Analiza si Proiectarea Avansata - Gestiunea unei Biblioteci

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I Structurarea cerintelor functionale ale aplicatiei
O aplicatie care sprijina procesul de gestiune in cadrul unei biblioteci nu-si propune inlocuirea personalului specializat din cadrul institutie, ci urmareste sustinerea activitatii acestuia, in vederea eficientizarii fluxului de informatii. Dezvoltarea unei astfel de aplicatii nu este decat primul pas, modul in care acesta ajunge sa fie exploatat fiind doar un element in cadrul unui program mai larg care va duce la modernizarea administrarii unei biblioteci. Politica de dezvoltare a colectiilor trebuie sa fie la fel de analitica si in cazul publicatiilor de hartie. Trebuie ca actiunea de integrare sa se faca simtita in toate tipurile de activitate prezente intr-o biblioteca, fiind constienti ca factorii determinanti sunt destul de multi: instrumente de lucru, formarea continua a bibliotecarului, formarea continua a utilizatorului, actiuni de promovare, valoarea infomatiei pe noile suporturi si compatibilitatea cu nivelurile colectiei.
- Redarea principalelor procese ale afacerii/sistemului cu ajutorul diagramelor de activitati. Se vor include activitati concurente si partitii.
Pentru a intelege mai bine structura necesara in dezvoltarea aplicatiei trebuie sa urmarim principalele procese si actiuni care asigura functionalitatea sistemului informational din cadrul unei institutii. Principalul proces economic din cadrul unei biblioteci este ,,Management biblioteca". Acesta reprezinta un proces complex care evidentiaza mai multe operatiuni care se desfasoara in cadrul bibliotecii: evidenta cititorilor, achizitia de carti, situatia imprumuturilor, realizarea transferurilor de carti intre sectii, realizarea casarilor in cazul cartilor deteriorate si evidenta penalizarilor la care sunt supusi anumiti cititori. 
Pentru a arata functionalitatea unei operatiuni am realizat o diagrama de activitati pentru transferul de carti de la o sectie la alta.
Fig. 1 Diagrama de activitati pentru transferuri
- Construirea diagramei cazurilor de utilizare. Se vor utiliza relatii de incluziune si extensie intre cazurile de utilizare.
Pentru procesul ales, principalele cazuri de utilizare sunt: gestiune achizitie carti, gestiune cititori, gestiune imprumuturi, gestiune tranferuri, gestiune casari, gestiune transferuri.
In Fig.2 este descrisa diagrama cazurilor de utilizare, care cuprinde principalele cazuri de utilizare enumerate mai sus si legatura acestora cu actorii.
In Fig.3 este evidentiata diagrama cazurilor de utilizare care contine relatiile de incluziune si extensie intre cazurile de utilizare.
Fig.2 Diagrama cazurilor de utilizare generala
Fig.3 Diagrama cazurilor de utilizare detaliata
- Descrierea fiecarui caz de utilizare. Se vor identifica scenariul principal, cele alternative si cele de exceptie. Pentru descrierea unui caz de utilizare sau scenariu de lucru se va utiliza ,,template"-ul prezentat in suportul de curs/laborator sau se va apela la diagrama de activitati. Trebuie descrise minim 3 cazuri de utilizare/membru al echipei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza si Proiectarea Avansata - Gestiunea unei Biblioteci.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!