Introducere 3 Conceptul de contabilitate creativa 3 Performanta prin contabilitate creativa. Realitate sau miraj? 4 Concluzii 6 Bibliografie 6
Introducere Procesul globalizarii dar mai ales complexitatea vietii economice contemporane sporeste importanta informatiei privitor la luarea deciziilor. De-a lungul timpului, schimbari care au aparut la nivel legislativ in domeniul fiscalitatii, contabilitatii dar nu numai au dus la aparitia unor metode de reprezentare a informatiilor economice ce reflecta mai mult sau mai putin transparent situatia de fapt a uneientitati economice. Scopul unei entitati economice ce beneficiaza de resurse limitate si functioneaza intr-o economie concurentiala este in realitate acela de a-si eficientiza activitatea; informatiile sunt principalul instrument de eficientizare, reprezentand cea mai bogata resursa a acestor timpuri. Astfel, globalizarea afacerilor da nastere permanent unei provocari din partea contabililor, pusi in fata unor noi forme demanifestare a identitatii firmelor aflatein permanenta competitie, pe o piata mult amplificata, unde nevoia de informatie este mult diversificata si rapida,devenind uneori si un instrument demarketing si publicitate. In acest context, contabilul trebuie sa gaseascasolutii rapide de adaptare la noile cerin-te informationale, uneori fara a mai astepta normalizarea, impunandu-se astfel nevoia de creativitatein a gasi solutii si tratamente care sa favorizezeimaginea companiilor si obtinerea unuiavantaj, fara a intra in conflict cu legea. Conceptul de contabilitate creativa In incercarea de a da o definitie contabilitatii creative, putem sesiza ca economistii se impart in doua tabere, cei care considera contabilitatea creativa o " veche problema contabila care porneste din anii 1920" prin care ranzactiile sunt structurate de asemenea maniera, incat sa permitaobtinerea rezultatului contabil dorit, si acei economisti care considera ca optiunile contabile au existat intotdeauna la dispozitia contabilului si acestea nu implica creativitate in sensul negativ strict al cuvantului. Specialisti in domeniu sustin ca acest concept de contabilitatea creativa este rezultatul flexibilitatii, care exista in cadrul reglementarilor contabile si care, daca sunt aplicate cu buna-credinta, permit asigurarea unei imagini fidele a pozitiei financiare si a performantelor entitatilor economice. Fiecare utilizator al informatiei contabile, insa, urmareste anumite interese, iar flexibilitatea pe care o ofera reglementarile contabile, deseori, este folosita pentru satisfacerea unor interese private in dauna interesului public. Contabilitatea creativa poate fi definita ca fiind procesul prin care, data fiind existenta unor brese in reguli, se manipuleaza cifrele contabile si profitand de flexibilitate, se aleg acele practici de masurare si divulgare ce permit transformarea documentelor de sinteza din ceea ce ele ar trebui sa fie, in ceea ce managerii doresc si totodata contabilitatea creativa este si procesul prin care tranzactiile sunt structurate de asemenea maniera incat sa permita "producerea" rezultatului contabil dorit. In unele cazuri contabilitatea creativa este asociata cu conceptul de frauda, insa aceste doua concepte au in esenta acelasi scop si aceeasi cauza, insa modalitati diferite de atingere a acestuia.
1. Diana Elisabeta Balaciu, Contabilitate creativa, Editura Universitatii din Oradea, 2012; 2. Niculae Feleaga, Liliana Feleaga, Guvernanta intreprinderii, parghie indispensabila a politicii de maximizare a bogatiei actionarilor si complementele ei contemporane, Economie teoretica si aplicata, nr. 8, 2006; 3. Liliana Malciu, Contabilitate creativa, Editura Economica, Bucuresti 1999; 4. https://www.cafr.ro; 5. http://www.ceccarbusinessmagazine.ro; 6. http://doctorate.uab.ro; 7. https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/Pozitionari%20si%20evolutii%20in%20contabilitatea%20creativa.pdf;
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.