Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 30 în total
Cuvinte : 8650
Mărime: 1.17MB (arhivat)
Publicat de: Ciobanu D.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ciobanu Dragos

Cuprins

  1. ARGUMENT 2
  2. CAPITOLUL l. PREZENTAREA METRO CASH & CARRY ROMANIA S.R.L. 4
  3. I.1. DATE DE IDENTIFUCARE 4
  4. I.2. SCURT ISTORIC 4
  5. I.3. VALORILE SOCIETATII 5
  6. I.4. ANALIZA S.W.A.T. 6
  7. I.5. RESURSELE FIRMEI 7
  8. I.6. FURNIZORI SI CLIENTI 8
  9. I.7. PROGRAM DE FUNCTIONARE 10
  10. I.8. NORME DE PROTECTIE A MUNCII 10
  11. CAPITOLUL 2. CONTABILIZAREA TAXEI PE VALOARE ADĂUGATĂ 12
  12. II.1. CADRU GENERAL 12
  13. II.2. ASPECTE TEORETICE PRIVIND CONTABILITATEA T.V.A. 13
  14. II.3. CONTURI SI CORESPONDENTE 16
  15. II.4. OPERATII GENERICE PRIVIND CONTABILITATEA T.V.A. 17
  16. CAPITOLUL 3. CONTABILIZAREA TAXEI PE VALOARE ADĂUGATĂ LA “S.C. METRO CASH & CARRY ROMANIA S.R.L.” 19
  17. III.1. DOCUMENTE PRIVIND T.V.A. 19
  18. III.2. MONOGRAFII CONTABILE PRIVIND TVA LA “S.C. METRO CASH & CARRY S.R.L.” ROMANIA 20
  19. CONCLUZII SI PROPUNERI 22
  20. BIBLIOGRAFIE 25
  21. ANEXE 26

Extras din proiect

ARGUMENT

Impactul taxei pe valoarea adăugată asupra economiei a avut loc pentru prima dată în Franța la inițiativa lui Maurice Laure în anul 1954. Ulterior acest impozit indirect a fost introdus și în alte țări din Europe, Asia, Africa și America Latină. Fundamentul introducerii taxei pe valoarea adăugată și-a găsit motivația în substituirea diverselor taxe practicate asupra cifrei de afacerii și folosirea ei ca taxa unica percepută în diferitele stadii ale producției de către producători. Fiecare producător era îndreptățit prin lege să deducă taxa pe valoarea adăugată suportata anterior în procesul de producție propriu.

Pe continentul european în 1967 după 10 ani de la semnarea tratatului de la Roma, în cadrul Comunității Europene, au fost adoptate o serie de directive care au pus bazele legislative ale acestui tip de impozit indirect.În prima etapă organele de decizie ale CEE au mers pe linia armonizării legislației țărilor comunitare pe linia taxei pe valoarea adăugată iar în momentul de față toate țările comunitare sunt obligate să folosească acest impozit indirect.

TVA-ul nu s-a numit întotdeauna TVA.Când era mic... și comunist, i se spunea ICM (Impozitul pe Circulația Mărfurilor) și, deși era spaima gestionarilor dornici să facă și ei “un ban cinstit”, nu beneficia de mediatizarea postdecembristă.În condițiile trecerii la economia de piață, impozitul pe circulația mărfurilor ce funcționa în economie ca un impozit indirect nu-și mai justifică menținerea.

Introducerea TVA-ului în locul impozitului pe circulația mărfurilor a reprezentat un moment de cotitură în perfecționarea sistemului fiscal și în același timp primul pas făcut pe linia reformei fiscale în țara noastră. Totodată aceasta a constituit o cerință pentru trecerea la economia de piață și alinierea la standardele europene. Dar pentru introducerea taxei pe valoarea adăugată trebuiau întreprinse o serie de măsuri pe linia impozitului pe circulația mărfurilor care trebuia înlocuit.

Înainte de implementarea TVA-ului s-a căutat să se extindă câmpul de aplicare a impozitului pe circulația mărfurilor la unele produse și prestări de servicii ca de exemplu la produsele agricole, activitatea de poștă și telecomunicații, transportul de călători și de mărfuri. Totodată implementarea taxei pe valoarea adăugată necesita apoi o bună cunoaștere a mecanismului funcționarii ei, trebuiau cadre pregătite și instruite temeinic pentru a asigura inițierea agenților economici și a personalului din economie pe această linie și nu în ultimul rând tehnica de calcul și formularistica necesară evidențierii, colectării și platii ei la bugetul de stat. Așa cum a fost stabilită aceasta taxa reprezintă un impozit indirect care spre deosebire de impozitul pe circulația mărfurilor se aplică pe întreg circuitul economic, până la utilizatorul final al produselor sau serviciilor însă numai la valoarea adăugată în faza acestui circuit. Obiectul impozabil este reprezentat de valoare bunurilor, a lucrărilor și a serviciilor la prețurile de facturare.

În țara noastră TVA-ul a fost introdus din următoarele considerente:

- necesitatea înlocuirii formulei anacronice a fostului impozit pe circulația mărfurilor;

- pentru creșterea resurselor statului;

- din rațiuni de compatibilitate cu sistemele fiscale din țările europene;

Pentru plătitorul de TVA bunurile sau serviciile necesare desfășurării activității sunt mai “ieftine” cu 20%. Aceasta deoarece taxa aferenta acestora este deductibila. În același fel pentru a fi mai atractiv cu serviciile sau produsele proprii este importanta această calitate și pentru partenerii de afaceri.Și acest motiv trebuie să fie important în luarea unei decizii deoarece și pentru aceștia produsele sau serviciile pe care le furnizează sunt mai ieftine.În acest context calitatea de plătitor conferă o mai mare siguranță partenerilor de afaceri, aceasta demonstrând implicit nivelul afacerilor derulate.

Pentru a putea intelege mai bine toate cele mentionate mai sus, plus un adaos suplimentar de informatii trebuie sa fie urmarit firul creationist al acestui atestat. Acesta fiind compus din 3 capitole principale, dintre care primele doua creeaza o introducere pentru cel de-al treilea capitol care este un studiu de caz realizata pe firma S.C. METRO Cash & Carry S.R.L. Romania.

Primul capitol este o prezentare generala a firmei METRO Cash & Carry Romania care parcurge cateva puncte foarte importante pentru a se putea identifica valorile societatii, resursele firmei (resurse materiale, umane, informationale etc.) precum si cateva norme de protectie extrem de necesare.

Cel de-al doilea capitol descrie demersul si modul de folosire al taxei pe valoare adaugata precum si conturile necesare pentru a se putea realiza contabilitatea unei astfel de taxe. Printe cele mai importante puncte regasite in acest capitol se poate enumera: “Conturi si corespondente”, “Rolurile si caracteristicile T.V.A.-ului ” si “Cotele T.V.A.-ului”.

Ultimul capitol este o metamorfoza a celor doua capitole precedente care ajuta la calcularea catorva taxe pe valoare adaugata ale firmei S.C. METRO Cash & Carry S.R.L. Acest capitol ajuta la intelegerea practica a intregului fenomen numit T.V.A.

Bibliografie

Bazele contabilitatii - O. Calin, M. Ristea, I. Vaduva

Elemente de contabilitate generala - O Calin

Reglementari contabile pentru agentii economici - Editura Economica

Contabilitatea societatilor comerciale - M. Ristea

Monitorul Oficial al României - Partea I: Legi, Decrete, Hotarâri si alte acte

Anghelescu, D.A - “Strategii competitive dinamice”, Colecția Naționala, 2014

Ansoff, H.I - “Corporate Strategy”, McGraw-Hill, 2010

Băcanu Bogdan - “Management Strategic”, Ed. Teora,București, 2007

Buell Victor - “A strategic Planning Approach”, Marketing Management , 2014

Campbell McConnell- “Economics”, McGraw-Hill Book Comp., San Francisco, 2017

Desreumaux A. - “ Strategie”, 2013

Drucker Peter -“Management: Tasks, responsibilities, practices”, New York,2013

Dumitru Bucătaru, Gestiunea financiară a întreprinderii, Editura Junimea, Iași, 2004.

Rotaru A., Prodan Adriana, Managementul resurselor umane, Editura Sedcom Libris, Iași,2005.

Preview document

Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 1
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 2
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 3
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 4
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 5
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 6
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 7
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 8
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 9
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 10
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 11
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 12
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 13
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 14
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 15
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 16
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 17
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 18
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 19
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 20
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 21
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 22
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 23
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 24
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 25
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 26
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 27
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 28
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 29
Contabilizarea taxei pe valoare adăugata la SC Metro Cash & Carry România SRL - Pagina 30

Conținut arhivă zip

  • Contabilizarea taxei pe valoare adaugata la SC Metro Cash & Carry Romania SRL.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?