Contractul de Licenta - Promotor al Diversificarii Productiei - Studiu de Caz la SC Bosch Rexroth SRL

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Tinand seama de caracterul multidimensional al noii ordini economice, relatiile stiintifice si tehnice, precum si intensificarea cooperarii in acest domeniu apar ca directii principale ale strategiei destinata sa asigure evolutia relatiilor internationale. Revolutia tehnologico-stiintifica a determinat o serie de importante si profunde transformari ale intregului sistem de componente sociale, culturale, intelectuale, politice, juridice si a pus bazele unei lumi a interdependentelor crescande ce impun o extindere a cooperarii.
Pornind de la realitatea de necontestat ca stiinta si tehnologia au un rol tot mai important in intreaga dezvoltare economico-sociala, lichidarea oricaror discriminari sau restrictii in circulatia valorilor stiintifice si tehnologice si asigurarea accesului liber al tuturor natiunilor la acestea, devine o necesitate stringenta a lumii contemporane.
Conceptul de cooperare economica internationala a fost definit de literatura de specialitate ca exprimand ,,o noua forma de colaborare care consta in: conjugarea resurselor materiale, financiare, tehnologice si de cadre a doi sau mai multi parteneri din state diferite , in vederea realizarii, modernizarii si functionarii unor obiective economice, crearii si asimilarii unor tehnologii noi, organizarii in comun a productiei si desfacerii produselor etc., care, tehnic sau economic, nu sunt posibile sau rational de efectuat de catre un singur partener" .
Dezvoltate in mediul international incepand cu anii 60 ca forma de internationalizare a activitatilor firmei, aliantele si cooperarile internationale se afirma printr-o serie de tehnici de afaceri care nu inscrie in cadrul strict al operatiunilor comerciale internationale traditionale.
Aceste tipuri de operatiuni presupun convergenta de interese intre firme apartinand unor tari diferite in domeniul marketingului, al productiei si al comercializarii productiei, al
cercetarii si transferului de tehnologie, cu scopul bine definit al asigurarii avantajelor reciproce pentru parteneri si al sporirii competitivitatii prin actiunea comuna a partilor.
Productia sub licenta, franchising-ul si societatile mixte ( joint-venture ) sunt unele dintre cele mai reprezentative tipuri de aliante intre firme.
Acordarea unei licente internationale presupune furnizarea de catre o firma, contra unei taxe sau redevente, a tehnologiei de care are nevoie o alta firma pentru a-si derula afacerile pe o piata straina. In acest mod, firma care acorda licenta va avea acces pe o piata straina cu investitii foarte mici, beneficiind in cele mai multe cazuri de cunostintele de piata ale unei firme locale competente. Firma care primeste licenta obtine acces la o tehnologie straina, cu o investitie mica. Tocmai de aceea acordurile de licenta pot deveni, in anumite situatii, extrem de favorabile ambilor parteneri.
Ele reprezinta o modalitate de internationalizare a firmelor mici care, de obicei, nu detin suficient capital si cunostinte pentru a intra in strainatate printr-o alta forma.
Pentru licentiar, acordarea unei licente internationale este o strategie atractiva atunci cand ii permite patrunderea pe o piata straina mica, ocolind barierele comerciale si/sau restrictiile impuse investitiilor straine, atunci cand exista perspectivele unui feedback tehnologic si cand exista posibilitati de acordare a licentei pentru procese auxiliare si nu pentru tehnologiile de produs fundamentale.
Producatorul poate apela la licentiere ca modalitate de penetrare a unei piete externe doar daca poate asigura o protectie corespunzatoare proprietatii sale industriale pe pietele externe. Din pacate, patentele, marcile de fabrica si de comert inregistrate intr-o tara nu pot fi protejate si pe alte piete. Aceasta din cauza ca legislatiile in domeniul patentarii difera foarte mult de la o tara la alta, mai ales in ceea ce priveste noutatea, perioada de protectie a patentului (intre 5-20 ani), tipul de produse patentate (unele tari interzic patentarea produselor farmaceutice), dreptul de prelungire a patentului, cerintele de valorificare a patentului (sau va fi vandut intr-o anumita perioada, sau va fi pierdut) etc.
Astfel, obtinerea si protectia patentelor in strainatate duce la cheltuieli financiare si de timp suplimentare, grevand asupra costurilor penetrarii pietelor externe (in unele tari costurile pot atinge 50.000 $). Mai mult, luand in consideratie problemele ce apar in legatura cu achizittionarea si protectia patentelor, companiile ajung la concluzia ca ele pot controla mai eficient tehnologiile, oferindu le statut de secret comercial, in loc sa le patenteze. Pe de alta parte, daca secretul comercial poate fi copiat cu usurinta, este preferata patentarea, care mai are si o influenta pozitiva asupra marimii redeventelor incasate (inovatiile patentate sunt cotate mai bine, deoarece sunt exclusive).


Fisiere in arhiva (1):

  • Contractul de Licenta - Promotor al Diversificarii Productiei - Studiu de Caz la SC Bosch Rexroth SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!