Cuprins
- Argument 5
- Capitolul I - Comunicarea - o caracteristică esențială 7
- 1.1. Definirea şi procesele comunicării 7
- 1.2. Formele şi mijloacele comunicării 10
- 1.3. Relaţia emiţător-receptor într-o comunicare eficientă 12
- Capitolul II - Forme de comunicare 14
- 2.1. Comunicarea verbală 14
- 2.1.1. Definirea comunicării verbale 14
- 2.1.2. Tehnici de ascultare 16
- 2.1.3. Bariere prezente în comunicare 17
- 2.1.4. Metode de rezolvare a situaţiilor conflictuale 18
- 2.2. Comunicarea nonverbal 19
- 2.2.1. Importanţa comunicarii nonverbale 19
- 2.2.2. Tipurile comunicării nonverbale 20
- 2.2.3. Elementele comunicarii nonverbale 21
- 2.3. Comunicarea scrisă 22
- 2.3.1. Utilizarea comunicării scrise în afacere 22
- 2.3.2. Redactarea şi elementele unui mesaj scris 23
- 2.3.3. Raportul formal 24
- Capitolul III - Studiu de caz 26
- Bibliografie 29
Extras din proiect
Negocierea este unul dintre cei mai importanți pași atunci când se pune baza unei afaceri. Pentru a negocia avem nevoie de comunicare și de aceea este foarte important să cunoaștem toate informațiile referitoare la acest subiect. Pesrsonal am ales această temă din dorința de a-mi aprofunda cunoștințele în ceea ce privește „comunicarea” în cadrul unei afaceri.
Lucrarea de faţă mă ajută în acelaşi timp să pun în valoare şi abilităţile dobândite în orele de laborator şi instruire practică, unde am rezolvat probleme cu caracter aplicativ şi studiu de caz.
În elaborarea acestui proiect am încercat să folosesc cât mai mult din cunoștințele şi noţiunile asimilate în cei 4 ani de studii, dar şi cunoştinţele dobândite suplimentar prin muncă individuală.
Instruirea practică din cei patru ani de învăţământ liceal mi-a dat ocazia să interacționez cu o gamă variată de tipuri de comunicare, dând proiectului meu esenţe teoretice profunde, deoarece în spatele comunicării stă o continuă teoretizare.
Capitolul I este o teoretizare a comunicării ca proces de transmisie a informațiilor, precum și enumerarea parților component: emițător, receptor, mesaj, canal de comunicare, codul, contexul, zgomotul și feedback-ul.
Comunicarea prinde următoarele forme: comunicarea publică, comunicarea de grup, comunicarea de masă, comunicarea intrapersonală și interpersonală.
Obiectivele comunicării în afaceri decurg din obiectivele stabilite în cadrul strategiei de comunicare. Definirea obiectivelor publicitare presupune delimitarea efectelor pe care le aşteaptă emiţătorul în urma derulării campaniei publicitare.
Obiectivele comunicării sunt diferite în funcţie de etapa din ciclul de viaţă în care se află emițătorul (șeful unității economice) care se folosește de tehnicile unei comunicări eficiente pentru a încheia contracte de vânzăre-cumpărare, de parteneriat, etc.
Temă discutată în această lucrare de atestat face studiu comunicării pe nivele: comunicare verbală, comunicare nonverbală și paraverbală.
Implicarea mea în acest proiect a fost în ideea de a atinge un prag maxim de cunoaştere în domeniul temei alese, nu doar teoretic ci şi practic, fapt pentru care lucrarea conţine un studiu de caz cu ajutorul căruia am demonstrat conceptele comunicării în viaţa reală şi în spaţiul în care avem deschidere în fiecare zi.
Cu ajutorul modulelor de specialitate predate în timpului anilor de studiu am reuşit să realizez o analiză a unităţii economice amănunţită, cunoscând deja elementul de activitate a acesteia şi beneficind de o bună cunoaştere a mersului economic.
CAPITOLUL I
Comunicarea - o caracteristică esențială
I.1 Definirea si procesele comunicării
“Căutați mai întâi să înțelegeți și apoi să fiți înțeleși”- Stefhan Covery
În fiecare zi transmitem informații, primim informații, comunicăm. Comunicarea reprezintă elementul indispensabil pentru funcționarea optimă a oricărei activități, indiferent de natura lor. Dar ce este COMUNICAREA ?
Dicționarele franceze dau explicații diferite termenului “comunicare”, dar sensul lor este asemănător, acela de “punere în comun”. Dicționarul Explicativ al Limbii Române (DEX) definește comunicarea astfel: “A face cunoscut, a da de știre; a informa, a înștiința (despre oameni, comunităși sociale etc): a pune în legătură, în contact cu “. Din punct de vedere psihologic, a comunica înseamnă a împărtăși, a crea o legătură sau a stabili o relație. Comunicarea răspunde la întrebările: „Ce este comunicarea?” „De ce comunicăm?” “Unde comunicăm?” “Cum comunicăm?”, de aceea s-au construit multe definiții ale acestui process.
Biologul EDWARD O. WILSON, definește comunicarea ca o acțiune a unei organism sau a unei celule care alterează modelele prealabile de comportament ale altui organism sau celule, într-o manieră adaptativă pentru ambii participanți. CARL I. HOVLAND, IRVING I. JANIS şi HAROLD H. KELLEY propun o definiție cu care sunt de accord psihologii și sociologii: Comunicarea este un proces prin care un invid (comunicatorul) transmite stimuli, de obicei verbali, cu scopul de a schimba comportamentul altor indivizi (auditoriul). Hybels,Weaver afirma că: „Comunicarea este procesul în care oamenii își împărtășesc informații, idei, sentimente.”
Dintre diferitele definiții date comunicării, poate cea mai potrivită pentru practica relațiilor publice este cea a lui Don Fabun, conform căreia “comunicarea înseamnă transfer de semnificație”.
Comunicarea este o caracteristică fundamentală a existenței.Toate funcțiile manageriale sunt realizate cu ajutorul comunicării, ca un proces de înțelegere între oameni cu ajutorul transferului de informație.
Bibliografie
1.Manual de COMERT pentru clasa a X-a AUTORI :, GABRIELA IORDACHE, GABRIELA SIMIONESCU,VALENTINA CAPOTĂ, VIORICA DORIN, MARIUS CIURTIN
2.http://documents.tips/documents/comunicarea-managerial-a-la-firma-sc-farmec-sa.html
3.http://ro.scribd.com/doc/101647287/Atestat-Rolul-comunicarii-in-afaceri#scribd
4.http://www.slideshare.net/mysy/comunicare-in-afaceri?qid=46173091-8f56-468c-968d-849280de2216&v=&b=&from_search=6
5.http://www.ngorural.org/lib/comunicare.pdf
6.http://www.slideshare.net/asociatiaCRI/prezentare-comunicare
7.http://www.rasfoiesc.com/
8.http://www.killersrl.ro/
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comunicarea in afaceri.docx