Cercetare administrativă

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 4780
Mărime: 33.25KB (arhivat)
Publicat de: Awfe G.
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. 1. CAPITOLUL I Generalitati privind raspunderea materiala
  3. 1.1 RĂSPUNDEREA MATERIALĂ . .. 3
  4. 1.2 STABILIREA ȘI RECUPERAREA PAGUBELOR 7
  5. 1.3 CĂILE DE ATAC . 9
  6. 2. CAPITOLUL II Documente specific efectuarii unei cercetari administrative
  7. 2.1 Documene minimale necesare cercetarii administrative ..12
  8. 2.2 EXEMPLU . . .. ...13
  9. CONCLUZIE . ..14
  10. BIBLIOGRAFIE .. 15

Extras din proiect

Introducere

Militarii sunt obligați să apere patrimoniul forțelor armate ale României.

Răspunderea materială este angajată pentru pagubele în legătură cu formarea, administrarea și gestionarea resurselor financiare și materiale, provocate de militari din vina acestora și în legătură cu îndeplinirea serviciului militar sau a atribuțiilor de serviciu în cadrul Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Administrației și Internelor, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului de Informații Externe, Serviciului de Telecomunicații Speciale și Ministerului Justiției.

Militarii răspund material, indiferent dacă, după producerea pagubei, mai au sau nu calitatea de militar.

Răspunderea materială este angajată atât pentru militarii care au fost însărcinați legal cu atribuții privind formarea, administrarea și gestionarea resurselor financiare și materiale, cât și pentru cei care le-au îndeplinit numai în fapt.

Militarii răspund material pentru pagubele produse, din vina lor și în legătură cu îndeplinirea serviciului militar, terțelor persoane fizice sau juridice, la a căror reparare a fost obligată instituția publică de care aceștia aparțin.

CAPITOLUL I

Generalitati privind raspunderea materiala

1.1 RĂSPUNDEREA MATERIALĂ :

În stabilirea răspunderii materiale, prejudiciul ce trebuie reparat nu cuprinde foloasele nerealizate de instituția publică păgubită. Pentru paguba produsă printr-o faptă ce constituie infracțiune, răspunderea se stabilește de instanțele judecătorești, potrivit legii penale.

Militarii nu răspund material:

a - pentru pierderile inerente produse în executarea misiunilor ori în procesul pregătirii pentru luptă, în activitățile de producție și gospodărești, care se încadrează în limitele prevăzute de dispozițiile legale în vigoare.

b - pentru pagubele produse din cauze care nu puteau fi prevăzute și înlăturate.

c - pentru pagubele generate de riscul normal al serviciului sau de forță majoră.

d - pentru pagubele produse în executarea ordinului comandantului sau șefului unității, caz în care răspunderea materială revine acestuia.

Prin termenul „militari”, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege :

- militarii gradati profesionisti.

- militarii gradati voluntari

- rezerviști concentrați sau mobilizați.

- elevi și studenți ai instituțiilor militare de învățământ.

- cadre militare.

Răspunderea materială a militarilor, este angajată în cazul producerii unor pagube, după cum urmează:

A. În sarcina gestionarilor, pentru pagubele produse de aceștia în propria gestiune, sau:

a) când, potrivit dispozițiilor legale, atribuțiile au fost exercitate de un delegat al lor sau de o comisie și se constată o pagubă, dacă nu se face dovada că aceasta s-a produs în absența gestionarului.

b) când au primit bunuri în cantități mai mici decât cele înscrise în documentele însoțitoare sau cu vicii aparente, fără să fi întocmit proces-verbal de constatare.

c) când nu au solicitat, în scris, asistența tehnică de specialitate la primirea bunurilor, deși aceasta era necesară.

B. În sarcina militarilor, pentru pagubele produse atunci când primesc, transportă, păstrează și eliberează bunuri materiale și valori, fără a avea calitatea de gestionari în înțelesul legii.

C. În sarcina comandanților sau șefilor unităților, când:

a) nu au asigurat gestionarilor, la solicitarea în scris a acestora, în cazurile prevăzute de lege, asistența tehnică de specialitate la primirea, transportul, depozitarea, inventarierea și distribuirea bunurilor materiale și a altor valori.

b) nu au luat măsurile necesare pentru remedierea deficiențelor sesizate în scris de către gestionari.

c) s-au substituit gestionarilor în exercitarea atribuțiilor acestora.

d) au dat gestionarilor sau altor militari care răspund de bunuri materiale ordine ilegale sau greșite care au condus la producerea de pagube.

e) au rezultat pagube, ca urmare a nevalorificării drepturilor la despăgubiri pentru cauzarea de prejudicii.

f) pagubele au rezultat din neurmărirea unor sume cuvenite din orice cauză și pentru care există titlu executoriu.

g) nu au luat măsuri de siguranță necesare pentru păstrarea în bune condiții a bunurilor materiale și a altor valori.

Bibliografie

1. Instrucțiunile nr. 114/2013 privind răspunderea materială a personalului pentru pagubele produse Ministerului Afacerilor Interne

2. Ordonanța Guvernului nr. 121 din 28.08.1998, privind răspunderea materială a militarilor

3. http://www.infospecialconsulting.ro/cercetarea-administrativa-dreptul-muncii/

4. ORDONANȚĂ nr.121 din 28 august 1998 privind răspunderea materială a militarilor

Preview document

Cercetare administrativă - Pagina 1
Cercetare administrativă - Pagina 2
Cercetare administrativă - Pagina 3
Cercetare administrativă - Pagina 4
Cercetare administrativă - Pagina 5
Cercetare administrativă - Pagina 6
Cercetare administrativă - Pagina 7
Cercetare administrativă - Pagina 8
Cercetare administrativă - Pagina 9
Cercetare administrativă - Pagina 10
Cercetare administrativă - Pagina 11
Cercetare administrativă - Pagina 12
Cercetare administrativă - Pagina 13
Cercetare administrativă - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Cercetare administrativa.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea managerială în administrația publică

ARGUMENT Logica lucrurilor afirmă că pentru a putea stăpâni o stare de fapt ai nevoie - pe lângă aptitudinile cu care natura te-a înzestrat - de...

Procedura Somației de Plată

CAPITOLUL 1 CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND SOMAŢIA DE PLATĂ Justiţia este şi va rămâne unul dintre factorii decisivi ai modelării vieţii sociale,...

Organizarea și exercitarea controlului efectuat de către garda financiară secția jud. Caraș-Severin

Instituţia controlului financiar în ţara noastră, formele şi metodele de organizare şi exercitare, principiile de bază precum şi funcţiile şi...

Instituțiile Publice

INTRODUCERE Sectorul public este foarte diversificat, fiind reprezentat de instituţiile publice care asigură servicii publice generale: organe ale...

Cercetare de Marketing privind Imaginea Administrației Locale în Rândul Brașovenilor

Cercetare de marketing privind imaginea Administratiei Locale in rândul Brasovenilor Introducere O cercetare de marketing cu privire la...

Cercetarea infracțiunii de ucidere a nou născutului săvârșit de către mamă

CAPITOLUL 1 1. Noţiuni introductive Ocrotirea persoanelor impotriva actelor de violenţă care le pun in pericol viaţa, s-a impus înca din epocile...

Dezvoltarea vocabularului prin joc

Introducere Jocurile sau activitățile ludice au fost folosite încă din vremuri străvechi, în diverse domenii de cunoaștere și la diferite vârste....

Deontologia funcționarului public

Functionarul public este persoana numita intr-o functie publica Asa cum este prevazut tot in Legea 188/1999,functia publica este „ansamblul...

Ai nevoie de altceva?