Cetatenia Europeana

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL . 1. NOTIUNEA DE CETATENIE 4
1.1. Scurt istoric 4
1.2. Definitia cetateniei 7
1.3. Insemnatatea cetateniei in epoca contemporana 16
1.4. Traditii romanesti in consacrarea juridica a cetateniei 18
CAPITOLUL 2 . ASPECTE PRIVIND CETATENIA EUROPEANA 22
2.1.Cetatenia europeana 22
2.1.1. Necesitatea cetateniei europene 23
2.1.2. Continutul conceptului de cetatenie europeana 25
2.2.Drepturile cetatenilor europeni 27
2.2.1. Romania in relatiile cu Uniunea Europeana 27
2.2.2. Reglementarea cetateniei Uniunii Europene si a drepturilor ce decurg din calitatea de cetatean european 28
2.2.3. Clasificarea drepturilor ce decurg din calitatea de cetatean european 31
2.2.4. Principalele drepturi ale cetatenilor europeni 31
2.3. Concluzii referitoare la cetatenia europeana 37
CAPITOLUL 3. CADRUL LEGAL COMUNITAR PRIVIND LIBERTATEA DE CIRCULATIE SI DE SEDERE IN UNIUNEA EUROPEANA 39
3.1. Dreptul de acces si de sejur 39
3.1.1. Libera circulatie si sedere a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si membrilor familiilor acestora conform Directivei 2004/38/CE 41
3.2. Dreptul de sedere permanenta 44
3.3. Liberul acces la angajare si egalitatea de tratament 45
CAPITOLUL 4 . INSTITUTII COMPETENTE 60
4.1. - Sistemul institutional al Uniunii Europene 60
4.2. Competentele Uniunii Europene intre trecut si viitor 61
4.3. Libertatea de stabilire 64
4.4.Libertatea de a presta servicii 67
4.5.Libera circulatie a persoanelor si a fortei de munca 70
CONCLUZII 75
Bibliografie 77


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Esenta libertatii de circulatie a persoanelor consta in eliminarea discriminarilor intre cetatenii statului membru pe teritoriul caruia se afla acestia sau isi desfasoara activitatea si cetatenii celorlalte state membre ce stau sau muncesc pe teritoriul acestui stat. 
Aceste discriminari se pot referi la conditiile de intrare, deplasare, munca, angajare sau remuneratie. Prin asigurarea unui asemenea regim nediscriminatoriu se realizeaza libera circulatie a persoanelor in spatiul comunitar.
Cetatenii europeni beneficiaza de dreptul fundamental de a se deplasa si de a se stabili unde doresc. Dar, pentru a fi cu adevarat in avantajul tuturor, libertatea de circulatie a persoanelor trebuie insotita de un nivel corespunzator de securitate si justitie.
Instantele nationale din fiecare stat membru UE sunt responsabile pentru aplicarea corespunzatoare a legislatiei comunitare in statul respectiv. Dar, exista riscul ca instantele din diferite tari sa interpreteze legislatia comunitara in moduri diferite.
,,Procedura de pronuntare a unei hotarari preliminare" are rolul de a preintampina acest lucru. Daca o instanta nationala are indoieli cu privire la interpretarea sau valabilitatea unei legi comunitare, aceasta poate si, in anumite cazuri, este obligata, sa solicite opinia Curtii de Justitie
Aceasta opinie este furnizata sub forma unei ,,proceduri de pronuntare a unei hotarari preliminare". 
In Hotararea Baumbast , Curtea de Justitie a constatat ca acest articol trebuie interpretat in sensul ca, un copil al unui lucrator migrant are un drept de sedere in cazul in care acest copil doreste sa isi continue studiile in statul membru gazda, desi lucratorul migrant nu are resedinta sau nu mai lucreaza nici el insusi in acest stat membru. Acest drept de sedere se aplica si parintelui care asigura in fapt ingrijirea acestui copil. 
Directiva privind libera circulatie a cetatenilor Uniunii a modificat acest regulament si a inlocuit mai multe acte existente referitoare la libera circulatie a cetatenilor. Aceasta prevede ca orice cetatean are dreptul de circulatie si sedere pe teritoriul unui alt stat membru ca lucrator, student sau daca detine asigurari medicale complete si suficiente resurse, astfel incat, sa nu devina o povara pentru sistemul de asistenta sociala. 
Directiva a abrogat articolul 10 din regulament privind dreptul de sedere al membrilor de familie ai unui lucrator migrant, inlocuindu-l cu un drept de sedere pentru membrii de familie ai cetatenilor care indeplinesc conditiile de sedere. In schimb, ea nu a abrogat articolul 12 din regulament privind dreptul de acces la sistemul de educatie. Directiva prevede de asemenea ca dreptul de sedere al unui copil inscris intr-o institutie de invatamant cu scopul de a urma studii sau dreptul parintelui care asigura in fapt ingrijirea copilului nu este afectat de plecarea sau de decesul cetateanului. 
Sesizata cu aceste doua cauze, Court of Appeal (Curtea de Apel, Regatul Unit) solicita Curtii de Justitie sa stabileasca daca interpretarea articolului 12 din regulament, consacrata de Hotararea Baumbast, se mai aplica de la intrarea in vigoare a noii directive si daca dreptul de sedere in favoarea persoanei care asigura in fapt ingrijirea copilului nu este supus de acum inainte conditiilor de exercitare a dreptului de sedere stabilite de aceasta directiva, respectiv in special cerintei ca parintele sa dispuna de suficiente resurse, astfel incat, sa nu devina o povara pentru sistemul de asistenta sociala.
CAPITOLUL . 1. NOTIUNEA DE CETATENIE
1.1. Scurt istoric
Istoric vorbind, termenul a aparut in lumea antica, in orasele-cetate grecesti, cu semnificatii usor diferite in Sparta si Atena: in primul caz, el denota o forma de loialitate riguros disciplinata, in cel de al doilea, notiunea de cetatenie cunostea forme de exercitare mai ,,democratice", cu grade sporite de libertate, care erau rezervate insa doar unui segment redus al populatiei: femeile, copiii, sclavii si strainii rezidenti nu erau considerati cetateni. In Politica sa, Aristotel defineste cetateanul ca pe un membru al comunitatii ce ,,are parte atat de statutul de conducator, cat si cel de supus" si, mai important, ,,este gata sa exercite aceste calitati". La Aristotel, insa, pentru ca aceasta rotatie a rolurilor sa functioneze, comunitatea trebuie sa fie de dimensiuni reduse, astfel incat membrii comunitatii ,,sa cunoasca capacitatile (calitatile) tuturor" .
Perioada dominatiei romane a adus cu sine noi valente ale notiunii de cetatenie: a aparut notiunea de civitas sine suffragio (cetateni cu drepturi civice, dar fara dreptul de a alege sau de a fi alesi) - situatie valabila pentru popoarele cucerite - a aparut cetatenia multipla si, cel mai important, noti!unea de cetatean al imperiului a inceput sa fie asociata cu asa-numitele ,,vir!tuti civice" (devotament patriotic fata de obligatii si legi, disponibilitatea de a lupta pentru binele imperiului etc.), virtuti a caror cultivare era dezirabila, aducand cu sine sentimente de demnitate si de autoapreciere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cetatenia Europeana.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!