Cuprins
- 1. PREZENTAREA FIRMEI 3
- 1.1. ISTORIC 3
- 1.2. STRUCTURA 5
- 1.3. CADRUL JURIDIC 6
- 1.4. DATE DE IDENTIFICARE 6
- 2. ELEMENTE DE CULTURA ORGANIZATIONALA 6
- 2.1. MISIUNE 6
- 2.2. VIZIUNE 7
- 2.3. VALORI 7
- 2.4. OBIECTIVE 8
- 2.5. SLOGAN 8
- 2.6. LOGO 8
- 3. PRODUSE SI SERVICI 8
- DESCHIDEREA SI ADMINISTRAREA DE CONTURI CURENTE 8
- PRODUSE OFERITE DE BANCPOST PERSOANELOR JURIDICE 12
- 4. CANALE DE COMUNICARE 14
- 5. PREGATIREA PERSONALULUI 14
- 6. STRATEGII DE COMUNICARE 14
- 7. ANANALIZA PIETEI 14
- 8. RESPONSABILITATE SOCIALA 15
- 9. RAPOARTE FINANCIARE 16
- 10. CIZE DE COMUNICARE 16
- 11. BIBLIOGRAFIE 24
Extras din proiect
1. PREZENTAREA FIRMEI
1.1. ISTORIC
Bancpost a fost infiintata la 1 iulie 1991, prin Hotarare de Guvern, in urma reorganizarii sectorului comunicatiilor si preluarii unei parti a activelor companiei publice RomPostTelecom. Bancpost a fost autorizata de Banca Nationala a Romaniei sa opereze ca banca universala, comerciala si de economii, cu capital de stat.
In anul 1997, Fondul Proprietatii de Stat propune Bancpost pentru privatizare si lanseaza oferta pentru evaluarea financiara a bancii, iar in anul 2002 Bancpost devine prima banca din sistemul bancar romanesc privatizata integral..
In noiembrie 2003, Eurobank (Eurobank Ergasias SA) devine actionarul majoritar al Bancpost. De atunci, Grupul si-a extins in mod constant prezenta in Romania si a investit semnificativ intr-un amplu program de eficientizare si modernizare a intregii activitati a Bancpost.
Incepand din 2005, Bancpost a parcurs un proces de restructurare majora, care a vizat implementarea unui nou model de afaceri bazat pe principiile centralizarii, specializarii si automatizarii proceselor, sustinut in paralel de introducerea unui sistem informatic de ultima generatie, precum si de o ampla actiune de instruire a personalului. O alta componenta a procesului de restructurare este modernizarea retelei de unitati. Acest proiect are rolul de a asigura in toate unitatile Bancii un ambient de afaceri modern si prietenos, in conformitate cu noile standarde de identitate corporativa: vizibilitate, accesibilitate, spatii deschise, platforma larga, noi tehnici de promovare.
Bancpost a investit semnificativ si in extinderea retelei sale teritoriale, astfel ca la sfarsitul lui 2006 aceasta cuprindea aproape 200 de unitati. In paralel cu extinderea retelei de unitati se deruleaza si un proiect de optimizare a canalelor alternative de distributie.
Astfel, In 2006 au fost instalate peste 50 de ATM-uri, iar numarul de POS-uri s-a dublat, ajungand la peste 5.200. Mai mult, au fost introduse pentru prima oara APS-urile (Automated Payment Systems), prin intermediul carora se pot efectua depuneri, plati.
De asemenea, in 2006 a fost lansata o noua versiune a serviciului de Internet Banking – Fastbanking – si un nou site web, pentru a oferi mai multe informatii si instrumente clientilor care doresc sa lucreze cu Banca pe cale electronica.
In concordanta cu viziunea sa de a deveni un protagonist pe piata de retail, Banca a efectuat in ultimii ani schimbari importante in ceea ce priveste portofoliul sau de produse si servicii adresate populatiei. Astfel, Bancpost a lansat la sfarsitul lui 2005 cardurile de credit American Express Gold si Green, ca partener exclusiv al American Express In Romania, produse pentru care a primit premiul “Cel mai bun produs bancar al anului 2005” din partea revistei “Piata Financiara”. Prin acest parteneriat exclusiv, Bancpost si-a consolidat pozitia de top pe piata romaneasca a cardurilor.
Banca a lansat in 2005 si un nou Imprumut pentru locuinte, precum si un cont de economii flexibil. Bancpost a dezvoltat pentru companiile mici, asociatiile familiale si persoanele fizice autorizate programe de finantare specializate, care sa ofere rapid suportul necesar dezvoltarii afacerii lor, precum si diverse alte instrumente bancare menite sa simplifice activitatea de zi cu zi a acestora.
Anul 2006 a adus in portofoliul de retail al Bancpost mai multe produse noi: creditul “Imediat”, depozitul „Prim”, creditul “Extins”, imprumutul pentru locuinta in franci elvetieni. Si activitatea cu cardurile a fost foarte dinamica in 2006, prin lansarea a 3 noi carduri de credit VISA – Gold, Electron si Classic -si a cardului TAROM American Express, primul card de credit pe piata romaneasca emis in parteneriat cu o companie de transport aerian.
Tot din 2006 clientii Bancii au posibilitatea de a investi in unitati de fond pentru Fondurile deschise de investitii Bancpost Plus si Bancpost Active Balanced, entitati administrate de EFG Eurobank Mutual Funds Management Romania SAI S.A. si pentru care Bancpost este depozitar si distribuitor. Mai mult, in vara lui 2006, Bancpost a lansat in premiera pe piata romaneasca “Ronsmart” - Depozitul cu 10% Inteligenta Adaugata, produs pentru care a castigat premiul “Cel mai bun produs bancar al anului 2006” din partea publicatiei “Piata Financiara”.
de investitii Bancpost Active Balanced.
Pentru a deservi mai bine segmentul de retail (persoane fizice, companii mici, asociatii familiale si liber-profesionisti) a fost implementata o noua infrastructura, formata din 8 centre de coordonare regionale. Noua organizare este sustinuta de centralizarea proceselor, fapt care permite o mai mare flexibilitate, rapiditate si eficienta.
Bancpost este de asemenea un sustinator activ al sectorului corporativ, oferind solutii financiare variate, atat din fonduri proprii cat si din fonduri provenite din acorduri si linii de finantare internationale.
Una dintre cele mai competitive banci romanesti, Bancpost ofera, prin reteaua extinsa de sucursale proprii si prin diverse canale alternative de distributie, o gama extinsa de produse si servicii clientilor corporativi, de retail si persoanelor fizice cu statut financiar ridicat din Romania.
Ca urmare a unui profund proces de restructurare si a implementarii modelului unic de business al actionarului sau majoritar, Bancpost beneficiaza astazi de noi atu-uri, esentiale intr-un mediu intens concurential: sisteme informatice si de telecomunicatii moderne, procese si operatiuni optimizate, produse si servicii competitive, complet reproiectate si orientate catre client, personal bine instruit, precum si o forta de vanzari dinamica si pro-activa.
Modelul unic de afaceri al Bancii este bazat pe o infrastructura formata din Centre Regionale care coordoneaza activitatea de Retail (produse standardizate, procese centralizate, fluiditate) si din Centre de Afaceri, pozitionate in orase cu potential economic ridicat, care ofera companiilor
mijlocii solutii financiare flexibile si servicii de consultanta. Relatia cu companiile mari este gestionata de Directia Companii Mari din cadrul centralei Bancii. Intreaga activitate a fost concentrata si orientata catre intelegerea obiectivelor fiecarui client, oferind un parteneriat de incredere, pe termen lung, in vederea atingerii cu succes a acestor obiective.
Astazi, la 23 ani de la infiintare, Bancpost este una dintre cele mai importante banci din Romania, oferind o gama extinsa de produse si servicii clientilor corporativi, de retail si persoanelor fizice cu statut financiar ridicat din Romania.
Bibliografie
https://www.bancpost.ro
http://www.atelieredeidei.ro/
http://www.zf.ro/wikizf/bancpost-s-a-8493953
http://www.obiectivbr.ro/braileni-in-razboi-cu-bancpost_id35433
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comunicare Financiar-Bancara BancPost.docx