Calzedonia

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2857
Mărime: 631.15KB (arhivat)
Publicat de: Oana D.
Puncte necesare: 6

Cuprins

  1. Capitolul 1. Aspecte generale privind magazinul
  2. Capitolul 2. Analiza amplasament in exterior din perspectiva a patru criterii
  3. 2.1. Criteriul accesibilitatii
  4. 2.2. Criteriul atractiei
  5. 2.3. Criteriul interceptarii
  6. 2.4. Criteriul compatibilitatii
  7. Capitolul 3. Analiza SWOT a magazinului
  8. Capitolul 4. Propuneri privind politica de marketing a magazinului

Extras din proiect

Capitolul 1. Aspecte generale privind magazinul

Calzedonia este un retailer important, de renume, in domeniul de fashion (accesorii) de aceea consider ca noul magazin, Calzedonia, va constitui o atractie pentru cea mai importanta artera comerciala, bulevardul Gheorghe Magheru.

Calzedonia este punct de referinta in moda pentru toata familia, cu o bogata colectie de sosete si dresuri pentru femeile ,,glamour’’, in conformitate cu tendintele de sezon, cu o linie pentru barbati si o multime de propuneri colorate si pline de imagine pentru cei mici.

Si la mare poti conta pe dinamismul, culoarea si fantezia costumelor de baie din linia Calzedonia pentru femei, barbati si copii.

Retailerul a ales pentru acest prim magazin o locatie stradala deoarece aceasta corespunde politicii sale de expansiune: deschiderea primului magazin intr-un spatiu stradal cu o vizibilitate foarte buna intr-o zona comerciala de renume. În magazinul din Piața Romană sunt comercializate șosete, dresuri, ciorapi și costume de baie pentru femei și bărbați. Unitatea are șase angajați. Conform companiei, un magazin de dimensiuni medii, cum este cel din Piața Romană, operat în Italia adduce venituri de aproximativ 370.000 euro pe an. Piata pe care activeaza Calzedonia ( Piata Romana) este reprezentata de persoanele interesate de moda din orasul Bucuresti si din apropierea acestuia. Pe aceasta piata, magazinul s-a dezvoltat axandu-se pe moda si calitate la cel mai bun pret.

Am ales magazinul ”Calzedonia” deoarece condsider ca acesta este in prezent principala atractie a femeilor, in special a studentelor de la Academia de Studii Economice, magazinul fiind situat langa aceasta universitate cu o notorietate deosebita.

Capitolul 2. Analiza amplasament in exterior din perspectiva a patru criterii

2.1. Criteriul accesibilitatii ( consumatorul trebuie să poată intra, traversa și ieși ușor din perimetrul care delimitează locul de amplasare a punctului de vânzare în cauză)

Amplasamentul unei întreprinderi desemnează locul, zona limitată și identificată geografic, în care se desfășoară procesele de valorificare, combinare a factorilor de producție. Atingerea obiectivelor întreprinderii este puternic condiționată de adecvarea amplasamentului.

Factorii care constituie accesibilitatea sunt :

- prestigiul asociat zonei ( Piata Romana este situata in centrul capitalei)

- costul terenului sau nivelul chiriei (in prezent bulevardul Magheru a ramas, ca si in anii trecuti, cea mai scumpa artera comerciala din Romania, in aceasta zona chiria pentru un magazin de aprox. 200 mp poate varia intre 75 si 90 Eur / mp/ luna. Gradul de ocupare este in continuare foarte ridicat de aprox. 90% )

- accesibilitatea și vizibilitatea ( este situat langa statii de RATB, respectiv de metroul Piata Romana)

- existența utilităților ( ar putea fi prezente lucrari de reabilitare a strazii, a statiilor de RATB sau chiar a coloanelor)

- posibilitatile de asigurare a confortului ( este situat stradal, accesibil tuturor persoanelor, un anume amplasament place, atrage, este simpatic, oferă satisfacție, în timp ce altul -cu caracteristici fizice identice, eventual - este ocolit )

- existența locurilor de parcare ( din pacate, locurile de parcare nu sunt disponibile in zona magazinului)

- apropierea de bănci, instituții financiare, instituții publice ( este situat langa Academia de Studii Economice, langa BCR, Raiffeisen Bank etc)

2.2. Criteriul atractiei - simpla

-cumulativa (gruparea mai multor puncte de vânzare generează o atracție cumulată, superioară sumei atracțiilor individuale ale punctelor de vânzare localizate izolat)

Dintre formele de promovare existente, Calzedonia utilizeaza publicitatea si promovarea vanzarilor (sau promotia). Astfel, produsele oferite sunt facute cunoscute prin intermediul pliantelor, bannere stradale, reclame TV, radio , prin intermediul aplicatiei pentru android (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mutado.calzedonia) precum si site-ului http://www.calzedonia.it .

Calzedonia, cu peste 1.400 de magazine deschise in toata lumea, se distinge prin campaniile publicitare cu manechine celebre si prin atmosfera energica si confortabila din magazinele sale, unde personalul atent si disponibil, este gata orcand sa va satisfaca exigentele, sa va arate ultimele tendinte si sa gaseasca accesorii personalizate imaginii dumneavostra, magazinul de la Piata Romana nu face o exceptie. Desi pe langa acesta se gasesc alte magazine cu o parte din gama de articole existente, atractia acestuia este reprezentata de calitatea produselor necesare oricarei femei. Pentru o tinuta completa ( inclusiv accesorii) magazinul Calzedonia este punctul culminant. Persoanele care cumpara in mod frecvent lucruri de la Calzedonia sunt femeile cu varsta cuprinsa intr 18-34 ani care prefera articolele vestimentare comode si articole must have pentru viata de zi cu zi. În legătură cu zona de atracție comercială se vor aplica următoarele reguli:

Bibliografie

www.scribd.ro

www.calzedonia.it

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mutado.calzedonia

http://www.catalog-az.ro/cataloage/moda/calzedonia/

http://www.aficotroceni.ro/magazine/Calzedonia-269

Preview document

Calzedonia - Pagina 1
Calzedonia - Pagina 2
Calzedonia - Pagina 3
Calzedonia - Pagina 4
Calzedonia - Pagina 5
Calzedonia - Pagina 6
Calzedonia - Pagina 7
Calzedonia - Pagina 8
Calzedonia - Pagina 9
Calzedonia - Pagina 10
Calzedonia - Pagina 11
Calzedonia - Pagina 12
Calzedonia - Pagina 13
Calzedonia - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Calzedonia.docx

Te-ar putea interesa și

Contractul de franciză - studiu de caz

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să se concentreze asupra importanţei contractului de franciză într-o reţea care leagă titularul afacerii...

Dezvoltarea sistemului de franciză în țările europene și în România

INTRODUCERE Cuvântul “franchise” este de origine franceză şi se traduce ca privilegiu sau permisiune. Franciza nu este altceva decât un raport în...

Utilizarea Înțelegerilor Contractuale în Spațiul Uniunii Europene

Utilizarea înţelegerilor contractuale în spaţiul Uniunii Europene Înţelegerile contractuale constau în relaţii pe termen lung de-a lungul lanţului...

Ai nevoie de altceva?