Extras din proiect
Viziune geografică generală a Australiei:
Australia, sau oficial Commonwealth of Australia, este singura ţară ce ocupă un întreg continent fiind cea mai vastă din Australasia/Oceania. Ca suprafaţă în clasamentul mondial Australia ocupă locul şase. Pe lîngă teritoriul continental, Australia cuprinde mai multe insule dintre care cea mai mare este insula stat Tasmania. Australia este o federaţie şi o monarhie constituţională parlamentară.
Viziune economică generală a Australiei:
Economia Australiei este situată între primele 15 din lume, în timp ce PIB-ul său este între primele 20. Australia are o economie prosperă, alcătuită după modelul vestic, cu un PIB ceva mai ridicat decât cele ale Germaniei, Franţei şi Marii Britanii (dacă se raportează la paritatea puterii de cumpărare).
Economia foarte dezvoltata a Australiei se bazeaza pe aportul finantelor, industriei si al serviciilor . Australia este unul dintre principalii producator în lume de lâna, grâu, carne, produse lactate, zahar şi fructe. Bogaţia sa minerală este mare, ţara este foarte bogată în resurse naturale ca petrol, gaze, cărbune, aur, cupru, uraniu, minereuri de fier şi bauxită.
Industria reprezinta o treime din PIB. Industria prelucratoare este concentrata in jurul oraşelor mari. Principalele produse sunt: autovehiculele, avioanele, instalatiile electrice, produsele chimice şi textile. Parteneri de comerţ: Japonia, S.U.A., Coreea de Sud, Noua Zeelanda, Singapore, Marea Britanie si Hong Kong .
Agricultura reprezinta 3% din PIB. Australia este cel mai mare exportator de lâna si carne de vită, al doilea exportator de oi si unul dintre cei mai mari exportatori de grâu.Terenul arabil este cultivat in proporţie de 80 % . Australia este un important producator si exportator de produse agricole. Cultura principala este cea de grâu. Productia de fructe este concentrata in regiuni umede sau irigate. Principalele fructe cultivate sunt : fructele de pădure, strugurii, merele, bananele şi ananasul.
I.Raport pe ţară privind fluxurile comerciale si financiare:
Principalii indicatori/anii 2003 2004 2005 2006 2007
Analiza comerţului exterior:
Import/Bunuri, mln. $ 89064 109384 125281 133613 165331
Export/Bunuri, miliarde. $
71546 86420 105832 123293 141083
Import/ servicii, mln $ 21941 27943 30505 32251 38121
Export /servicii mln. $ 23747 28485 31047 33089 39723
Balanţa comercială mln $ -17518 -22964 -19449 -10320 -24248
Analiza fluxurilor financiare
Intrari ISD mil. $ 8020 36007 -35160 24022 ...
Ieşiri ISD mil. $ 16264 10813 -33172 22347 ...
Transferuri curente mil. $ -47 -47 -403 -213 ...
Soldul balantei de plaţi -14763
-38811 -40955 -41046 ...
1. Evoluţia comerţului exterior al Australiei in ultimii 5 ani:
principalele produse ce se importa si se exporta, principalii parteneri comerciali
În principal, comerţul Australiei este reprezentat de:
- Export-
Dintre principalele marfuri exportate de către Australia se numară: carbune, aur, carne, lana, bauxita, minereu de fier, grâu, echipamente industriale şi echipamente de transport.
Principalii parteneri la export ai Australiei pe 2007 au fost:
Partenerii de export %
Japonia 19.6
UE (primul locMarea Britanie) 12.9 (5.2)
China 10.5
SUA 7.8
Noua Zeelanda 7.9
Korea 6.9.
Sectorul serviciilor este unul in plina dezvoltare, cu o crestere economica anuală de 3.8% pentru ultimii cinci ani.De retinut ca exportul de servicii al Australiei a crescut în ultimile doua decenii cu circa 10% anual, devansând rata de crestere a exportului de marfuri (de 7.7% anual).
Cu toate acestea, cea mai mare parte a castigului din export al Australiei provine din exportul de mărfuri, cu o valoare de A$168.1 miliarde in 2006-2007, fata de A$46.2 miliarde pentru exportul de servicii.Dezvoltarea sectorului serviciilor s-a datorat in mare masura cresterii cererii pentru servicii noi si complexe, ca si aplicarii de noi tehnologii care vin in intampinarea acestei cereri, in special in domeniile finantelor si al afacerilor, transportului, telecomunicatiilor, petrecerii timpului liber.
Turismul aduce un castig important pentru Australia, reprezentand peste 60% din totalul exportului de servicii si contribuind semnificativ la crearea de locuri de munca si la dezvoltarea regionala.Exporturile de servicii in domeniul educatiei joaca, de asemena, un rol important, situandu-se pe locul al treilea, dupa transporturi si turism.
Exporturile de produde manufacturate au crescut in anul 2006-2007 cu 13.7% fata de anul precedent, reprezentand jumatate din totalul exporturilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Australia in Contextul Economiei Mondiale.doc