Asigurarea Aeronavelor

Extras din proiect Cum descarc?

In functie de scopurile pentru care sunt utilizate, aparatele de zbor se clasifica in cinci categorii :
-Aeronave ale liniilor de transport aeriene - care pot fi regionale, nationale sau internationale. Aceasta categorie este singura care poate oferi societatilor de asigurari baze de date credibile privind accidentele aviatice si cauzele care le-au generat. Acest sector al aviatiei dispune de un sistem de control exigent ce lipseste in general altor sectoare si care cauta sa elimine cat mai multe riscuri de dauna si sa reduca frecventa de producere a pierderilor.
-Aparate de zbor aflate in proprietatea marilor corporatii 
-sunt folosite pentru a transporta angajati, asociati si persoane din conducerea companiei ;
-sunt pilotate de profesionisti, angajati de catre corporatia care detine avioanele ;
-pilotii sunt autorizati pentru aviatia civila si zboara regulat, insumand mai multe ore de zbor pe luna.
Corporatia care detine avioanele exercita un control aproape total asupra zborurilor. Pentru societatile de asigurari astfel de aparate ce apartin companiilor prezinta un interes deosebit. Statisticile privind accidentele la aceasta categorie de aparate de zbor sunt comparabile cu cele care apartin liniilor de transport aeriene. De aceea, primele de asigurare sunt mai mici decat pentru avioanele proprietate personala.
-Aeronave proprietate personala - sunt folosite pentru rezolvarea unor probleme curente ale proprietarului, fie de afaceri, fie pentru agrement. La avioanele din aceasta categorie , riscurile mai semnificative sunt : piloti cu experienta de zbor redusa, echipare tehnica modesta, aparate de zbor ieftine, folosirea unor aeroporturi de dimensiuni relativ mici si care nu au dotarile tehnice performante ale marilor aeroporturi.
-Aeronave speciale - aici se incadreaza avioanele utilitare folosite pentru tratarea culturilor agricole cu insecticide, realizarea de fotografii de la mica altitudine, supravegherea conductelor de petrol, vanatoare, stingerea incendiilor declansate in paduri, etc.
-Aeronavele de inchiriat - au scop comercial si sunt folosite pentru curse charter, ca taxiuri aeriene, pentru fotografiere la mare altitudine si alte activitati care au la baza obtinerea de profit. Tot din aceasta categorie fac parte aparatele de zbor care pot fi inchiriate de catre piloti si cele destinate instruirii. Aparatele utilizate in scop comercial sunt folosite mai intens decat aparatele de zbor din celelalte categorii. Orele de zbor suplimentare contribuie la uzura mai accentuata a avioanelor si, deci, la cresterea riscului de accident. De asemenea, experienta pilotilor variaza de la profesionisti cu multa experienta, angajati in curse charter pe distante mari, pana la incepatori, care participa la curusi de pilotaj. Experienta pilotului are mare importanta in stabilirea primelor de asigurare. De obicei, cotele primelor de asigurare pentru aparatele de zbor inchiriate sunt mai mari decat pentru aparatele de zbor din celelalte categorii.
In evaluarea contractelor de asigurare trebuie sa se tina cont de specificul activitatii pentru care este folosit aparatul de zbor si de probabilitatea de risc pe care o implica activitatea respectiva.
Riscurile asigurate
Se disting doau categorii de riscuri :
a. Toate riscurile, in timpul zborului, rularii la sol sau stationarii la sol
Este cea mai cuprinzatiare asigurare, oefra protectie impotriva oricarui risc, indiferent daca avionul se afla la sol sau in aer. In polita de asigurare, timpul de zbor este prevazut ca fiind perioada de timp in care avionul se afla in aer, imediat dupa decolare. Ca moment initial se poate considera cel in care au fost pornite motoarele avionului pentru decolare, iar momentul final e cel al opririi motoarelor dupa aterizarea avionului.
b. Toate riscurile in timpul stationarii la sol
Acest tip de asigurare preia riscurile care pot aparea la sol atunci cand avionul nu se afla in miscare sau cand se misca prin alte mijloace decat prin propria forta de propulsie (cazul tractarii)
In polita de asigurare se mentioneaza : 
- tipul aparatului de zbor ;
- sistemul de propulsie ;
- echipamentul de bord pentru navigare si transmisie radio.
In vederea evaluarii daunelor se folosesc urmatoarele metode :
- evaluarea in functie de valoarea agreata ;
- evaluarea in functie de valoarea reala;
Pe baza evaluarii pot rezulta daune totale sau partiale.
In baza contractului de asigurare, societatea de asigurari acorda despagubiri pentru :
? pierderea totala, efectiva sau constructiva a aeronavei ori pentru avarierea acesteia din orice cauza (cu exceptia riscurilor excluse prin conditiile generale de asigurare), in timo ce aeronava se gaseste in zbor, in rulare sau stationare pe sol. Se considera pierdere totala constructiva a aeronavei atunci cand costul repunerii in folosinta reprezinta mai mult de 3 patrimi din valoarea asigurata a acesteia ;
? disparitia aeronavei. Aceasta se considera disparuta daca timp de 90 de zile de la data ultimei stiri primite de la aeronava nu s-a mai putut stabili legatura cu aceasta ;
? cheltuielile necesare si economice facute pntru salvarea si conservarea aeronavei, pentru transportul acesteia de la locul avarierii pana la locul de efctuare a reparatiilor sau pentru micsprarea pagubei, prevenirea extinderii pagubei, ori pentru stabilirea cauzelor si a cunatumului acesteia ;
? cheltuieli de judecata, arbitraj, s.a. facute de asigurat, cu acordul societatii, in scopul formularii pretentiilor fata de terti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Asigurarea Aeronavelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!