Concurenta dintre Pepsi si Cola

Extras din proiect Cum descarc?

,, Concurenta e factorul determinant, esential in
succesul sau esecul firmelor. Concurenta determina 
oportunitatea acelor activitati ale unei firme care pot 
contribui la performanta acesteia, cum ar fi inovatiile,
o cultura unitara sau implementare judicioasa ".
Michael E. Porter
Lucrarea de fata contine date teoretice despre concurenta, istoria aparitiei bauturilor carbogazoase Pepsi-Cola si Coca-Cola precum si o expunere comparativa a luptei pentru suprematia pe piata bauturilor racoritoare carbogazoase.
Acest razboi stim ca a inceput, dar nu stim si poate nu vom sti niciodata cand se va termina si cu a carei victorie. Important de retinut este faptul ca in lume suprematia la bauturile racoritoare carbogazoase o detine COCA-COLA; acest fapt se datoreaza in principal imaginii companiei si nu caracteristicilor produselor. 
Concurenta pe piata economica
Concurenta reprezinta un fenomen deosebit de important pentru viata economica, dar si pentru viata sociala, deoarece ea reprezinta factorul motor care motiveaza, atat afacerile, cat si existenta oamenilor. 
,,Daca ne referim la sfera economica, un agent economic va trebui sa se raporteze permanent la ceilalti competitori de pe piata, jocul competitiei fiind cel care va determina locul competitorilor in cadrul pietei. Desigur, ca nu hazardul va fi cel care va determina aceasta pozitie ocupata in cadrul unei piete, ci toate resursele si competentele de care dispune un agent economic si pe care le utilizeaza in lupta pentru castigarea unei pozitii dominante pe piata.
Daca concurenta este sau nu benefica pentru societate se poate afla numai in masura in care, pe ansamblul economiei, deci la nivel macroeconomic, se inregistreaza o crestere semnificativa de la o perioada la alta, iar la nivelul unei unitati economice, deci la nivel microeconomic, se observa castigarea unei pozitii competitive mai bune fata de perioada anterioara. Se stie ca datorita concurentei existente intr-o economie de piata vor exista intotdeauna si invingatori dar si invinsi. De aceea, raspunsul la o intrebare de genul: "Este sau nu benefica concurenta ?" poate fi mai nuantat, astfel, invingatorul, intreprinderea sau organizatia in cauza, va considera benefica concurenta, deoarece i-a permis sa-si mobilizeze toate eforturile, resursele si abilitatile de care dispune pentru a atinge o pozitie competitiva superioara prin obtinerea unui avantaj competitiv cert fata de ceilalti competitori. 
Odata cu atingerea unei pozitii de lider sau challanger pe o anumita piata de referinta, agentul economic trebuie sa fie constient ca lupta concurentiala nu s-a terminat. El va trebui sa continue sa se adapteze la mediul concurential, sa fie flexibil la noile modificari din mediul la care se raporteaza, sa caute noi strategii competitive, cu alte cuvinte sa fie permanent "in alerta", sa caute noi solutii, sa inoveze chiar, astfel incat sa-si poata pastra pozitia castigata." 
Istoria Coca-Cola de la 1886 pana in prezent
COCA-COLA este o bautura racoritoare in varsta de peste 100 de ani (8 mai 1886) si care a aparut ca orice altceva decat o bautura racoritoare. Inventata de un farmacist din Atlanta, fost combatant in armata confederatiei, JOHN STYTH PEMBERTON.
COCA-COLA a fost introdusa initial ca medicament exotic - ce continea atat cocaina din frunzele de coca, cat si cafeina din fructele de cola. Frunzele de coca erau preferatele indienilor bolivieni, care le mestecau in timp ce munceau. De aici si numele unuia dintre primii concurenti ai COCA-COLA, Cola-Bola.
COCA-COLA a fost la inceput un medicament. ,,O bautura delicioasa, invioratoare, racoritoare, fiind un medicament pentru afectiunile nervoase, dureri, nevralgii, isterii, melancolii", spunea unul din primele anunturi publicitare.
Considerand ca "cei doi C vor arata bine in reclame" Frank Robinson, partenerul si contabilul doctorului Pemberton, a sugerat numele si a scris cu acest scris unic marca inregistrata "Coca-Cola", ce este acum renumita.
Intre 1888 si 1891 Pemberton a vandut firma unui afacerist din Atlanta pe nume Asa Griggs Candler pentru un total de 2300$. Candler a devenit primul presedinte al firmei si primul care a adus viziune de afaceri companiei. 
Crezand cu fermitate in publicitate, domnul Candler a dezvoltat eforturile depuse de doctorul Pemberton in domeniul marketing-ului, distribuind mii de cupoane pentru o sticla de Coca-Cola gratuita. A promovat continuu produsul, distribuind suveniruri, calendare, evantaie, ceasuri, urne si multe altele, toate cu marca inregistrata Coca-Colasi i-a imbracat pe farmacisti in haine imprimate cu Coca-Cola.( Stilul agresiv de promovare a functionat.) .
Pana in anul 1892, flerul de comerciant al domnului Candler a impulsionat vanzarea de sirop Coca-Cola, facand-o sa sporeasca de aproape zece ori. Curand dupa aceasta si-a lichidat farmacia "Jacobs" si si-a indreptat intreaga atentie spre bauturi racoritoare. Impreuna cu fratele sau John S. Candler, cu Frank Robinson, fostul partener al lui John Pemberton, si cu alti doi asociati, domnul Candler a format in Georgia o corporatie cu numele de The Coca-Cola Company. Capitalul initial a fost de 100.000$.
Marca inregistrata "Coca-Cola", folosita pe piata din anul 1886, a fost inregistrata la Biroul de Inventii al Statelor Unite la data de 31 ianuarie 1893 (inregistrarea a fost reinoita periodic).
Afacerea a continuat sa se dezvolte si in anul 1894 s-a deschis in Dallas (Texas), prima fabrica de producere a siropului din afara orasului Atlanta. Altele s-au deschis la Chicago (Illinois) si la Los Angeles (California), in anul urmator.
INCEPE IMBUTELIEREA
In timp ce eforturile domnului Candler se indreptau spre impulsionarea vanzarilor la pahar, se dezvolta un nou concept care urma sa raspandeasca savurarea bauturii Coca-Cola in intreaga lume.
In 1894, in Vicksburg, Mississippi, Joseph A. Biedenharn a fost atat de impresionat de cererea crescanda pentru Coca-Cola pe care o vindea la pahar, incat a instalat o masinarie de imbuteliat in spatele magazinului sau si a inceput sa vanda navete de Coca-Cola plantatiilor si fabricilor de cherestea de-a lungul raului Mississippi. El a fost primul imbuteliator de Coca-Cola.
Imbutelierea pe scara larga a fost posibila in 1899, cand Benjamin F. Thomas si Joseph B. Whitehead din Chattanoga (Tennessee), au obtinut de la domnul Candler drepturile exclusive de a imbutelia si vinde Coca-Cola in Statele Unite. Cu contractul in mana s-au alaturat lui John T. Lupton, tot din Chattanoga, si au inceput sa dezvolte ceea ce acum a ajuns sa fie sistemul de imbuteliat Coca-Cola din intreaga lume.


Fisiere in arhiva (1):

  • Concurenta dintre Pepsi si Cola.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!