Analiza Swot a Centrului Comercial Metro Cash&Carry - Galati

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Prezentarea firmei Metro la nivel international si national 3
1.1. Scurt istoric al concernului Metro AG 3
1.2. Metro Cash & Carry Galati 5
2. Analiza macromediului si micromediului 7
2.1. Analiza macromediului 7
2.2. Analiza micromediului 9
3. Analiza SWOT 12
Concluzii 16
Bibliografie 17


Extras din proiect Cum descarc?

1. Prezentarea firmei Metro la nivel international si national
1.1. Scurt istoric al concernului Metro AG
Anul 1964 reprezinta anul fondarii companiei METRO Cash&Carry de catre Otto Beisheim Ia Muhlheim-Ruhr in apropiere de Dusseldorf, Germania.
Metro castiga pozitia de leader pe piata germana datorita sistemului de autoservire, disponibilitatii produselor in timp util, calitatii superioare a produselor si preturilor avantajoase.
In anul 1971 Metro Cash&Carry patrunde pe pietele vestice cu potential financiar Austria, Franta si Danemarca, unde firma a promovat sistemul cu succes.
La fel ca si in cazul Germaniei, reactiile au fost pozitive, deoarece noul mod de vanzare era adaptat pietelor locale si stimula intr-un mod indirect activitatea zonala a comerciantilor. Expansiunea firmei continua in anul urmator, reusind sa se adapteze Ia exigentele si cerintele pietei italiene.
Perioada imediat urmatoare s-a caracterizat printr-o criza si o incertitudine economica, datorata socului petrolier ce a generat explozia preturilor materiilor prime. Firma a adoptat in aceasta conjunctura o strategie de diversificare locala a filialelor, renuntand la creearea unor noi piete.
La inceputul anului 1990 firma inaugureaza magazine de tip cash&carry in Turcia si Ungaria. Desi numarul filialelor create in aceste zone nu este semnificativ, strategiile viitoare ale firmei sunt optimiste.
Un tip asemanator de comert cash&carry, bazat pe structura si caracteristicile firmei METRO, se desfasura simultan in Olanda, Belgia, Marea Britanic, Spania, Portugalia, Maroc, Grecia, Polonia si Cehia, insa sub denumirea de Makro. 
Firma olandeza ce isi desfasura activitatea din anul 1968, promova comertul ce avea la baza caracteristicile sistemului Metro, cu deosebirea ca vanzarile erau de dimensiuni mai mari, iar preturile negociabile se axau pe principiul licitatiei.
In anul 1996 firma patrunde pe pietele din Romania si China.
In anul 1997 activitatile MAKRO Cash&Carry au fost preluate de catre METRO AG, astfel incat cash&carry inseamna atat METRO cat si MAKRO.
Succesul reputat pe piata estica a Europei a continuat prin extinderea si descoperirea unor noi piete potentiale: Bulgaria (1999), Slovacia (2000), Rusia (2001) si Croatia (2001). Desi au un numar relativ redus de filiale, aceste tari prezinta, in viitor, un potential important pentru concern. O ultima locatie a firmei, in anul 2002 a fost reprezentata de Vietnam.
Concernul cuprinde patru specializari: Cash&Carry, Food, Nonfood si Magazine universale, fiecare dintre ele avand o specializare distincta si un lant de magazine specifice.
Sistemul Food cuprinde reteaua de supermarket-uri EXTRA din Germania si hypermarket-ul REAL.
Sistemul Nonfood a concernului cuprinde MEDIA MARKT SATURN , leader pe piata europeana in comertul de produse electronice si PRAKTIKER, locul 2 in Germania si pozitia a treia in Europa in comertul Design interior.
Magazinele universale sunt reprezentate prin GALERIA KAUFHOF ce detine 146 de magazine in Germania si Belgia, unde ocupa locul 2 si leader de concept, respectiv leader de piata.
Ponderea cea mai importanta, la nivelul vanzarilor, il ocupa sistemul cash&carry, care participa la profitul organizatiei cu 47%, urmat de divizia Media Markt Saturn 19% si Real 16% .
Evolutia Metro Cash & Carry in Romania 
METRO Cash & Carry a deschis primul magazin in Romania in Octombrie 1996. 
In urmatoarea decada, compania s-a concentrat pe extinderea retelei de centre de distributie, care s-a dezvoltat cu o viteza impresionanta. 
Astfel incat clientii profesionisti din Bucuresti au posibilitatea de a alege dintre patru magazine METRO Cash & Carry. 
In total, in Romania exista 24 de magazine, in urmatoarele locatii: Bucuresti, Brasov, Constanta, Timisoara, Cluj, Bacau, Craiova, Baia Mare, Iasi, Suceava, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Targu Mures, Pitesti, Arad si Deva, cu o suprafata totala de vanzare de peste 168.000 de mp si un numar de peste 17.500 de produse comercializate in fiecare centru de distributie.
La sfarsitul anului 2007, METRO Cash & Carry Romania avea aproximativ 7.000 de angajati.
Cu o cifra de afaceri inregistrata in 2007 de 1,590 miliarde EUR, METRO Cash & Carry Romania ocupa locul 4 in Top 100 Romania - Companii Private atat din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cat si al cotei de piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Swot a Centrului Comercial Metro Cash&Carry - Galati.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!