Cuprins
- Prezentarea generală a firmei 4
- 2. Diagnosticarea internă a firmei 8
- 3. Analiza externă contextuală a firmei 11
- 4. Analiza mediului competitiv 17
- 5.Matricea M.E.F.E 21
- 6. Analiza S.W.O.T 22
- 7. Matricea B.C.G 23
- 8. Concluzii 24
- 9. Propuneri 25
- 10. Bibliografie 26
Extras din proiect
1. PREZENTAREA GENERALĂ A
ORANGE ROMÂNIA
S.C. ORANGE ROMÂNIA S.A., companie a grupului France Telecom, este lider pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă din România. Compania oferă clienţilor săi servicii integrate de voce, SMS, MMS, WAP, transmisii de date (GPRS, EDGE, 3G) şi telefonie fixă. Este o organizaţie de dimensiuni mari, constituită ca societate pe acţiuni în 1991 în baza Legii nr. 15/1990 şi a H.G. nr. 193/22.03.1991, având în ţara noastră o experienţă de peste 10 ani în domeniu.
Orange România este filiala românească a operatorului global de telefonie mobilă Orange SA, divizia de telecomunicații mobile a France Telecom. Orange România este deținut în proporție de 96,8% de France Telecom.
Până în aprilie 2002, Orange a operat sub brand-ul Dialog. În februarie 2006, Orange România avea peste 7.000.000 de clienți, ceea ce îi conferea o cotă de piață de 56,95%. Succesul Orange in România se datorează nu doar atractivității pe care o reprezintă telefonul mobil, ci și calității rețelei, a serviciilor oferite și brandului.
La 30 septembrie 2012, Orange România avea 10.243.000 de clienți, Vodafone avea 7.874.220 clienți, iar Cosmote 6,4 milioane clienți.
Având o acoperire a populației de 96,6%, Orange România oferă fiecărei persoane din România posibilitatea de a alege între planuri de abonamente flexibile, ce pot fi personalizate, și cartele PrePay.
Orange România se află în competiție directă cu Vodafone pentru cei 13,7 milioane de utilizatori de telefonie mobilă din România. Orange a depășit Vodafone (pe atunci Connex) în privința numărului de clienți în septembrie 2004. Orange a introdus la începutul lui 2005 tehnologia EDGE în patru orașe românești (București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov), o tehnologie de tranziție spre 3G. Acoperirea EDGE a fost extinsa la nivel national in noiembrie 2006. Serviciile de generația a treia au fost lansate la 7 iunie 2006, până la sfârșitul anului fiind acoperite 20 de orașe.
Până în noiembrie 2007, Orange Romînia a investit aproximativ 1,4 miliarde euro, de la intrarea pe piața românească.
Principalii competitori pe piața de telefonie mobilă din România sunt: Vodafone România, Cosmote România, Zapp Mobile (CDMA) iar mai nou și RCS & RDS.
VIZIUNEA
Viziunea Orange România este de a fi în continuare lider naţional în serviciile de telefonie mobilă (voce, date, fax) oferindu-le clienţilor săi o experienţă unică şi remarcabilă, în condiţiile unei concurenţe acerbe.
MISIUNEA
Misiunea Orange România este să furnizee servicii simple, inovative și ușor de folosit pentru a îmbunătăţi şi simplifica viaţa fiecăruia.
OBIECTIVE FUNDAMENTALE
Pornind de la misiune, principalele obiective economice ale organizaţiei pentru perioada 2009 – 2012 constau în:
- Menţinerea indicatorilor de profitabilitate şi cash – flow la un nivel similar celui înregistrat în anul 2008;
- Sporirea coeficientului de eficienţă a capitalului şi a vitezei de rotaţie a acestuia prin reducerea tuturor factorilor care generează imobilizări de fonduri;
- Păstrarea poziţiei de prima opţiune a cumpărătorului şi majorarea cotei de piaţă de la valoarea actuală de 47,6% la o valoare de peste 50%;
- Atragerea a peste 1 milion de clienţi broadband anual.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Strategica a Orange Romania.docx