Designul Minimalist

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 3 fișiere: docx, pub
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 2534
Mărime: 564.94KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Academia de Studii Economice din București Facultatea de Comerț

Cuprins

  1. Introducere.pag. 1
  2. Capitolul I: Prezentarea generală a produselor cu design minimalist.pag.1
  3. Capitolul II: Exemple de produse reprezentative cu design minimalist.pag. 2
  4. Capitolul III : Promovarea unui produs minimalist.pag.8
  5. Concluzii.pag.10
  6. Bibliografie.pag.11

Extras din proiect

Introducere

În cadrul acestui proiect am ales să prezentăm designul minimalist deoarece ne încântă ideea de stil clasic, simplu și fără prea multe exagerări. Astfel, am realizat că stilul minimalist a fost conceput ca urmare a necesității omului pentru funcționalism și simplitate. Datorită faptului că ne place ordinea și ținem cont de detalii, putem spune că designul minimalist se numără printre preferatele noastre.

Un alt aspect important care ne-a determinat să alegem acest tip de design este faptul că se pune accentul pe limitare și precizie. Chiar dacă caracteristica principală este simplitatea, aceasta poate exprima şi eleganță în același timp. Lucrurile nu trebuie să fie foarte încărcate pentru a fi elegante și rafinate.

Un alt motiv pentru care am ales designul minimalist este acela că susținem ideea obținerii unui efect cât mai puternic prin apelarea la elemente puține și simple.

Capitolul I

Prezentarea generală a produselor cu design minimalist

Termenul minimalist apare pentru prima dată într-un catalog de prezentare a expoziţiei de pictură semnată de John Graham, în anul 1929 la New York. De-a lungul timpului minimalismul a fost considerat sinonim cu arta ABC, reductivism sau arta minimală.

Istoria mişcării minimaliste este marcată de existenţa a trei etape.

Prima etapa a fost caracterizată prin reducerea la esenţial a formelor artistice. Amintim faptul că Constantin Brâncuşi este considerat un precursor şi un factor de influenţă atunci când ne referim la minimalism. Astfel, criticul de artă şi colecţionarul Ghislain Mollet-Viéville afirmă că: "Sculptorul european care a avut cel mai mare ascendent asupra artei minimale este fără îndoială Constantin Brâncuşi.”

A doua etapă are loc la începutul anilor 1960 atunci când minimalismul apare ca o mişcare de sine stătătoare. Este reprezentată de Donald Judd, Frank Stella, Robert Morris și Carl Andre ce au creat obiecte caracterizate de forme unitare, geometrice şi materiale industriale.

A treia etapa (post-minimalism) este reprezentată de artişti precum: Tyrone Mirchell, Melvin Edwards sau Martin Puryear.

Toate stilurile artistice au anumite caracteristici ce le deosebesc unele de atele. Motto-ul artei minimaliste este ”puțin înseamnă mai mult”, astfel minimalismul se caracterizează printr-o formă clară și simplă, linii pure, culori neutre precum gri, alb si negru, dar și culori blânde precum cremul, calmitate și ordine, fără a încarca obiectul sau camera cu elemente baroque stridente. Pe scurt, designul minimalist caută să creeze fiecare obiect cu minimum de elemente și culori cât mai simple.

Stilul minimalist se limitează la linii drepte, clare, concise şi bine definite, fiind un mijloc de expresie a armoniei. Se observă modestia detaliilor, formele cele mai des întalnite în designul minimalist sunt geometrice, în general, rectangulare sau pe alocuri rotunjite, oferind un contrast între plin şi gol.

Analizând aceste trei categorii estetice ce definesc produsele, ne putem da seama că elementele comune sunt simplitatea, claritatea, subtilitatea și lipsa elementelor ce ar încărca designul produsului. Aceste caracteristici sunt specifice stilului minimalist definind în totalitate motto-ul ”puțin înseamnă mai mult”.

Bibliografie

1. Ahrens, J. (2013). Rad Hourani. Online: http://minimalissimo.com/2013/11/rad-hourani/. [Accesat la data 24.11.2013.]

2. Marin, A. (2009). Stilul minimalist - ordine si geometrie. Online:< http://condo.kudika.ro/articol/condo~home-deco/12016/stilul-minimalist-ordine-si-geometrie.html>. [Accesat la data 20.11.2013.]

3. Popescu, E. (2013). Clean Everything. Despre o româncă al cărei design minimalist prinde în State și în Asia. Online:< http://designist.ro/shopping/clean-everything-despre-o-romanca-al-carei-design-minimalist-prinde-in-state-si-in-asia/>. [Accesat la data de 25.11.2013]

4. Repolovsky, N. (2013). P.A.C.O. Online: <http://minimalissimo.com/2013/11/p-a-c-o/>. [Accesat la data 24.11.2013.]

5. Repolovsky, N. (2013). One For All. Online: <http://minimalissimo.com/2013/11/one-for-all/>. [Accesat la data 23.11.2013.]

6. Wolf, J. (2012). Minimalism. Online: <http://www.theartstory.org/movement-minimalism.htm>. [Accesat la data 21.11.2013.]

7. ***. (2007). SLIDING SHOWER. Online: <http://www.yankodesign.com/2007/12/10/sliding-shower/>. [Accesat la data 23.11.2013.]

8. ***. (2013). The Use Of Minimalism In Modern Marketing. Online: <http://www.onelily.com/2013/02/28/the-use-of-minimalism-in-modern-marketing/>. [Accesat la data 20.11.2013.]

9. ***. (2009). Minimalismul. Online: <http://www.tablouri-de-vis.ro/curente_artistice/20/>. [Accesat la data 23.11.2013.]

Preview document

Designul Minimalist - Pagina 1
Designul Minimalist - Pagina 2
Designul Minimalist - Pagina 3
Designul Minimalist - Pagina 4
Designul Minimalist - Pagina 5
Designul Minimalist - Pagina 6
Designul Minimalist - Pagina 7
Designul Minimalist - Pagina 8
Designul Minimalist - Pagina 9
Designul Minimalist - Pagina 10
Designul Minimalist - Pagina 11
Designul Minimalist - Pagina 12
Designul Minimalist - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Designul Minimalist.docx
  • pliant.pub
  • prima pagina design.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Cercetare de Marketing - Aspirator

Capitolul I PIAŢA Introducere Este greu de imaginat astăzi o casă în care să nu existe un aspirator. Mătura şi mopul sunt tot mai rar utilizate...

Plan de Afaceri Oriflame

Oriflame Cosmetics a fost fondată în 1967 de doi fraţi şi prietenul lor( Jonas si Robert of Jochnick si Bengt Hellsten) , Oriflame este în prezent...

Contribuția designului și esteticii în dezvoltarea pieței telefonului mobil

INTRODUCERE Am ales acest produs deoarece este de actualitate și în continua dezvoltare.In prezent , telefoanele mobile sunt foarte performante și...

Design și Estetica Mărfurilor

Introducere Pentru cei mai mulți dintre noi, designul înseamnă tendințe, însă în spatele acestui cuvânt stă ascunsă o întreagă istorie.Din cele...

Evaluarea Designului și Esteticii Telefonului Mobil

1. Descrierea produsului din perspectiva raportului, functiei, forma, material 1.1. Istoria telefonului mobil Istoria telefonului mobil cuprinde...

Design minimalist

Introducere Tema aleasă pentru proiectul nostru este designul minimalist. Acest stil se potrivește persoanelor cu gusturi simple și preferințe...

Design Vestimentar - Stilul Casual

STILUL CASUAL 1. Definiţie, argument, scurt istoric Definitie Cea mai bună definiţie a acestui stil ar fi să te îmbraci cu o tinuta informala cu...

Design-ul Telefoanelor Mobile

1. Istoricul telefonului mobil – de la “caramida” la bijuterie Istoria telefonului mobil incepe in anii 1940 dupa cel de-al II-lea Razboi Mondial....

Ai nevoie de altceva?