Controlul Fiscal al Statului

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP.I. CONCEPTE, DEFINITII, OBIECTIVE, FORME ALE
CONTROLULUI FISCAL, SANCTIUNI 1
1.1. Conceptul de control 3
1.2. Controlul fiscal sau inspectia fiscala in Romania 3
1.3. Obiectiv general si atributii 4
1.4. Formele controlului fiscal 5
1.5. Perioada supusa controlului 7
1.6. Competente de control fiscal 7
1.7. Reguli si proceduri de control 8
1.8. Documente/acte de control fiscal 10
1.8.1. Avizul de control fiscal 10
1.8.2. Ordinul de serviciu si legitimatia de inspectie fiscala 11
1.8.3. Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri 11
1.8.4. Nota explicativa 12
1.8.5. Raportul de control fiscal 12
1.9. Contraventii/sanctiuni prevazute de legislatia fiscala pentru
incalcarea prevederilor legale 12
CAP.II. ORGANIZAREA CONTROLULUI FINANCIAR-FISCAL IN 
ROMANIA 13
2.1. Organe de stat cu atributii de control financiar-fiscal 13
2.2. Ministerul Finantelor Publice 14
2.3. Agentia Nationala de Administrare Fiscala 15
2.3.1. Obiective si atributii ale A.N.A.F. 17
2.3.2. Competente 19
CAP.III. ACTIVITATEA DE CONTROL LA NIVEL MACROECONOMIC,
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA 24
CAP.IV. ACTIVITATEA DE CONTROL FISCAL LA NIVELUL
DIRECTIEI GENERALE A FINANTELOR PUBLICE A
JUDETULUI CLUJ 33
4.1. Analiza globala a rezultatelor activitatii de inspectie fiscala
in anul 2006 33
4.2. Eficienta activitatii de control fiscal 37
CAP.V. STUDIU DE CAZ
INTOCMIREA RAPORTULUI DE INSPECTIE FISCALA
DESFASURAT LA SOCIETATEA COMERCIALA XX S.R.L 38
5.1. Date despre inspectia fiscala 38
5.2. Date despre contribuabil 39
5.3. Constatari fiscale 41
5.3.1. Taxa pe valoarea adaugata 41
5.3.1.1. TVA deductibila 42
5.3.1.2. TVA colectata 43
5.3.2.Impozitul pe profit 45
5.3.3.Impozitul pe dividende 47
5.3.4.Impozitul pe venituril din salarii 48
5.3.5.Contributia angajatorului la asigurarile sociale de stat 49
5.3.6.Contributia individuala la asigurarile sociale de stat 50
5.3.7.Contributia pentru accidente de munca si boli profesionale 51
5.3.8.Contributia angajatorului la bugetul asigurarilor pentru somaj 52
5.3.9.Contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj 53
5.3.10.Contributia de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator 54
5.3.11.Contributia individuala de asigurari sociale de sanatate 55
5.4. Alte constatari 56
5.5. Discutia finala cu contribuabilul 57
5.6. Sinteza constatarilor inspectiei fiscale 57
5.7. Anexe 59
-Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite
de inspectia fiscala 60
-Dispozitiile privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala 70
-Decizie de instiintare a masurilor asiguratorii 74
OPINII-PROPUNERI ale echipei de control 77
BIBLIOGFRAFIE 79


Extras din proiect Cum descarc?

CONTROLUL FISCAL AL STATULUI
CAP.I. CONCEPTE, DEFINITII, OBIECTIVE, FORME, 
SANCTIUNI, ALE CONTROLULUI FISCAL
In prezent, in Romania, administrarea impozitelor si taxelor este realizata prin legi speciale, pentru fiecare functie principala a administrarii (inregistrare, declarare, colectare, control fiscal si contencios administrativ).
Pentru realizarea unei administrari eficiente a impozitelor si taxelor apare necesitatea cuprinderii tuturor prevederilor referitoare la acest domeniu, intr-un cod de procedura fiscala. Acest lucru va usura, pe de o parte, activitatea organelor fiscale si, pe de alta parte, va conduce la cresterea gradului de conformare voluntara a contribuabililor.
Codul de procedura fiscala reprezinta baza de aplicare a tuturor legilor fiscale speciale care se adreseaza contribuabilului asigurand:
- crearea unui cadru unitar pentru procedura de impozitare la toate categoriile de impozite;
- degrevarea legislatiei fiscale speciale de prevederile procedurale, in esenta identice, evitand in acest fel repetarea procedurilor in fiecare din aceste legi;
- usurarea activitatii de administrare, intrucat toate prevederile procedurale care se utilizeaza in aceasta activitate sunt cuprinse intr-o singura lege.
Codul de procedura fiscala se aplica pentru administrarea impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat, bugetului local, precum si pentru administrarea altor venituri bugetare. Partile implicate in raportul juridic fiscal, sunt in primul rand statul si contribuabilul dar si alte persoane, precum imputernicitii si curatorul fiscal. Principiile generale de conduita in administrarea impozitelor si taxelor sunt aplicarea unitara a legislatiei fiscale, dreptul de apreciere al organului fiscal, rolul activ al acestuia, secretul fiscal, obligatia de cooperare a contribuabilului, buna credinta in relatiile dintre cele doua parti, prevalenta criteriului economic in analiza starii de fapt fiscale.
Unul dintre principiile cele mai importante ale codului de procedura fiscala este dreptul contribuabilului de a fi ascultat. Acest principiu are in vedere evitarea luarii unor decizii pripite din partea administratiei fiscale, servind astfel interesului administrativ, deoarece usureaza elucidarea unei stari de fapt reale si conduce la evitarea contestatiilor, costisitoare din punct de vedere al efortului si timpului.
Un alt principiu important in administrarea fiscala este principiul prevalentei economicului asupra juridicului conform caruia, atunci cand fiscul actioneaza in vederea stabilirii impozitului, acesta trebuie sa surprinda realitatea si nu aparenta. Astfel, sunt impozitate toate veniturile si valorile patrimoniale indiferent daca activitatile din care sunt obtinute acestea indeplinesc sau nu cerintele legale, precum si rezultatele economice ale unor acte juridice nevalabile.
O mare importanta in intreaga procedura de impozitare ii revine principiului proportionalitatii. Acest principiu presupune ca organul fiscal, in exercitarea dreptului sau de apreciere, sa actioneze rezonabil si echilibrat in toate actele si deciziile sale, asigurand o justa proportie intre scopul urmarit si mijloacele realizate pentru atingerea acestuia.
Dispozitiile generale privind raportul de drept material fiscal reglementeaza categoriile de creante fiscale, nasterea si stingerea creantelor fiscale, creditorii si debitorii creantelor fiscale si a obligatiilor corelative acestora, precum si notiunea de domiciliu fiscal. Reglementarea institutiei domiciliului fiscal are la baza necesitatea solutionarii unor probleme de administrare a impozitelor, in special cele privind delimitarea competentelor ce revin organelor fiscale, precum si cele referitoare la punctul de legatura dintre contribuabili si administratia fiscala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Controlul Fiscal al Statului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!