Extras din proiect
Societatea are deschise următoarele puncte de lucru: Mediaş, Constanţa, Focşani, Oradea, Braşov, Suceava, Iaşi, Craiova, Timişoara, Baia Mare, Cluj Napoca fiecare dintre acestea având depozit frigorific şi birou.Pe lângă aceste puncte de lucru, societatea mai are şi 7 chioşcuri de desfacere îngheţată.
Societatea are ca obiect principal de activitate: „Fabricarea îngheţatei” (1552), iar printre obiectele secundare de activitate putem menţiona:
- fabricarea pâinii; fabricarea produselor proaspete de patiserie (1581);
- comerţ cu ridicata specializat al altor alimente, inclusiv peşte, crustacee şi moluşte (5138);
- comerţ cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase (5136);
- comerţ cu ridicata cu cafea, ceai, cacao şi condimente (5137);
- depozitări (6312);
- întreţinerea şi repararea autovehiculelor (5020);
- producţia şi conservarea cărnii (1511);
- producţia şi conservarea cărnii de pasăre (1512);
Societatea are un capital social subscris şi vărsat în întregime de către asociatul unic, în valoare de 7.000.000 lei, care se divide în 700.000 părţi sociale a câte 10 lei fiecare. Cesiunea parţială sau totală a părţilor sociale către terţi va putea avea loc în condiţiile legii. În cazul decesului asociatului unic, succesorii săi vor putea prelua părţile sociale ale autorului, şi vor putea continua activitatea societăţii. În această situaţie, declaraţia de voinţă a moştenitorilor va trebui autentificată, publicată în Monitorul Oficial şi scrisă în Registrul Comerţului. (Conform Actului Constitutiv)
Fondatorii companiei Betty Ice au visat cel mai special desert.
În 1994 a luat fiinţă un vis: Betty Ice. Mereu îşi doresc să fie cei mai buni în ceea ce fac, oricare ar fi ţelul lor. Iar de la vis la realizarea lui este un drum nu întotdeauna usor. A fost nevoie de luni şi ani de căutari, de încercari, de reuşite şi uneori de nereuşite, pentru ca Betty Ice să devină ceea ce este azi - o companie care are un cuvânt de spus pe piaţa românească de ingheţată.
Dezvoltarea companiei a condus în timp la mai multe achiziţii de utilaje de ultimă generaţie, pentru ca în 2006 toată munca şi eforturile lor să fie răsplătite cu una din cele mai moderne fabrici de ingheţată din Europa.
Nu sunt modeşti, sunt exigenti. Cu ei, cu munca lor, cu produsele lor.
Misiunea lor este caracterizată de dorinţa de a creşte în continuare, de a păstra şi de a îmbunătăţi calitatea produselor.
Toate încercările, munca, cercetarea i-au făcut să inţeleagă că intervenţia lor în creaţia naturii trebuie să fie cât mai redusă, iar acest lucru i-a determinat sa-şi aleagă ingriedientele cu mare atenţie.
La Betty Ice se poate spune că fiecare sortiment reprezintă o adevarată operă de artă: delicată, fină, cremoasă,în combinaţii deosebite cu fructe, alune, toppinguri şi alte bunătăţi, pe care vă lăsăm să le descoperiţi singuri.
În continuare putem să vizionăm câteva fotografii din fabrică:
1.2. Prezentarea produselor
BRANDURI
2.ANALIZA DOMENIULUI DE AFACERI AL FIRMEI UTILIZÂND MATRICEA SWOT
Analiza SWOT reprezintă o tehnică generală de management ce este folosită în stadiile incipiente ale planificării generale. Ea este o tehnică simplă şi întâlnită în pregătirea şi revizuirea planului de afaceri, în rezolvarea unor probleme de management sau în luarea unor decizii.
SWOT este de fapt un acronim pentru Strengths (Puncte tari), Weaknesses (Puncte slabe), Opportunities (Oportunităţi), Threats (Ameninţări) şi reprezintă un mod simplu şi circumspect de a examina viabilitatea afacerii, aşa cum se vede în figura următoare :
Sursa: Bişa, C., Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a planurilor de afaceri, Editura BMT Publishing House, Bucureşti, 2005, p. 253.
2.1. Componentele analizei SWOT
Această analiză se bazează aşadar pe:
- resursele şi capacităţile interne (strengths – puncte tari, weaknesses – puncte slabe)
- factorii externi (opportunities – oportunităţi, threats – ameninţări)
Fiecare afacere are propriul ei profil SWOT şi procesul analitic necesită o abordare iterativă care să reflecte modificările permanente ale factorilor interni şi cei externi. Mulţi din factorii externi sunt de fapt provocări, iar modul în care echipa îl priveşte este un indicator al moralului acesteia.
Într-o economie succintă şi sintetică a beneficiilor oferite, o analiză SWOT reprezintă :
- un mijloc de identificare a punctelor tari, punctelor slabe, oportunităţilor şi ameninţărilor;
- un prilej de analiză a situaţiei existente şi de elaborare a unor tactici şi strategii oportune;
- o bază de evaluare a capacităţilor lor şi competenţelor esenţiale ale afacerii;
- o operaţiune ce furnizează argumente şi sugerează căi pentru schimbare.
Este necesar ca rezultatele acestei analize să fie revizuite, actualizate şi utilizate cu ocazia planificării ulterioare.
2.2. Analiza domeniului de afaceri al firmei S.C. BETTY ICE S.R.L. prin intermediul matricei SWOT se prezintă astfel:
A. PUNCTE FORTE (STROING POINTS)
1. raportul preţ/calitate favorabil
2. gamă largă de produse
3. cotă de piaţă relativ ridicată
4. calitatea ridicată a produselor firmei
5. personal calificat
6. dotare tehnologică superioară
7. condiţii igienice deosebite în care se desfăşoară procesul tehnologic
B. PUNCTE SLABE (WEAKNESSES)
1. acţiuni publicitare insuficiente
2. lipsa de experienţă în domeniul exportului
3. lipsa şedinţelor de muncă
4. timp de lucru nefructificat la maxim
5. deficienţă de comunicare între departamente
C. OPORTUNITĂŢI (OPPORTUNITIES)
1. acordarea unei importanţe mai mari publicităţii
2. impunerea accentuată pe piaţa publicităţii (dezvoltarea de companii de imagine, relaţii publice, participarea la târguri de profil)
3. crearea unei puternice imagini de brand la nivel regional
4. program de investiţii de amploare
5. extinderea volumului de producţie şi a capacităţii de producţie
D. AMENINŢĂRI (THREATS)
1. instabilitatea climatului economic
2. concurenţa internă şi/sau externă care ar putea copia produsele realizate de firmă
3. produse cu preţuri scăzute
Mediul intern
Mediul extern Puncte forte (S)
S1 – raportul preţ/calitate favorabil
S2 – gamă largă de produse
S3 – cotă de piaţă ridicată
S4 – calitate ridicată
S5 – personal calificat
S6 – dotare tehnologică
S7 – condiţii igienice deosebite Puncte slabe (W)
W1 – publicitate insuficientă
W2 – lipsa de experienţă în domeniul exportului
W3 – lipsa şedinţelor de muncă
W4 – timp de lucru nefructificat la maxim
W5 – lipsa comunicării
Oportunităţi (O)
O1 – extinderea publicităţii
O2 – impunerea accentuată pe piaţa publicităţii
O3 – crearea imaginii de brand la nivel regional
O4 – program de investiţii
O5 – dezvoltarea pieţei SO
S1, S2, S4, O2 WO
W4, W5, O5
Ameninţări (T)
T1 – lipsa stabilităţii climatului economic
T2 – concurenţa internă şi/sau externă
T3 – concurenţa prin preţ ST
S1, S3, S4, S6, S7, T2 WT
W1, T3
Tabel nr. 1.1 – Analiza SWOT a firmei S.C. BETTY ICE S.R.L.
STRATEGIILE FIRMEI
- Strategia maxi-maxi (puncte forte şi oportunităţi) – SO: S1, S2, S4, O2: vom utiliza raportul preţ/calitate favorabil, gama largă de produse şi calitatea produselor puse la dispoziţia clienţilor în vederea impunerii accentuate pe piaţa publicităţii.
- Strategia mini-maxi (puncte slabe şi oportunităţi) – WO: W4, W5, O5: vom ameliora problemele legate de timpul de lucru nefructificat la maxim şi deficienţele de comunicare între departamente în vederea dezvoltării şi extinderii pe piaţă a firmei.
- Strategia maxi-mini (puncte forte şi ameninţări) – ST: S1, S3, S4, S6, S7, T2: ne vom folosi de raportul preţ/calitate favorabil, cota de piaţă, calitatea ridicată a produselor firmei, dotarea tehnologică superioară şi de condiţiile igienice deosebite în care se desfăşoară procesul tehnologic pentru a face faţă concurenţilor.
- Strategia mini-mini (puncte slabe şi ameninţări) – WT: W1, T3: vom utiliza concurenţa prin preţ cu scopul dezvoltării pe piaţa publicităţii şi în vederea atragerii şi fidelizării clienţilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Swot la SC Betty Ice SRL.doc