Concurența dintre Pepsi și Cola

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 9366
Mărime: 86.42KB (arhivat)
Publicat de: Francesca Chiriac
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

„ Concurenţa e factorul determinant, esenţial în

succesul sau eşecul firmelor. Concurenţa determină

oportunitatea acelor activităţi ale unei firme care pot

contribui la performanţa acesteia, cum ar fi inovaţiile,

o cultură unitară sau implementare judicioasă ”.

Michael E. Porter

Lucrarea de fata contine date teoretice despre concurenta, istoria aparitiei bauturilor carbogazoase Pepsi-Cola si Coca-Cola precum si o expunere comparativa a luptei pentru suprematia pe piata bauturilor racoritoare carbogazoase.

Acest razboi stim ca a inceput, dar nu stim si poate nu vom sti niciodata cand se va termina si cu a carei victorie. Important de retinut este faptul ca in lume suprematia la bauturile racoritoare carbogazoase o detine COCA-COLA; acest fapt se datoreaza in principal imaginii companiei si nu caracteristicilor produselor.

Concurenta pe piata economica

Concurenţa reprezintă un fenomen deosebit de important pentru viaţa economică, dar şi pentru viaţa socială, deoarece ea reprezintă factorul motor care motivează, atât afacerile, cât si existenţa oamenilor.

„Dacă ne referim la sfera economică, un agent economic va trebui să se raporteze permanent la ceilalţi competitori de pe piaţă, jocul competiţiei fiind cel care va determina locul competitorilor în cadrul pieţei. Desigur, că nu hazardul va fi cel care va determina această poziţie ocupată în cadrul unei pieţe, ci toate resursele şi competenţele de care dispune un agent economic şi pe care le utilizează în lupta pentru câştigarea unei poziţii dominante pe piaţă.

Dacă concurenţa este sau nu benefică pentru societate se poate afla numai în măsura în care, pe ansamblul economiei, deci la nivel macroeconomic, se înregistrează o creştere semnificativă de la o perioadă la alta, iar la nivelul unei unităţi economice, deci la nivel microeconomic, se observă câştigarea unei poziţii competitive mai bune faţă de perioada anterioară. Se ştie că datorită concurenţei existente într-o economie de piaţă vor exista întotdeauna şi învingători dar şi învinşi. De aceea, răspunsul la o întrebare de genul: “Este sau nu benefică concurenţa ?” poate fi mai nuanţat, astfel, învingătorul, întreprinderea sau organizaţia în cauză, va considera benefică concurenţa, deoarece i-a permis să-şi mobilizeze toate eforturile, resursele şi abilităţile de care dispune pentru a atinge o poziţie competitivă superioară prin obţinerea unui avantaj competitiv cert faţă de ceilalţi competitori.

Odată cu atingerea unei poziţii de lider sau challanger pe o anumită piaţă de referinţă, agentul economic trebuie să fie conştient că lupta concurenţială nu s-a terminat. El va trebui să continue să se adapteze la mediul concurenţial, să fie flexibil la noile modificări din mediul la care se raportează, să caute noi strategii competitive, cu alte cuvinte să fie permanent “în alertă”, să caute noi soluţii, să inoveze chiar, astfel încât să-şi poată păstra poziţia câştigată.”

Istoria Coca-Cola de la 1886 pana in prezent

COCA-COLA este o bautura racoritoare in varsta de peste 100 de ani (8 mai 1886) si care a aparut ca orice altceva decat o bautura racoritoare. Inventata de un farmacist din Atlanta, fost combatant in armata confederatiei, JOHN STYTH PEMBERTON.

COCA-COLA a fost introdusa initial ca medicament exotic – ce continea atat cocaina din frunzele de coca, cat si cafeina din fructele de cola. Frunzele de coca erau preferatele indienilor bolivieni, care le mestecau in timp ce munceau. De aici si numele unuia dintre primii concurenti ai COCA-COLA, Cola-Bola.

COCA-COLA a fost la inceput un medicament. „O bautura delicioasa, invioratoare, racoritoare, fiind un medicament pentru afectiunile nervoase, dureri, nevralgii, isterii, melancolii”, spunea unul din primele anunturi publicitare.

Considerand ca "cei doi C vor arata bine in reclame" Frank Robinson, partenerul si contabilul doctorului Pemberton, a sugerat numele si a scris cu acest scris unic marca inregistrata "Coca-Cola", ce este acum renumita.

Intre 1888 si 1891 Pemberton a vandut firma unui afacerist din Atlanta pe nume Asa Griggs Candler pentru un total de 2300$. Candler a devenit primul presedinte al firmei si primul care a adus viziune de afaceri companiei.

Crezand cu fermitate in publicitate, domnul Candler a dezvoltat eforturile depuse de doctorul Pemberton in domeniul marketing-ului, distribuind mii de cupoane pentru o sticla de Coca-Cola gratuita. A promovat continuu produsul, distribuind suveniruri, calendare, evantaie, ceasuri, urne si multe altele, toate cu marca inregistrata Coca-Colasi i-a imbracat pe farmacisti in haine imprimate cu Coca-Cola.( Stilul agresiv de promovare a functionat.) .

Pana in anul 1892, flerul de comerciant al domnului Candler a impulsionat vanzarea de sirop Coca-Cola, facand-o sa sporeasca de aproape zece ori. Curand dupa aceasta si-a lichidat farmacia "Jacobs" si si-a indreptat intreaga atentie spre bauturi racoritoare. Impreuna cu fratele sau John S. Candler, cu Frank Robinson, fostul partener al lui John Pemberton, si cu alti doi asociati, domnul Candler a format in Georgia o corporatie cu numele de The Coca-Cola Company. Capitalul initial a fost de 100.000$.

Marca inregistrata "Coca-Cola", folosita pe piata din anul 1886, a fost inregistrata la Biroul de Inventii al Statelor Unite la data de 31 ianuarie 1893 (inregistrarea a fost reinoita periodic).

Afacerea a continuat sa se dezvolte si in anul 1894 s-a deschis in Dallas (Texas), prima fabrica de producere a siropului din afara orasului Atlanta. Altele s-au deschis la Chicago (Illinois) si la Los Angeles (California), in anul urmator.

INCEPE IMBUTELIEREA

In timp ce eforturile domnului Candler se indreptau spre impulsionarea vanzarilor la pahar, se dezvolta un nou concept care urma sa raspandeasca savurarea bauturii Coca-Cola in intreaga lume.

In 1894, in Vicksburg, Mississippi, Joseph A. Biedenharn a fost atat de impresionat de cererea crescanda pentru Coca-Cola pe care o vindea la pahar, incat a instalat o masinarie de imbuteliat in spatele magazinului sau si a inceput sa vanda navete de Coca-Cola plantatiilor si fabricilor de cherestea de-a lungul raului Mississippi. El a fost primul imbuteliator de Coca-Cola.

Imbutelierea pe scara larga a fost posibila in 1899, cand Benjamin F. Thomas si Joseph B. Whitehead din Chattanoga (Tennessee), au obtinut de la domnul Candler drepturile exclusive de a imbutelia si vinde Coca-Cola in Statele Unite. Cu contractul in mana s-au alaturat lui John T. Lupton, tot din Chattanoga, si au inceput sa dezvolte ceea ce acum a ajuns sa fie sistemul de imbuteliat Coca-Cola din intreaga lume.

Preview document

Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 1
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 2
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 3
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 4
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 5
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 6
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 7
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 8
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 9
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 10
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 11
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 12
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 13
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 14
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 15
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 16
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 17
Concurența dintre Pepsi și Cola - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Concurenta dintre Pepsi si Cola.doc

Alții au mai descărcat și

Pepsi versus Coca-Cola

PEPSI Informaţii generale Marca Pepsi-Cola este prezenta pe piaţa din România din anul 1966. Sistemul actual de franciză a debutat în anul 1991,...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Piața produselor electrice și electrocasnice din România

Introducere În condiţiile de piaţă actuale caracterizate printr-o concurenţă puternică, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte...

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Reclamă vs publicitate

INTRODUCERE Publicitatea nu poate fi redusă la o teorie sau la un singur model: de fapt creaţia publicitară bazată pe explozii continue de sens,...

Gestiunea unei Crize de Imagine Coca-cola

1.Prezentarea generala a organizatiei Coca-Cola este bautura racoritoare care este savurata de sute de milioane de ori pe zi de oameni de pe tot...

Organizarea unei Campanii de Promovare a Produselor pe Exemplul SC Quadrant Amroq Beverages Romnia SA

Capitolul 1 Promovarea în cadrul strategiei de marketing a firmei 1.1. Delimitări conceptuale ale strategiei de marketing 1.1.1. Definirea şi...

RPV Seven Up

În alegerea produsului pentru care sa realizam un proiect cât mai interesant, o influenta foarte puternica a avut-o faptul ca 7Up este una dintre...

Marketingul mărcii - Pepsi

Istorie Pepsi este o băutura răcoritoare carbogazoasă care este produsă și îmbuteliată de compania PespsiCo. Este vândută în magazine, restaurante...

Aspecte ale Campaniilor Publicitare ale The Coca-Cola Company

ARGUMENT Coca-Cola este astazi, indiscutabil, un adevarat mit al marcilor, un simbol al mondializarii si al societatii de consum. Bautura si...

Ai nevoie de altceva?