Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 6791
Mărime: 38.50KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Giurgiu
Puncte necesare: 7
Universitatea Transilvania din Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor Specializarea ECTS

Extras din proiect

Introducere

Muntele a fost din totdeauna o adevărată dovadă a măreţiei naturii. De aceea, oamenii au încercat, de-a lungul timpului, să cucerească muntele sub diferite forme – între care practicarea schiului pare să se fi impus. Astăzi putem vorbi însă despre o „colonizare a spaţiului montan”, destinat satisfacerii unei varietăţi de nevoia desfăşurării unei largi palete de activităţi, fenomen regăsit mai ales în Europa, America şi, parţial, Asia.

Odată cu dezvoltarea turismului din ultimele decenii şi transformarea lui într-o mişcare de masă, muntele s-a impus mai mult în atenţia investitorilor şi promotorilor acestei forme de turism, tocmai datorită numeroaselor condiţii pe care le oferă pentru desfăşurarea unei activităţi economice cu rezultate benefice. Efectele dezvoltării turismului montan în plan economic şi social, deşi uneori greu de cuantificat, sunt apreciate ca fiind foarte importante. Se estimează astfel ca arealele turistice din Munţii Alpi, Anzi, Stîncoşi şi Himalaya asigură, prin activitatea de turism peste 90% din veniturile regionale. De asemenea, în numeroase zone montane, turismul constituie una din principalele ocupaţii ale locuitorilor, multe comunităţi depinzând de activitatea turistică (ca, de exemplu, în Alpi sau Himalaya).

Capitolul I: Definirea Conceptului de turism Montan

Muntele a fost din totdeauna cea mai sugestiva dovada a maretiei naturii, de aceea el a devenit astazi una dintre principalele destinatii de vacanta fiind considerat in esenta pentru multe popoare ca un simbol al spiritualitatii .

Dezvoltarea de ansamblu a turismului in general si tansformarea lui intr-o miscare de masa a facut ca muntele sa se impuna tot mai mult prin atentia investitorilor si promotorilor turismului montan.

Astfel in prezent efectele dezvoltarii turismului montan in plan ecomonic, social si cultural desi sunt foarte greu de cuantificat, sunt tot mai mult apreciate datorita importantei lor.

Aspecte ale motivatiei in turismul montan

Cererea pentru turismul montan a cunoscut atat in Europa cat si pe plan mondial o evolutie continuu ascendenta cu importante mutatii mai ales in privinta motivatiei de traseu.

In acest sens , la inceputul secolului XX muntele era solicitat pentru sezonul estival, iar motivatia de baza a clientelei consta in dorinta acesteia de a beneficia din timp de conditiile climatice pentru odihna si tratament, pentru practicarea drumetiei sau pentru satisfacerea unor curiozitati .

Spre sfarsitul secolului XX se constata o crestere spectaculoasa a numarului amatorilor sportului de iarna, iar practicarea acestor sporturi a devenit motivatia de baza a circulatiei turistice in sezonul de iarna.

Capitolul II: Particularitatile turismului Montan

Zona montană în general se caracterizează printr-o mare concentrare de resurse turistice. Relieful, ca suport al tuturor componentelor mediului geografic, reprezintă în acelaşi timp şi suportul activităţilor turistice; de aceea, el este considerat principala componentă a potenţialului turistic al unei zone, iar acest lucru este cu atât mai evident în zona montană.

Relieful montan impresionează prin altitudine, prin forma crestelor şi a vârfurilor montane, prin pitorescul abrupturilor, prin platourile situate la mari înălţimi, prin existenţa unor forme specifice de relief, cum ar fi: relieful carstic (de calcare şi dolomite, cuprinzînd abrupturi, chei, defileuri, ponoare, peşteri sau avenuri), relieful vulcanic (cu masive conice impozante, cratere sau coşuri fumegânde, platouri de lavă), relieful masiv al munţilor înalţi cu creste, piscuri şi abrupturi impresionante şi spintecat de defileuri etc. Tot relieful montan este cel care oferă vaste domenii schiabile, ce pot fi amenajate pentru practicarea sporturilor de iarnă. Prezenţa lacurilor (glaciare, vulcanice, de baraj natural sau artificial), a izvoarelor, izbucurilor, apelor minerale sau termale întregesc valoarea peisajului montan şi contribuie la atractivitatea turistică. De asemenea, flora şi fauna specifice pot determina chiar forme aparte de turism (de cunoaştere, de vânătoare şi pescuit sportiv, ştiinţific etc.), iar crearea de rezervaţii naturale în zona montană sporeşte atractivitatea acesteia.

Preview document

Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 1
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 2
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 3
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 4
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 5
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 6
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 7
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 8
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 9
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 10
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 11
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 12
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 13
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 14
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 15
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 16
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 17
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 18
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 19
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 20
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 21
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 22
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 23
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 24
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 25
Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan Internațional - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Dezvoltarea Turismului Montan pe Plan International.doc

Te-ar putea interesa și

Perspectivele Dezvoltării Turismului Montan în Contextul Dezvoltării Durabile

MOTIVAŢIA LUCRĂRII Importanţa zonei montane în cererea de vacanţe, a generat preocupări ale specialiştilor în scopul exploatării pentru turism a...

Turismul în Bistrița

INTRODUCERE Turismul montan s-a născut în secolul IX, odată cu dezvoltarea civilizaţiei industriale. Mult timp, el a fost rezervat unei elite, dar...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Amenajare Turistică Montană

CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND STRATEGIA DEZVOLTĂRII TURISMULUI 1.1 Turismul si dezvoltarea strategică Pentru foarte multe tări, turismul...

Caracteristici și Perspective de Dezvoltare Turistică în Zona Montană în România

INTRODUCERE ZONA MONTANĂ: ZONĂ TURISTICĂ DE BAZĂ A ROMÂNIEI Pentru cei ce doresc să se rupă din cotidian, pentru cei ce iubesc puritatea naturii...

Amenajarea turistică în zona montană - studiu de caz - amenajarea turistică în zona Lacul Roșu

Introducere 1.Argumentearea alegerii temei Prin structura acestui proiect se face in prima parte o imagine a desfasurarii activitatiile turistice...

Modalități de promovare a Județului Argeș

A face turism inseamna a merge sa cauti foarte departe dorul de a te intoarce acasa George Elgozy INTRODUCERE Turismul reprezintă totalitatea...

Resurse turistice ale județului Bistrița Năsăud - analiză

I. Evaluarea si propunerea de solutii de valorificare a resurselor locale si regionale de turism 1. Resurse turistice naturale si antropice ale...

Ai nevoie de altceva?