Controlul asupra Activitatii Administratiei Publice - Aspecte Teoretice Privind Modelele de Decizie in Administratie

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I
Sistemul autoritatilor administratiei publice in Romania 
3
1.1.Conceptul de administratie publica 3
1.2.Sfera administratiei publice 6
1.3. Rolul administratiei publice 11
CAPITOLUL II
Rolul si scopul controlului activitatii organelor administratiei publice 
18
2.1.Consideratii generale privind controlul administratiei publice 18
2.2.Rolul si functia controlului 21
2.3.Scopul controlului 24
2.4.Elementele componente ale controlului 27
2.4.1.Baza de referinta a controlului 27
2.4.2.Obiectul controlului 34
2.5.Operatiunile de control administrativ 30
CAPITOLUL III
Modele de decizie in administratia publica 
32
3.1. Relatia dintre 'politici publice si administratie publica'- delimitari conceptuale 
32
3.2. Organizatiile sectorului public 45
3.3. Rolul cercetarii stiintifice in cadrul proceselor de decizie 47
3.4. Componente ale modelelor de decizie pentru functionarii publici din Romania 
52
CONCLUZII 55
BIBLIOGRAFIE 56


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Viata sociala a pus dintotdeauna multiple probleme, indeosebi de ordin administrativ. Nevoia a dus la aparitia functiei publice si a functiilor care s-o indeplineasca. 
Comunitatea umana n-ar fi avut acces la progres daca nu si-ar fi creat un intreg organism social, caruia i-a dat viabilitate prin personalul investit in diversitatea de functii statornicite de-a lungul timpului. Diversitatea sarcinilor pe care le are de indeplinit administratia publica necesita o extrem de variata gama de prestatiuni realizate prin serviciile publice, ca si un personal cu pregatire profesionala diversa. 
Satisfacerea nevoilor cotidiene ale colectivitatii, a nevoilor omului care traieste intr-o grupare organizata, ramane finalitatea esentiala si singura justificare a administratiei publice, atat de diversificata, mai ales in prestatiunile sale catre populatie. Privita din punct de vedere sociologic, administratia publica nu reprezinta altceva decat o suma de colectivitati umane care organizeaza anumite actiuni in favoarea altor oameni. Din acest punct de vedere, problema oamenilor care lucreaza in administratie capata o importanta considerabila. 
Oricat de perfecta ar fi organizarea unui organism social si oricat de bune legi si decizii ar fi, ramane doar o simpla schema, fara viabilitate, daca nu exista oameni competenti, activi si devotati pentru realizarea scopului stabilit.Functia in cadrul administratiei publice, poate fi definita "ca un ansamblu de atributii stabilite prin lege sau prin actele juridice emise pe baza si in executarea legii, atributii pe care le indeplineste o persoana fizica angajata intr-un organ al administratiei publice si care are abilitatea legala de a indeplini aceste atributii ale administratiei publice".
Fiecare functie publica se caracterizeaza prin anumite trasaturi, dar tuturor functiilor publice le sunt comune urmatoarele:
- functia publica reprezinta un complex de drepturi si bligatii, care nu sunt facultative, ci obligatorii pentru persoana investita;
- de asemenea functia publica are caracter de continuitate care decurge din insasi continuitatea existentei statului; din aceasta nu trebuie sa tragem concluzia ca functia publica nu poate fi exercitata intermitent; nu trebuie confundata functia insasi cu realizarea ei;
Complexitatea activitatii administrative determina impartirea sarcinilor administrative intre mai multe organe, iar in cadrul acestora, intre mai multe subdiviziuni si intre mai multi functionari. 
De aceea, realizarea obiectivilor finale ale administratiei publice nu depinde de functionarea corecta si eficienta a unui singur organ, ci a unui mecanism care, oricat ar fi de bine pus la punct, nu poate functiona tot timpul perfect.
Astfel a aparut necesitatea unei functii de control in cadrul administratiei publice. Acesta urmareste sa identifice, la diferite nivele, daca mijloacele prin care este realizata aceasta activitate sunt conforme cu scopurile pe care trebuie sa le indeplineasca, pentru ca situatia sa fie indreptata fara ca atingerea scopurilor sa fie compromisa.
Controlul este un element important al actului de conducere sociala care urmeaza, in mod firesc, celui de aplicare a deciziei, indiferent de natura acestuia-politica, economica, administrativa , este baza unei functionari rationale, care implica o verificare a conformitatii actiunii concrete cu cea prevazuta de puterea politica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul asupra Activitatii Administratiei Publice - Aspecte Teoretice Privind Modelele de Decizie in Administratie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!