INTRODUCERE Capitolul 1. Descrierea generala a firmei SC AGROPAN IMPEX SR 6 1.1 Obiectul de activitate ...6 1.2 Obiectivele grupului de firme SC Agropan Impex SRL .7 1.2 Strategii de vanzare 8 . Capitolul 2. Analiza principalilor indicatori sintetici ai riscului in cadrul SC AGROPAN IMPEX SRL .9 Capitolul 3. Crearea si lansarea produsului nou cu ajutorul Arborelui decizional 3.1 Justificarea deciziei de a crea produsul nou .. 12 3.2. Probleme ce apar in procesul de elaborare a unui produs nou ..13 3.3 Etapele procesului de creare a produsului nou 14 3.4 Procesul decizional .. ... .17 BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE Industria panificatiei ocupa un loc important in cadrul productiilor bunurilor de consum, deoarece painea este alimentul de baza din ratia consumatorilor. Tehnologia produselor de panificatie s-a dezvoltat foarte mult de-a lungul timpului, asta in primul rand datorita cerintelor de hrana tot mai mari ale populatiei. Astfel, majoritatea unitatilor dispun de un grad mare de mecanizare si de linii tehnologice moderne. Evolutia economica a popoarelor se datoreaza pe de o parte,dezvoltarii agriculturii si intensificarii comertului de cereale iar pe de alta parte progreselor tehnico-stiintifice. Painea, ca aliment de baza si ca produs de import pe piata, a avut un rol aparte in istoria umanitatii, cu efecte sociale dar si politice. Pe teritoriul tarii noastre se cultiva cereale din timpuri stravechi, iar painea a fost introdusa in alimentatia geto-dacilor prin expansiunea Greciei antice si a romanilor. In Dacia Romana izvoarele istorice mentioneaza existenta brutariilor comunale (orasanesti) iar un act din 1169 indica existenta a sapte case de brutari alaturi de gospodariile taranesti. In literatura se mentioneaza si modul de fabricatie a painii in Principatele Romane medievale. In Moldova mestesugul painii a aparut mai tarziu, prima atestare documentara a meseriei de brutar, ce apartinea dregatorului Vel Pitar, avand loc in secolul al XIV-lea. La sfarsitul secolului al XVII-lea si inceputul secolului XVIII-lea, pe timpul lui Dimitrie Cantemir, fabricatia painii se realiza sub forma unui adevarat ritual, ce presupunea ca femeia care cocea painea sa nu fie suparata de nimeni, ca aluatul pentru paine sa se framante pana curge apa din streasina ( pana ii asuda fruntea gospodinei care framanta aluatul), apoi aluatul se lasa sa dospeasca si sa se odihneasca timp in care se verifica temperatura cuptorului, inainte de a baga aluatul in cuptor gospodina facea semnul crucii deasupra cuptorului si deasupra fiecarei paini. Dupa coacere painea se aseza pe o bucata de panza din canepa sau din in si apoi se invelea. (Sarbu A. 2009). 5 Povestea painii pe care o consumam noi astazi este una lunga, pentru ca incepe cu materia prima din care se fabrica, graul, continua cu felul in care se preface graul in faina, adica macinatul si se sfarseste cu panificatia. Momentul de rascruce in evolutia panificatiei este definit de aparitia metodei de a coace painea din aluat dospit, astfel pentru ca aluatul sa creasca se folosea must de struguri vechi de trei zile sau aluat vechi. Un alt factor care a condus la evolutia industriei de panificatie a fost descoperirea morilor simple, apoi a celor care foloseau apa si in final s-au descoperit morile ce foloseau forta vantului (Raba N. 2007). Industria de panificatie a cunoscut o revolutie in ultimii 150 de ani astfel, micile brutarii artizanale, care erau prezente in fiecare oras, au facut loc industriei de panificatie de inalta tehnologie. Mono-productia industriala a preluat produsele de panificatie cu o varietate mare, deoarece painea putea fi produsa intr-un mod mai eficient. Productivitatea a devenit cheia succesului. Diferite tehnologii de coacere au fost dezvoltate pentru a raspunde mai bine noilor cerinte ale pietei. Principala consecinta a acestei evolutii a fost scaderea interesului pentru aroma painii prin procese de fermentare indelungate ( www.sciencedirect.com). Mai multe decat atat, acum se acorda o importanta mare activitatii de marketing deoarece lupta concurentiala ia o amploare tot mai mare. Pentru a obtine un avantaj competitiv pe piata si pentru a-si creste veniturile, este nevoie ca orice societate sa cerceteze care sunt nevoile cumparatorilor cu scopul de a le satisface cat mai bine. Pentru a face fata concurentei puternice, orice firma trebuie sa creeze produse noi. Inlocuirea produselor are drept scop mentinerea sau cresterea volumului vanzarilor viitoare. In plus, cumparatorii doresc produse noi, isi diversifica permanent nevoile, iar concurentii vor face totul pentru a le oferi. Reinnoirea si multiplicarea sortimentului de produse in cadrul pietei bunurilor reprezinta o reflectare a modificarilor care intervin in nevoile utilizatorilor, in mecanismul formarii si satisfacerii cererii. In prezent, firmele care nu reusesc sa creeze produse noi se expun unui mare risc. Produsele lor existente sunt vulnerabile la modificarea nevoilor si gusturilor consumatorilor, la aparitia de noi tehnologii, la scurtarea ciclului de viata al produselor si la intensificarea concurentei pe plan intern si international. De aceea, preocuparile intreprinderilor pentru cercetarea si dezvoltarea de noi produse s-au intensificat in perioada contemporana. Scopul acestei lucrari este de a propune o metodologie, bazata pe modele economico-matematice de dezvoltare a unui produs nou pentru firma S.C. AGROPAN IMPEX SRL.
1. Bonini C.P., Hausman W.H., Bierman H. Jr., 1997 - Quantitative analysis for management, The McGraw - Hill Comapanies, Inc.; 2. Funar S., 1999 - Management agroalimentar, Editura Digital Data, Bucuresti; 3. Diaconescu M.,2011 - Management agroalimentar, Editura Uranus, Bucuresti; 4. Dinu E.,2008 - Analiza economica si financiara a firmei, Editura ASE, Bucuresti; 5. Nicolescu O., Verboncu I., 1999 - Management, Editura Economica, Bucuresti; 6. Nicolescu O., Verboncu I., 1999 - Managementul pe baza centrelor de profit, Editura Tribuna Economica, Bucuresti; 7. Ratiu-Suciu C., 2011 - Modelarea si simularea proceselor economice. Teorie si practica, Editia a II-a, Editura Economica, Bucuresti; 8. Ratiu-Suciu C., Luban F., Hincu D., Ene N., 1999 - Modelarea si simularea proceselor economice - Lucrari practice, Studii de caz, Teste de autoevaluare, Editura Didactica si Economica, Bucuresti; 9. Ratiu-Suciu C., Luban F., 2008 - Modelarea si simularea proceselor economice - Proiect de disciplina, Editura ASE, Bucuresti; 10. Ungureanu G., 2011 - Managementul procesarii si conservarii productiei. Editura Alfa, Iasi;
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.