Dezvoltarea Sistemelor Informatice - Sistem Informatic pentru Gestiunea Produselor Farmaceutice

Extras din proiect Cum descarc?

I. Descrierea problemei
Piata farmaceutica din Romania sufera anumite modificari datorate unui ritm de crestere foarte dinamic in ultimii ani, a integrarii in Uniunea Europeana ce a dus la numeroase reglementari, cat si al ritmului foarte rapid al descoperirilor stiintifice. Una din cele mai importante modificari este si cea a modului de calcul al pretului medicamentelor.
Una dintre preocuparile importante ale Ministerului Sanatatii este crearea cadrului legal privind activitatea de producere si distributie a medicamentelor de uz uman, reglementarea conditiilor si masurilor ce trebuie luate in vederea asigurarii calitatii, eficacitatii si sigurantei acestora, urmarind armonizarea legislatiei nationale cu Directivele Uniunii Europene in acest domeniu. In cadrul reglementarilor cuprinse in proiectul de lege privind reforma in domeniul sanatatii aceasta este doar una din directiile principale de actiune ale Ministerului Sanatatii care se circumscrie in efortul de perfectionare a sistemului a sistemului de sanatate in scopul satisfacerii nevoilor cetatenilor, de crestere a accesibilitatii la serviciile de sanatate pentru intreaga familie.
Scopul acestui proiect este crearea unui produs software pentru gestiunea produselor farmaceutice in farmacii, creata pentru functionarea in conditii moderne a unei farmacii. Programul asigura urmarirea marfurilor (gestiune comenzi catre furnizori, aprovizionare cu produse de la furnizori, vanzare de produse), tine la curent stocul existent, alcatuieste rapoarte, calculeaza retete compensate, gratuite, tine evidenta contractelor cu furnizorii, intr-un cuvant face posibila functionarea unei farmacii la un randament maxim, cu resurse minime. 
Aplicatia interna se adreseaza utilizatorilor finali care lucreaza in farmacii - farmacisti cu functii precum: operator vanzari, manager - administrator de sistem, director. 
Asadar, aplicatia permite:
- gestiunea tuturor produselor farmaceutice. In cadrul firmei farmaceutice toate produsele sunt grupate pe tipuri: medicamente, vitamine si minerale, terapie naturista etc, fiecare tip avand mai multe subcategorii de produse. Subcategoriile cuprind mai multe produse. La pretul de gestiune se adauga un adaos comercial.
- gestiunea furnizorilor potentiali. Contractele cu furnizorii potentiali se reinnoiesc anual, in functie de anumte criterii: livrare marfa la timp, valoarea produselor farmaceutice. Se genereaza diverse rapoarte ale furnizorilor: anual sau lunar, pentru a urmari evolutia in timp a achizitiilor de marfa. 
- gestiunea comenzilor catre furnizori. Sunt generate comenzi ce vor fi trimise furnizorilor pentru acoperirea necesarului de marfa.
- situatia analitica a intrarilor. Reprezinta istoricul tuturor achizitiilor de marfuri, adica, mai precis, a comenzilor livrate. O comanda poate avea doua stari: neprocesata, cand este creata si trimisa catre furnizor, repsectiv procesata, cand este livrata de catre furnizor. O comanda poate fi livrata partial, total sau deloc.
- management de stocuri. Produsele sunt grupate pe loturi, pentru intrarea, respectiv scoaterea lor din gestiune se aplica algoritmul FIFO, in functie de data de producere, respectiv de data de expirare a produsului respectiv.
- vanzarea produselor. Reprezinta scoaterea din gestiune a produselor farmaceutice. Acestea se scot de pe loturi in functie de data cea mai apropiata de expirare.
- eliberare retete compensate Reprezinta, de departe, cel mai complex modul al aplicatiei. Anual, Ministerul Sanatatii intocmeste o lista cu produse ce se ofera spre compensare. Aceste medicamente sunt grupate pe mai multe categorii, in functie de procentul de reducere. Exista patru mari categorii de produse: A - reducere 90%, B - reducere 50%, C - reducere 100% pentru anumite categorii de pacienti, repectiv OTC 
II. 2. Specificarea cerintelor
Pentru intelegerea corecta a aplicatiei, dupa analiza problemei, s-a trecut la modelarea problemei de proiectare a sistemului informatic. In continuare se vor prezenta diagramele principale ale cazurilor de utilizare. 
Serviciile care vor fi puse la dispozitia beneficiarului prin intermediul sistemului informatic sunt: gestiunea produselor (medicamente), gestiunea utilizatorilor si situatia furnizorilor potentiali. Acest prim caz de utilizare este doar o sinteza a multiplelor functii indeplinite de cele doua categorii de gestiuni.


Fisiere in arhiva (2):

  • Dezvoltarea Sistemelor Informatice - Sistem Informatic pentru Gestiunea Produselor Farmaceutice
    • Documentatie.doc
    • DSI.uml

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!