Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 4780
Mărime: 36.74KB (arhivat)
Publicat de: Aurelian Toma
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Corina Andronache

Cuprins

  1. Scurta prezentare a companiei eMAG International.1
  2. Cifra de afaceri.2
  3. Competitori.4
  4. Tipuri de produse comercializate.5
  5. Online vs. Offline.9
  6. Comerţ electronic şi comerţ tradiţional – asemănări.10
  7. Comerţ electronic şi comerţ tradiţional – deosebiri.12
  8. Avantajele comertului electronic.13
  9. Dezavantajele sau limitarile comertului electronic.15
  10. Concluzii.17

Extras din proiect

Scurta prezentare a companiei eMAG International

Compania eMAG, detinuta in prezent in proportie de 51% de catre Asesoft Distribution, restul actiunilor apartinand fondatorilor, Rado Apostolescu, Bogdan Vlad si Dan Teodorescu este cel mai mare retailer online de pe piata locala.

Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, cu o gama redusa de produse est unul din pionierii pietei de comert electronic din Romania.

Calitatea serviciilor oferite cat si orientarea catre client au propulsat eMAG in pozitia curenta de lider, cu aproximativ 250(anul 2008) de angajati si cu o cifra de afaceri pe 2009 de 64 milioane de Euro, tintind pe anul 2010 la o cifra de 100 de milioane de Euro.

Dezvoltarea permanenta a dus la marirea gamei de produse ofertata, dublata de acumularea de competente de consultanta si implementare de solutii complexe. Triplarea afacerii aproape an dupa an a atras marirea accelerata a echiperi sischimbarea sediului de patru ori in cinci ani, in prezent regasindu-se in Grant Shopping Center - Soseaua Virtutii, nr. 148, sector 6, Bucuresti.

EMAG are un portofoliu in care se regasesc atat produse si solutii IT si de comunicatii, cat si echipamente electronice high-end. Ponderea principala a vanzarilor este constituita de echipamentele IT&C, urmate de aparatura electronica: notebook-uri, produse LCD, LCD TV, monitoare si proiectoare, aparate foto si video, componente, solutii pentru imprimare.

Anul 2009 a fost un an greu pentru eMAG, cifra de afaceri scazand de la 73 de milioane de euro(2008) la 64 de milioane de euro, resimtindu-se si din 2007 spre 2008 o scadere(de 3 milioane de euro) dar nu la fel de mare.

EMAG detine si 7 showroomuri, in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova, de unde potentialii clienti pot achizitiona produse sau incerca produsele de generatie noua. Dupa datele eMAG un showroom scoate aproximativ 25000 euro pe metru patrat, in primul an de functionare, fata de comertul clasic, care castiga intre 2500 si 4000 de euro anual pentru fiecare metru patrat. In showroomuri se ajunge la un numar total de 40000 de vizitatori lunar, fiind si aceasta o modalitate buna de a atrage clienti.

Cifra de afaceri

An Cifra de afaceri

(mil. Euro)

2004 3,9

2005 11,8

2006 35

2007 76

2008 73

2009 64

In 2008 eMAG anticipa dublarea cifrei de afaceri de la 73 de milioane de euro la 140-150 de milioane de euro, cu o usoara scadere a cotei de piata, insa terminand anul cu o cifra de numai 76 de milioane de euro, prognozand o revenire pe anul 2010, care ramane de vazut.

In 2010 eMAG a devenit site-ul romanesc cu cea mai mare audienta in randul utilizatorilor de internet din Romania, conform analizei Alexa.com.

Cu peste 1,7 milioane de vizitatori unici la nivelul unei luni si 3,5 milioane de vizite, eMAG este primul site local in topul site-urile vizitate de catre romani, fiind devansat doar gigantii globali ca Google, Yahoo, Youtube sau Imdb.com. Creşterea recenta a traficului si cea care a ridicat pozitia eMAG anterioara in clasamentul Alexa de pe locul 6 intre site-urile romanesti se datorează campaniei de promovare a comerţului online Reţeaua. Campania, derulată în perioada 20 septembrie – 17 decembrie 2010, se adresează tuturor utilizatorilor de internet din România, nu numai clienţilor eMAG, iar unul dintre obiectivele principale este creşterea nivelului de informare si a încrederii participanţilor în activităţile online în general şi în comerţul online în special.

Spre deosebire de alte sisteme de monitorizare, clasamentul Alexa.com masoara audienta provenita dintr-o tara (exclusiv din Romania, in acest caz) si se bazeaza pe un algoritm ce ia in calcul indicatori cantitativi si calitativi ai traficului.

In cateva cifre absolute prima jumatate de 2010 la eMAG arata asa:

• 41 Mil Euro vanzari, in crestere cu 64% fata de perioada similara a anului trecut, pe o piata totala care a scazut in acelasi timp cu 10%

Preview document

Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 1
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 2
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 3
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 4
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 5
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 6
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 7
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 8
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 9
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 10
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 11
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 12
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 13
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 14
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 15
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 16
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 17
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 18
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 19
Comerțul electronic versus comerțul tradițional la SC eMAG Internațional SA - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Comertul Electronic versus Comertul Traditional la SC eMAG International SA.doc
  • CUPRINS1.doc

Alții au mai descărcat și

Comerț electronic - actualitate și perspectivă

MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Potrivit Web Internet Archive, primul magazin online din România a fost lansat de către PC Net în 1997 şi se numea...

Comerțul tradițional versus comerțul electronic

Introducere Comerţul este un reprezentant în serviciul utilizatorilor şi al producătorilor, cuprinzând o parte importantă a fluxului monetar din...

Bussiness Plan

CAPITOLUL I. SINTEZÃ 1.1. Conceptul afacerii Firma S.C. CenterIT S.R.L. este o organizaţie cu activitate economică în domeniul IT, specializat...

Magazinul eMAG

1. Prezentarea magazinului Comertul electronic din Romania inregistreaza un ritm de dezvoltare deosebit de dinamic. La nivelul anului 2005 este de...

Comerțul tradițional vs. comerțul electronic în societatea bazată pe cunoaștere

Internetul reprezinta noi oportunitati pentru firmele traditionale, inclusiv prin diversificarea serviciilor oferite si promovarea de servicii noi,...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?