Analiza Swot a Centrului Comercial Metro Cash&Carry - Galati

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Prezentarea firmei Metro la nivel internaţional şi naţional 3
1.1. Scurt istoric al concernului Metro AG 3
1.2. Metro Cash & Carry Galaţi 5
2. Analiza macromediului şi micromediului 7
2.1. Analiza macromediului 7
2.2. Analiza micromediului 9
3. Analiza SWOT 12
Concluzii 16
Bibliografie 17


Extras din proiect Cum descarc?

1. Prezentarea firmei Metro la nivel internaţional şi naţional
1.1. Scurt istoric al concernului Metro AG
Anul 1964 reprezintă anul fondării companiei METRO Cash&Carry de către Otto Beisheim Ia Muhlheim-Ruhr în apropiere de Dusseldorf, Germania.
Metro câştigă poziţia de leader pe piaţa germană datorită sistemului de autoservire, disponibilităţii produselor în timp util, calităţii superioare a produselor si preţurilor avantajoase.
In anul 1971 Metro Cash&Carry pătrunde pe pieţele vestice cu potenţial financiar Austria, Franţa şi Danemarca, unde firma a promovat sistemul cu succes.
La fel ca şi în cazul Germaniei, reacţiile au fost pozitive, deoarece noul mod de vânzare era adaptat pieţelor locale şi stimula într-un mod indirect activitatea zonală a comercianţilor. Expansiunea firmei continuă în anul următor, reuşind să se adapteze Ia exigenţele şi cerinţele pieţei italiene.
Perioada imediat următoare s-a caracterizat printr-o criză şi o incertitudine economică, datorată şocului petrolier ce a generat explozia preţurilor materiilor prime. Firma a adoptat în această conjunctură o strategie de diversificare locală a filialelor, renunţând la creearea unor noi pieţe.
La începutul anului 1990 firma inaugurează magazine de tip cash&carry în Turcia şi Ungaria. Deşi numărul filialelor create în aceste zone nu este semnificativ, strategiile viitoare ale firmei sunt optimiste.
Un tip asemănător de comerţ cash&carry, bazat pe structura şi caracteristicile firmei METRO, se desfăşura simultan în Olanda, Belgia, Marea Britanic, Spania, Portugalia, Maroc, Grecia, Polonia şi Cehia, însă sub denumirea de Makro. 
Firma olandeză ce îşi desfăşura activitatea din anul 1968, promova comerţul ce avea la bază caracteristicile sistemului Metro, cu deosebirea că vânzările erau de dimensiuni mai mari, iar preţurile negociabile se axau pe principiul licitaţiei.
În anul 1996 firma pătrunde pe pieţele din România şi China.
În anul 1997 activităţile MAKRO Cash&Carry au fost preluate de către METRO AG, astfel încât cash&carry înseamnă atât METRO cât şi MAKRO.
Succesul reputat pe piaţa estică a Europei a continuat prin extinderea şi descoperirea unor noi pieţe potenţiale: Bulgaria (1999), Slovacia (2000), Rusia (2001) şi Croaţia (2001). Deşi au un număr relativ redus de filiale, aceste ţări prezintă, în viitor, un potenţial important pentru concern. O ultimă locaţie a firmei, în anul 2002 a fost reprezentată de Vietnam.
Concernul cuprinde patru specializări: Cash&Carry, Food, Nonfood şi Magazine universale, fiecare dintre ele având o specializare distinctă şi un lanţ de magazine specifice.
Sistemul Food cuprinde reţeaua de supermarket-uri EXTRA din Germania şi hypermarket-ul REAL.
Sistemul Nonfood a concernului cuprinde MEDIA MARKT SATURN , leader pe piaţa europeană în comerţul de produse electronice şi PRAKTIKER, locul 2 în Germania şi poziţia a treia în Europa în comerţul Design interior.
Magazinele universale sunt reprezentate prin GALERIA KAUFHOF ce deţine 146 de magazine în Germania şi Belgia, unde ocupă locul 2 şi leader de concept, respectiv leader de piaţă.
Ponderea cea mai importanta, la nivelul vânzărilor, îl ocupă sistemul cash&carry, care participă la profitul organizaţiei cu 47%, urmat de divizia Media Markt Saturn 19% si Real 16% .
Evoluţia Metro Cash & Carry in România 
METRO Cash & Carry a deschis primul magazin in România în Octombrie 1996. 
În următoarea decadă, compania s-a concentrat pe extinderea reţelei de centre de distribuţie, care s-a dezvoltat cu o viteză impresionantă. 
Astfel încât clienţii profesionişti din Bucureşti au posibilitatea de a alege dintre patru magazine METRO Cash & Carry. 
În total, în România exista 24 de magazine, în următoarele locaţii: Bucureşti, Braşov, Constanţa, Timişoara, Cluj, Bacău, Craiova, Baia Mare, Iaşi, Suceava, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş, Piteşti, Arad şi Deva, cu o suprafaţă totală de vânzare de peste 168.000 de mp şi un număr de peste 17.500 de produse comercializate în fiecare centru de distribuţie.
La sfărşitul anului 2007, METRO Cash & Carry România avea aproximativ 7.000 de angajaţi.
Cu o cifră de afaceri inregistrată în 2007 de 1,590 miliarde €, METRO Cash & Carry România ocupa locul 4 în Top 100 România - Companii Private atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al cotei de piaţă.


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza Swot a Centrului Comercial Metro Cash&Carry - Galati.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!