Contabilitatea Cheltuielilor Veniturilor și a Rezultatelor

Extras din proiect Cum descarc?

1.1 SCURT ISTORIC 
Societatea comercială Ciserom S.A. Sebeş s-a constituit în conformitate cu prevederile Legii nr.15 din 1990 privind reorganizarea unităţilor de stat în regii autonome şi societăţi comerciale prin hotărârea guvernamentală nr. 125 din 04.12.1990. Societatea a fost înmatriculată la Camera de Comerţ cu numărul J01/306/1991.Societatea comercială are sediul în Sebeş, strada Dorin Pavel, nr. 78, judeţul Alba.
Societatea comercială Ciserom S.A. Sebeş este succesoarea de drept a fostei Întreprinderi de ciorapi. Aceasta a fost construită in 1927 cu capital german cu numele de Uzinele textile romănesti.
În prezent, S.C. Ciserom S.A. este o persoană juridică romană, fiind o societate pe acţiuni cu capital integral privat. Sub forma actuală societatea funcţionează din mai 1995, când a fost privatizată 100%, prin metoda MEBO, patrimoniul ei fiind vândut sub forma de acţiuni angajaţilor şi foştilor angajaţi ai societăţii.
În momentul privatizării societatea a dispus de un capital de 1000000 RON, care a fost impartiţ in actiuni nominative cu o valoare de 2.5 RON/actiune.
Patrimoniul este constituit din sălile de producţie 6 ateliere de tricotat- cu dotările corespunzătoare, anexele sub forma atelierelor de intreţinere, depozitelor, magaziilor, garajelor si căilor de acces- curte, creşa si căminul firmei.
În prezent producţia aproape s-a dublat faţa de perioada 1988-1989, fiind realizată cu un număr de salariaţi mai mic cu aproximativ 1100 de persoane. Aceasta s-a datorat in mare parte achiziţionării din import a unui numar de maşini foarte performante, computerizate
1.2 OBIECTUL DE ACTIVITATE
Societatea are ca obiect principal de activitate producerea şi comercializarea ciorapilor şi dresurilor pe piata interna si externa. Societatea produce ciorapi pentru femei, bărbaţi, copii şi dresuri pentru femei şi copii din fire de bumbac si tip bumbac, PNA şi SE.
Firma este cea mai mare producătoare de ciorapi atăt datorită cantitaţii, structurii de producţie cât şi a calităţii si preţului produselor.
Materia prima este asigurată de pe piaţa interna, din import sau cu materialul clientului. Principalii furnizori interni sunt: Filrom Bucureşti, Fibrex Săvinesti, Iaşitex Iaşi, Romalfa Câmpulung, etc. iar din exterior: Italia.
Coloranţii necesari procesului de vopsire se asigura de la: S.C. Solventul S.A. Timişoara, S.C. Colorom S.A. Codlea, S.C. Cipa S.A. Rm.Vâlcea, şi de pe piata externa.
Dintre clientii externi cu care colaboreaza societatea amintim:
- Germania: H. Werner, Kreissig, Globus;
- Olanda: Jocaa;
- Belgia: Martisoks, Cruke;
- Austria: Zimm, Edo, Monic, Ricki;
- Franţa: Mario- Costi;
- Italia: Gladys, Isabella.
Beneficiarii interni sunt reprezentati de o serie de firme private cum ar fi: M.T. Bucureşti, Metro Bucureşti, Pamira Sibiu, Simplis Sebeş, etc.
Promovarea produselor pe piată se face prin toate parghiile de care dispune societatea: participarea la tâguri internationale, la tâguri şi expozitii din tară contracte directe, acţiuni publicitare prin mass media.
1.3 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ SOCIETĂŢII
Funcţionarea societătii comerciale Ciserom este reglementată prin Statutul societaţii.Societatea deţine Regulament de ordine interioară, Contract colectiv si individual de muncă.Societatea comercială are o structura organizatorică de tip ierarhic functional, compusă din compartimente functionale si de producţie.
Organismul supreme de conducere al societaţii este Adunarea Generală a Actionarilor. Acesta se intruneşte în fiecare an pentru discutarea bilanţului şi proiectului de buget. De regulă, adunările au loc in cursul lunii aprilie dupa incheierea si depunerea bilanţului pe anul anterior. AGA alege la 4 ani Consiliul de Administraţie dintre acţionarii societăţii care intrunesc condiţiile de studii, vechime şi competenţă profesională.
Consiliul de Administratie este format din 7 membrii şi are următoarele atribuţii: stabilirea îndatoririlor si responsabilitătilor personalului societaţii, aprobarea operaţiunilor de incasări şi plăţi, aprobarea operaţiunilor de cumpărare si vânzare de bunuri, aprobarea incheierii de contracte de inchiriere, stabilirea tacticii si strategiei de marketing, etc.


Fisiere în arhivă (1):

  • Contabilitatea Cheltuielilor Veniturilor si a Rezultatelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!