Bugetul Uniunii Europene

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Bugetul Uniunii Europene dintr-o privire 3.
Utilizarea banilor dvs. in scopuri bune, convenite
Bugetul UE este hotarat in mod democratic
Cheltuielile din bugetul UE si incasarile la acesta sunt limitate prin acord
O gestiune si un control adecvate
2. Comisia raspunde in fata Parlamentului pentru utilizarea bugetului UE 4
Unde merg banii si ce se realizeaza?
Resursele noastre naturale
A fi european: dezbatere, dialog si cultura
3. Jucatorul mondial 7
Cum se hotaraste bugetul?
Proiectul de buget preliminar al Comisiei
Responsabilitatea gestionarii bugetului
Stabilirea bugetului pe activitati
Gestiune, audit si control intern
Cum efectueaza Comisia platile?
Cum si cui sunt justificati banii?


Extras din proiect Cum descarc?

1. Bugetul Uniunii Europene dintr-o privire
a) Utilizarea banilor dvs. in scopuri bune, convenite
Banii contribuabililor sunt folositi de catre Uniune pentru finantarea activitatilor pe care toate statele membre si parlamentele le-au convenit in tratate. O suma mica - aproximativ 1% din bogatia nationala a Uniunii, echivalenta cu aproximativ 235 de euro pe cap de locuitor - ajunge la bugetul anual al UE si este apoi cheltuita in principal pentru cetatenii si comunitatile Uniunii.
Un numar mare de activitati sunt finantate in statele membre, de exemplu in agricultura, pescuit, infrastructura (constructia de drumuri, poduri si cai ferate), educatie si formare, cultura, ocuparea fortei de munca si politica sociala, politica de mediu, sanatate si protectia consumatorului, cercetare, pentru a mentiona numai cateva domenii. De asemenea, sunt in curs de derulare initiative pentru a oferi cetatenilor UE un spatiu de libertate, securitate si justitie fara frontiere interne. O parte din bugetul UE se cheltuieste pentru finantarea dezvoltarii economice in lume si pentru ajutorul umanitar oferit tarilor din afara UE, care sunt afectate de dezastre naturale si de alte situatii de criza.
b) Bugetul UE este hotarat in mod democratic
Planurile pentru cheltuielile anuale sunt negociate intre Parlamentul European si Consiliul de Ministri pe baza unei propuneri a Comisiei.
Bugetul acopera cheltuielile tuturor institutiilor Uniunii. Fixeaza venitul si cheltuielile pentru anul respectiv, enumera toate activitatile care urmeaza a fi finantate si stabileste sumele totale de bani, precum si personalul disponibil pentru fiecare. De asemenea, citeaza actele de autorizare pentru fiecare actiune. Inainte de a putea fi puse in aplicare, aproape toate activitatile necesita si un act legislativ comunitar - un act de autorizare sau o baza juridica - propus de catre Comisie si aprobat de autoritatea legislativa - Parlamentul European impreuna cu Consiliul de Ministri, in multe cazuri.
c) Cheltuielile din bugetul UE si incasarile la acesta sunt limitate prin acord
Cheltuielile UE sunt limitate prin tratate. Bugetul Uniunii nu trebuie sa fie in deficit, ceea ce inseamna ca incasarile trebuie sa acopere intregul cost al diferitelor activitati. Aceste incasari, sau venituri, provin din trei surse principale: taxele vamale, o parte din baza taxei pe valoarea adaugata (TVA) armonizate a fiecarui stat membru si inca o contributie de la statele membre, pe baza marimii venitului lor national brut (VNB).
Suma de bani ce poate fi pusa la dispozitia Uniunii este limitata printr-un acord al statelor membre si al parlamentelor. In momentul de fata, plafonul este fixat la 1,24% din venitul national brut al Uniunii pentru platile efectuate de la bugetul UE. In termeni comparativi, aproximativ 45% din venitul national brut al Uniunii este alocat cheltuielilor publice nationale, regionale si locale in statele membre.
Cheltuielile UE sunt limitate si printr-un acord multianual incheiat intre membrii Parlamentului European, ai Consiliului de Ministri si ai Comisiei Europene. Acest acord contine un ,,cadru financiar multianual". Cele mai recente acopera planuri ale cheltuielilor pentru perioade de sapte ani, din 2000 pana in 2006 si din 2007 pana in 2013.
d) O gestiune si un control adecvate
Comisia este responsabila de implementarea bugetului, dar imparte cea mai mare parte a sarcinilor de gestiune cu statele membre. Un act legislativ comunitar - regulamentul financiar - convenit de catre statele membre defineste regulile aplicabile pentru cererea, bugetarea si utilizarea fondurilor UE. Toate veniturile si cheltuielile trebuie justificate. Se intocmesc rapoarte financiare care arata activele si pasivele Uniunii, precum si situatii contabile generale si bugetare.
Personalul Comisiei este in mare parte organizat pe departamente numite Directii Generale - abreviat DG - fiecare fiind condus de un director general. Personalul din DG-uri gestioneaza programele si activitatile UE din sectoarele lor de specialitate, in permanenta legatura cu omologii lor din statele membre, dupa cum este necesar.
Auditurile sunt efectuate atat de auditori interni, cat si externi (Curtea de Conturi Europeana). Directiile Generale trebuie sa intocmeasca un raport in fiecare an, in care se evalueaza munca departamentelor lor si modul in care au fost utilizate resursele care le-au fost puse la dispozitie. Rapoartele de activitate anuale sunt prezentate membrilor Comisiei si un raport al acestora este transmis la autoritatea bugetara, adica la Parlamentul European si la Consiliul de Ministri, inainte de data de 15 iunie ce urmeaza fiecarui an bugetar.
2. Comisia raspunde in fata Parlamentului pentru utilizarea bugetului UE
Rapoartele anuale ale auditorilor interni si externi cu privire la gestionarea fondurilor Uniunii sunt trimise la Parlamentul European si la Consiliul de Ministri. 
In fiecare an, in cadrul procedurii de ,,descarcare", Comisia Europeana si alte institutii ale UE raspund in fata Parlamentului European in legatura cu modul in care au fost utilizate resursele ce le-au fost puse la dispozitie. 
Comisia este obligata sa intreprinda o actiune de urmarire a concluziilor si a recomandarilor facute in cadrul procedurii de descarcare de catre Parlamentul European si Consiliul de Ministri. Parlamentul, Consiliul si Curtea verifica actiunile de urmarire.
Unde merg banii si ce se realizeaza?
Direct sau indirect, beneficiem cu totii din activitatile finantate de la bugetul UE, fie ca este vorba de plaje mai curate, de alimente mai sanatoase in farfuria noastra, de drumuri mai bune sau de garantarea drepturilor noastre fundamentale.
Actiunile si proiectele finantate de bugetul UE reflecta prioritatile stabilite de tarile UE la un moment dat. Acestea sunt grupate in categorii mari de cheltuieli (numite ,,linii bugetare") si in 31 de domenii de actiune diferite.
Bugetul UE finanteaza actiuni si proiecte in domenii in care toate tarile UE au convenit sa actioneze la nivelul Uniunii. Astfel de decizii sunt luate din motive de ordin pur practic.
Actiunea comuna in aceste domenii se dovedeste a fi mai eficienta si mai putin costisitoare.
Exista totusi si alte domenii in care tarile UE au hotarat sa nu actioneze la nivelul Uniunii.
De exemplu, sistemele de securitate sociala nationala, de pensii, sanatate sau educatie sunt platite de guvernele locale sau regionale. ,,Principiul de subsidiaritate,, garanteaza ca finantarea activitatilor este realizata cel mai bine la nivel national, regional sau local, fara ca Uniunea sa intervina.


Fisiere in arhiva (4):

  • Bugetul Uniunii Europene
    • Bibliografie.docx
    • Bugetul Uniunii Europene.docx
    • CUPRINS.docx
    • Intro.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!