Extras din proiect
1. Diagnostic comercial
Diagnosticul comercial ajută la estimarea locului pe care hotelul îl ocupă în cadrul pieţei, evidenţiind consecinţele negative şi pozitive, actuale şi de viitor.
Sunt analizate următoarele elemente ale activităţii comerciale:
a) Pozţtia hotelului şi principalele caracteristici ale zonei unde este amplasat:
Hotel McPietroasa este amplasat in Poiana Pinului, Loc. Hales, Judetul Buzau. Amplasarea hotelului ofera turistilor vizitarea obiectivelor turistice aflate in zona: Manastirea Ciolanu, Tabara de sculptura Magura, Vulcanii Noroiosi, Muzeul Chihlimbarului de la Colti, asezarile rupestre de la Alunis.
b) Serviciile oferite:
In cadrul hotelului McPietroasa sunt 16 camere cu doua paturi (twin), 2 camere cu pat matrimonial si 2 apartamente.
Pe un teren apropiat hotelului avem in constructie (cu tinta de finalizare octombrie 2007) un spatiu de cazare cu 8 camere.
Sala de conferinte dotata cu acces la Internet, videoproiector, ecran de proiectie, retroproiector, fax, imprimanta, copiator, flipchart. Capacitatea salii de conferinte este de 60 locuri.
Oferta de agrement cuprinde un teren de tenis de camp (cu zgura), un teren de fotbal (gazon), ca si o pista de minibowling, biliard, tenis de masa, miniruleta, aparate de forta si 2 saune toate cu acces gratuit.
Pentru plimbari prin imprejurimi (Manastirea Ciolanu, Tabara de sculptura Magura, Vulcanii Noroiosi, Muzeul Chihlimbarului de la Colti, asezarile rupestre de la Alunis) dispunem de un autocar de 47 locuri, un microbuz de 14 locuri si un microbuz de 8 locuri sau, de ce nu, o trasura trasa de cai.
c) Structura clientelei :
In hotel McPietroasa majoritatea turistilor sunt cei dornici de a cunoaste locuri noi si de a vedea atractiile turistice din judetul Buzau. Aici au loc si conferintele si intrunirile oamenilor de afaceri din judetul Buzau.
d) Nivelul tarifelor şi preţurilor practicate:
Hotelul McPietroasa foloseşte tarife în conformitate cu calitatea serviciilor oferite, având în vedere prevederile Legii concurenţei 21/1996 şi Ordinul Ministrului Turismului nr.16/1997 privind aprobarea politicii tarifare în structurile de primire turistice, potrivit căruia tarifele se determină “în mod liber, pe baza cererii şi ofertei şi a calităţii serviciilor oferite”. Tarifele de cazare pentru camerele single sunt de 66 euro, pentru camerele duble 2 paturi, 3 stele sunt 75 euro, pentru camerele duble 2 paturi, 4 stele sunt 86 euro si apartamentele 146 euro.
e) Numărul de turişti şi gradul de ocupare al HoteluluiMcPietroasa :
Numarul de turisti sositi in 2004 a suferit o usoara scadere fata de numarul de turisti sositi in 2003, dupa care in 2005 a avut o usoara crestere a acestora.Gradul de ocupare al hotelului este de 75% pe perioada verii si de 40% pe perioada de iarna.
f) Modul de promovare şi comercializare a serviciilor Hotelului McPietroasa:
Se face la nivel destul de scăzut, hotelul nedispunând de un compartiment de marketing. Totuşi, hotelul îşi face cunoscute serviciile prin pliante, pagina pe internet (destul de săracă în informaţii), participări la târguri, apariţii în reviste de specialitate, contracte cu agenţii de turism. Pentru a afla părerile clienţilor în legatură cu serviciile oferite şi calitatea acestora, există chestionare în fiecare cameră a hotelului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Diagnostic Hotelier.doc