Conflict SUA si Cuba

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I. ADMINISTRATIA PRESEDINTELUI BARACK OBAMA: CONTINUITATEA POLITICI DE BLOCADA ECONOMICA, COMERCVIALA SI FINANCIARA CONTRA CUBEI
1.1. Principalele masuri de continuitate ale blocadei adoptate de Guvernul SUA
1.2. Aplicarea extrateritorialitatii blocadei
1.3. Continuarea hartuirii si sanctiunile contra indivizilor si companiilor americane si din terte tari
CAPITOLUL II. DAUNELE PROVOCATE DE BLOCADA IN SECTOARELE CU CEL MAI MARE IMPACT SOCIAL
2.1. Daunele provocate sanatatii si alimentatiei
SANATATEA PUBLICA
ALIMENTATIA
2.2. Prejudicii aduse schimburilor academice, stiintifice, culturale si sportive
EDUCATIA
CULTURA
SPORTUL
CAPITOLUL III. DAUNE PROVOCATE SECTORULUI EXTERN AL ECONOMIEI
3.1. Daune provocate comertului exterior
3.2. Daune provocate investitiilor straine
3.3. Daune financiare si bancare
3.4. Sectia 211 a Legii Omnibus de Alocatii Consolidate Suyplimentare si de Urgenta a Statelor Unite din 1999 si noile agresiuni in domeniul patentelor si marcilor
CAPITOLUL IV. DAUNE PROVOCATE DE BLOCADA ALTOR SECTOARE ALE ECONOMIEI CUBANEZE
CAPITOLUL V. OPOZITIA FATA DE POLITICA GENOCIDA DE BLOCADA CONTRA CUBEI
5.1. Opozitie fara precedent in interiorul Statelor Unite
5.2. Opozitia internationala
CONCLUZII.


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Conflictul istoric care a caracterizat relatiile dintre Statele Unite si Cuba timp de peste 200 de ani, isi are origina in pretentia diferitelor guverne americane de a controla destinul Cubei si permanenta determinare a cubanezilor de a-si apara dreptul de a fi o natiune libera, independenta si suverana.
Aceasta pretentie a atins maxima expresie odata cu triumful Revolutiei cubaneze in 1959. De atunci, succesivele guverne americane au utilizat, cu diferite nuante, aceleasi instrumente de politica pentru a distruge Revolutia cubaneza. Locada economica, comerciala si financiara, subversiunea si razboiul psihologic si propagandistic au fost instrumentele permanente ale unei politici sistematice indreptate spre acest scop.
Prin caracterul ei, blocada Statelor Untie contra Cubei este calificata ca un act de genocid, in virtutea paragrafului "c" de la articolul II al Conventiei de la tgeneva din 1948 de Prevenire si Sanctionare a Delictului de Genocid si, ca act de razboi economic, conform cu cele prevazute in Declaratia referitoare la Dreptul Razboiului maritim adoptata de Conferinta Navala de la Londra din 1909. Blocada continua sa aiba un caracter marcat extrateritorial, odata de sanctiunile unilaterale contra Cubei au un efect extins in afara teritoriului nordamerican asupra companiilor si cetatenilor din terte tari.
In ultima instanta, nici macar instaurarea unui nou guvern democrat in Statele Unite, presupus a fi animat de o filozofie a schimbarii, nu a insemnat o schimbare esentiala in politica de blocada.
Cuba continua sa fie fara putinta de a exporta sau improta liber produse si servicii spre sau din Statele Unite; nu poate folosi dolarul american in tranzactiile internationale sau sa detina conturi in aceasta deviza in banci din terte tari daca este un cetatean sau intreprindere cubaneza; nici nu i se permite accesul la credite din banci din Statele Unite filiale in terte tari si institutii internationale ca Banca Mondiala, FMI sau Banca Interamericana de Dezvoltare.
Legile Torricelli si Helms Burton in vigoare si aplicarea lor extrateritoriala continua sa interzica comertul Cubei cu subsidiare ale companiilor americane din terte tari, pentru ca sunt amenintate si li se aplica sanctiuni investitorilor care doresc sa investeasca in Cuba, in acelasi timp ingreunand si scumpind transportul maritim al marfurilor intre Cuba si terte tari, interzicand timp de 6 luni intrarea in porturi ale 
SUA a navelor care ating porturi cubaneze sau transporta marfuri pentru Cuba, sau interzice accesul navelor cu echipaj cubanez chiar daca navigheaza sub pavilionul unei terte tari.
De asemenea, actualul guvern american, incalcand norme elementare internationale, continua sa utilizeze subversiunea politica ca arma in confruntarea cu Cuba. Cu scopul de a incuraja programele subversive a fost aprobat un total de 40 de milioane de dolari pe anii fiscali 2009 si 2010.
De la adoptarea rezolutiei 64&6 de catre Adunarea Generala a Natiunilor Unite, la 28 octombrie 2009, pana in prezent, au fost mentinute si intensificate principalele actiuni de blocada contra Cubei, manifestate prin sanctiuni economcie mai mari si urmarirea activitatii impresariale si a tranzactiilor financiare cubaneze.
Daunele economice directe provocate poporului cubanez de aplciarea blocadei economice, comerciale si financiare a Statelor Unite contra Cubei pana in luna decembrie 2009, la preturile curente, calculate in mod foarte conservator, atinge o cifra care depaseste 100 de miliarde 154 de milioane de dolari.
Aceasta suma creste la 239,533 miliarde dolari, daca calculul ar fi facut luand ca baza inflatia preturilor cu amanuntul in Statele Unite, folosind CPI Calculator al U.S. Department of Labor, Bureau of Labor Statistics(http://www.bls.gov). 
Daca sse ia in consideratie ca valoarea dolarului, masurata in termenii cotatiei in aur pe piata financiara internationala s-a redus de peste 30 de ori din anul 1961, an in care pretul acestui metal era fix de 35,00 dolari uncia Troy pana la finele lui 2009, cand a ajuns sa depaseasca bariera de o mie de dolari, daunele totale provocate economicei cubaneze ar fi de ordiul a 751,363 miliarde dolari.
CAPITOLUL I. ADMINISTRATIA PRESEDINTELUI BARACK OBAMA: CONTINUITATE IN POLITICA DE BLOCADA ECONOMICA, COMERCIALA SI FINANCIARA CONTRA CUBEI.
La 28 martie 2009, Vicepresedintele Statelor Unite, Joseph Biden, in caedrul asa numitei 
Conferinte a Liderilor Progresisti, din Chile, a declarat presei ca Guvernul acestei tari nu va ridica blocada impusa Cubei. La 7 aprilie acelasi an, purtatorul de cuvant al Departamentului de Stat, Robert Wood, intr-o conferinta de presa a declarat: "Cred ca am fost foarte clari ca nu consideram ca este momentul oportun pentru a ridica embargoul".
La 19 aprilie 2009, asesorul lui Obama, David Axelrod, intr-un interviu dat canalului de televiziune CBS, la intrebarea daca exista vreo idee la Casa Alba de a ridica "embargoul", a raspuns: " suntem departe de asta."
In aceeasi zi, consilierul economic al Presedintelui Obama, Lawrence Summers, intr-un interviu pentru NBC, a declarat, referindu-se la ridicarea blocadei: "Acest lucru nu este pentru maine, si va depinde de ce va face Cuba, Cuba stie ce trebuie sa faca demult si depinde de ei in termeni de politici, de democratizarea lor si de toti pasii pe care-i pot face ( ), este o tema care se va decide pe baza comportamentului Cubei."
Este evident, deci, ca guvernul Statelor Unite nu are nici o intentie sa faca vreo schimbare in politica sa fata de Cuba, nici de a duce la indeplinire repetatele rezolutii ale Adunarii Generale a Natiunilor Unite care cer guvernului acestei tari sa puna capat blocadei economice, comerciale si financiare contra Cubei. Dimpotriva, guvernul Statelor Unite continua sa tina cu dintii de conditionari si pretentii de amestec inacceptabile ca o conditie pentru o schimbare a politicii fata de Cuba.


Fisiere in arhiva (1):

  • Conflict SUA si Cuba.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!