
O prima si simpla conceptie este intelegerea istoriei si culturii orientale care poate permite managerilor occidentali sa adopte si sa utilizeze ideile si practicile orientale pentru imbunatatirea organizatiilor din intreaga lume. Cu toate acestea managementul afacerilor nu a fost tratat in mod distinct timp de secole. Atentia in domeniul afacerilor s-a concentrat pe aspectele lor mana-geriale.
Abordarea stiintifica a managementului nu se remarca pana in secolul XIX. Retinem printre pionierii cercetarii si abordarii teoretice a managementului pe Robert Owen si Charles Babbage.
Din cercetarea contributiei lui Robert Owen (1771 - 1858) la structurarea stiintei manage-mentului putem retine mai ales meritul sau de a recunoaste importanta resurselor umane intr-o organizatie, respectiv rolul acestora intr-o afacere.
Teoria managementului comportamentului de mai tarziu s-a dezvoltat si prin ideile lui Owen.
La randul sau Charles Babbage (1792 - 1871) are meritul, plecand de la profilul lui de matematician, de a se fi concentrat pe eficienta productiei. Acesta a fost atat precursorul teoriei managementului clasic, cat si a teoriei managementului cantitativ.
Credem ca Babbage poate fi remarcat mai ales prin modul in care a inteles relatiile de armonie care se creeaza intre forta de munca si management pe fondul uni numitor comun: profitul si impartirea profitului.
Pentru a avea o imagine mai concludenta asupra evolutiei teoriilor legate de management mai putem adauga si alti cercetatori ai domeniului. Apreciem astfel, contributia profesorului Andrew Ure la studierea si formularea principiilor managementului la inceputul secolului XVII, la Colegiul Anderson si Glasgow.
Preocupari legate de principiile managementului au mai avut si Charles Dupin in Franta si Daniel McCalleem, ultimul remarcandu-se prin publicarea uneia din primele organigrame ale unei companii.
Varful in istoria managementului, in general care coincide cu un cadru bine definit al managementului il reprezinta inceputul acestui secol. Consideram ca teoria managementului clasic are in spatele ei trei elemente care se fructifica in aceasta teorie: pionieratul timpuriu al managementului, evolutia si complexitatea afacerilor si practicile de management inregistrate pana acum.
In planul teoriei inceputului regasim o multitudine de abordari dintre care retinem doua ca fiind cele mai edificatoare: managementul stiintific si teoria clasica a organizarii care impreuna, compun teoria managementului clasic.
Managementul stiintific este sinonim cu managementul muncii si al fortei de munca. Primele cercetari au apartinut unui grup de cinci cercetatori, dintre care Frederik W. Taylor a avut un rol insemnat.
La inceputul secolului XX, remarcam un interes anume pentru productivitate in sensul utilizarii fortei de munca cat mai eficient posibil. Taylor a facut diferite experimente si a formulat pasii care trebuie facuti si supravegheati de manageri pentru a imbunatati in mai mare masura eficienta angajatilor lor. Acestia sunt considerati pasi in managementul stiintific. 
Opera lui Taylor a avut un impact semnificativ asupra industriei americane. Prin aplicarea principiilor si modalitatilor similare la specializarea pe meserii, firmele au ajuns sa se sprijine din ce in ce mai mult pe tehnicile productiei de masa.
Amprenta lasata de Taylor asupra societatii americane poate fi vazuta si astazi iar pasii de care aminteam cuprind:
- realizarea unei stiinte pentru fiecare element al slujbei (meseriei), pentru a inlocui metodele invechite empiriei;
- selectarea in mod stiintific al angajatilor si apoi pregatirea si instruirea lor, pentru a-si face treaba asa cum s-a descris mai sus;
- supravegherea salariatilor, pentru a fi siguri ca urmeaza metodele prescrise pentru realizarea sarcinilor de serviciu;
- continuarea planificarii muncii dar ea sa utilizeze muncitori care sa realizeze cu adevarat sarcinile lor de munca.
Este momentul in care randamentul fortei de munca se aprofundeaza si se cauta toate caile depinzand de muncitor, de mijloacele la indemana si de modul in care acesta este organizat.
Teoria clasica a organizatiei presupune intr-un fel opusul managementului stiintific in sensul ca in timp ce ultimul se ocupa de activitatea indivizilor, respectiv a salariatilor, teoria clasica a organizatiei pune accentul pe monitorizarea organizatiei in intregul sau.
Ca si in cazul primei teorii si aici intalnim un grup de specialisti ai problemei, dintre care se detaseaza Henry Fayol care a adus o contributie deosebita in cei 50 de ani de experienta manage-riala, la fundamentarea acestei teorii.


Fisiere in arhiva (5):

  • Analiza si Perfectionarea Stilurilor de Management la SC Contag SRL.doc
  • Bibliografie.doc
  • Cuprins.doc
  • figura1.doc
  • figura2.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!