Cuprins
- INTRODUCERE
- Capitolul 1. Descrierea generală a firmei SC AGROPAN IMPEX SR 6
- 1.1 Obiectul de activitate ...6
- 1.2 Obiectivele grupului de firme SC Agropan Impex SRL .7
- 1.2 Strategii de vânzare 8
- .
- Capitolul 2. Analiza principalilor indicatori sintetici ai riscului în cadrul SC
- AGROPAN IMPEX SRL .9
- Capitolul 3. Crearea și lansarea produsului nou cu ajutorul Arborelui
- decizional
- 3.1 Justificarea deciziei de a crea produsul nou .. 12
- 3.2. Probleme ce apar în procesul de elaborare a unui produs nou ..13
- 3.3 Etapele procesului de creare a produsului nou 14
- 3.4 Procesul decizional .. ... .17
- BIBLIOGRAFIE
Extras din proiect
INTRODUCERE
Industria panificației ocupă un loc important în cadrul producțiilor bunurilor de consum,
deoarece pâinea este alimentul de bază din rația consumatorilor.
Tehnologia produselor de panificație s-a dezvoltat foarte mult de-a lungul timpului, asta în
primul rând datorită cerințelor de hrană tot mai mari ale populației. Astfel, majoritatea unităților
dispun de un grad mare de mecanizare și de linii tehnologice moderne.
Evoluția economică a popoarelor se datorează pe de o parte,dezvoltării agriculturii și
intensificării comerțului de cereale iar pe de altă parte progreselor tehnico-științifice. Pâinea, ca
aliment de bază și ca produs de import pe piață, a avut un rol aparte în istoria umanității, cu
efecte sociale dar și politice. Pe teritoriul țării noastre se cultivă cereale din timpuri străvechi, iar
pâinea a fost introdusă în alimentația geto-dacilor prin expansiunea Greciei antice și a romanilor.
În Dacia Romană izvoarele istorice menționează existența brutăriilor comunale (orășănești) iar
un act din 1169 indică existența a șapte case de brutari alături de gospodăriile țărănești. În
literatură se menționează și modul de fabricație a pâinii în Principatele Române medievale. În
Moldova meșteșugul pâinii a apărut mai târziu, prima atestare documentară a meseriei de brutar,
ce aparținea dregătorului Vel Pitar, având loc în secolul al XIV-lea.
La sfârșitul secolului al XVII-lea și începutul secolului XVIII-lea, pe timpul lui Dimitrie
Cantemir, fabricația pâinii se realiza sub forma unui adevărat ritual, ce presupunea ca femeia
care cocea pâinea să nu fie supărată de nimeni, ca aluatul pentru pâine să se frământe până curge
apa din streașină ( până îi asudă fruntea gospodinei care frământă aluatul), apoi aluatul se lăsa să
dospească și să se odihnească timp în care se verifica temperatura cuptorului, înainte de a băga
aluatul în cuptor gospodina făcea semnul crucii deasupra cuptorului și deasupra fiecărei pâini.
După coacere pâinea se așeza pe o bucată de pânză din cânepă sau din in și apoi se învelea.
(Sârbu A. 2009).
5
Povestea pâinii pe care o consumăm noi astăzi este una lungă, pentru că începe cu materia
primă din care se fabrică, grâul, continuă cu felul în care se preface grâul în făină, adică
măcinatul și se sfârșește cu panificația. Momentul de răscruce în evoluția panificației este definit
de apariția metodei de a coace pâinea din aluat dospit, astfel pentru ca aluatul să crească se
folosea must de struguri vechi de trei zile sau aluat vechi. Un alt factor care a condus la evoluția
industriei de panificație a fost descoperirea morilor simple, apoi a celor care foloseau apa și în
final s-au descoperit morile ce foloseau forța vântului (Raba N. 2007).
Industria de panificație a cunoscut o revoluție în ultimii 150 de ani astfel, micile brutării
artizanale, care erau prezente în fiecare oraș, au făcut loc industriei de panificație de înaltă
tehnologie. Mono-producția industrială a preluat produsele de panificație cu o varietate mare,
deoarece pâinea putea fi produsă într-un mod mai eficient. Productivitatea a devenit cheia
succesului. Diferite tehnologii de coacere au fost dezvoltate pentru a răspunde mai bine noilor
cerințe ale pieței. Principala consecință a acestei evoluții a fost scăderea interesului pentru aroma
pâinii prin procese de fermentare îndelungate ( www.sciencedirect.com).
Mai multe decât atât, acum se acordă o importanță mare activității de marketing deoarece
lupta concurențială ia o amploare tot mai mare. Pentru a obține un avantaj competitiv pe piață și
pentru a-și crește veniturile, este nevoie ca orice societate să cerceteze care sunt nevoile
cumpărătorilor cu scopul de a le satisface cât mai bine.
Pentru a face față concurenței puternice, orice firmă trebuie să creeze produse noi.
Înlocuirea produselor are drept scop menținerea sau creșterea volumului vânzărilor viitoare. În
plus, cumpărătorii doresc produse noi, își diversifică permanent nevoile, iar concurenții vor face
totul pentru a le oferi. Reînnoirea și multiplicarea sortimentului de produse în cadrul pieței
bunurilor reprezintă o reflectare a modificărilor care intervin în nevoile utilizatorilor, în
mecanismul formării și satisfacerii cererii.
În prezent, firmele care nu reușesc să creeze produse noi se expun unui mare risc.
Produsele lor existente sunt vulnerabile la modificarea nevoilor și gusturilor consumatorilor, la
apariția de noi tehnologii, la scurtarea ciclului de viată al produselor și la intensificarea
concurenței pe plan intern si internațional.
De aceea, preocupările întreprinderilor pentru cercetarea și dezvoltarea de noi produse
s-au intensificat în perioada contemporană.
Scopul acestei lucrări este de a propune o metodologie, bazată pe modele
economico-matematice de dezvoltare a unui produs nou pentru firma S.C. AGROPAN IMPEX
SRL.
Bibliografie
1. Bonini C.P., Hausman W.H., Bierman H. Jr., 1997 - Quantitative analysis for management,
The McGraw - Hill Comapanies, Inc.;
2. Funar S., 1999 - Management agroalimentar, Editura Digital Data, București;
3. Diaconescu M.,2011 - Management agroalimentar, Editura Uranus, București;
4. Dinu E.,2008 - Analiza economică și financiară a firmei, Editura ASE, București;
5. Nicolescu O., Verboncu I., 1999 - Management, Editura Economică, București;
6. Nicolescu O., Verboncu I., 1999 - Managementul pe baza centrelor de profit, Editura Tribuna
Economică, București;
7. Rațiu-Suciu C., 2011 - Modelarea și simularea proceselor economice. Teorie și practică, Ediția
a II-a, Editura Economică, București;
8. Rațiu-Suciu C., Luban F., Hîncu D., Ene N., 1999 - Modelarea și simularea proceselor
economice - Lucrări practice, Studii de caz, Teste de autoevaluare, Editura Didactică și
Economică, București;
9. Rațiu-Suciu C., Luban F., 2008 - Modelarea și simularea proceselor economice - Proiect de
disciplină, Editura ASE, București;
10. Ungureanu G., 2011 - Managementul procesării și conservării producției. Editura Alfa, Iași;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza viabilitatii economice in cazul introducerii cornurilor cu ciocolata in cadrul firmei SC Agropan Impex SRL.pdf