Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1622
Mărime: 37.89KB (arhivat)
Publicat de: Axinte Maftei
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1.Introducere
  2. 2.Modelul regresiei simple
  3. 3. Modelul regresiei multiple
  4. 4.Concluzii

Extras din proiect

INTRODUCERE

Societatea comercială JOLIDON IMPORT EXPORT este o societate cu răspundere limitată (S.R.L.), cu capital social privat, integral românesc, având un singur asociat.

Societatea JOLIDON IMPORT EXPORT S.R.L., de-a lungul existenţei sale, a dat dovadă de o creştere rapidă, ajungând să se impună ca şi lider pe piaţa românească în domeniul lenjeriei intime şi al costumelor de baie.

Obiectul de activitate la S.C. JOLIDON IMPORT EXPORT S.R.L. cuprinde: fabricarea de lenjerie intimă pentru femei, bărbaţi, copii; fabricarea de costume de baie pentru femei, bărbaţi, copii; comerţ cu amănuntul la îmbrăcăminte.

Fondată în 1993 la Cluj-Napoca, în România, Jolidon şi-a câştigat poziţia de lider incontestabil al pieţei româneşti devenind unul dintre competitorii majori ai pieţei internaţionale.

În evoluţia de-a lungul timpului a societăţii, se pot identifica două perioade esenţiale. Prima perioada 1993-1999 reprezintă perioada în care S.C. JOLIDON IMPORT EXPORT S.R.L., prin forţe proprii, a reuşit să-şi impună un ritm de creştere rapid, consolidându-şi treptat poziţia pe piaţa românescă de confecţii, ajungând mai târziu să cucerească poziţia de lider de piaţă, pe care îl deţine şi în prezent.

Acest ritm rapid de creştere poate fi observat chiar din faptul că în anul 1994, la doar un an de la înfiinţare, produsele cu marca Jolidon erau vândute în peste 300 de magazine, aparţinând celor 250 clienţi ai firmei.

În prezent numărul acestor magazine ale clienţilor, care comercializează produsele cu marca Jolidon, a crescut de la 300 la peste 1300 pe întreg teritoriul ţării. Un alt moment crucial în dezvoltarea societăţii poate fi deschiderea primului magazin propriu în Timişoara, urmând ca din 1998 până în prezent, să se deschidă pe întreg teritoriul ţării magazine proprii în cele mai mari oraşe ale ţării, dezvoltându-se în afara reţelei de intermediari şi o reţea proprie de vânzări cu amănuntul. În anul 1999 s-a deschis reprezentanţa de vânzări din Bucureşti.

O a doua perioadă semnificativă ar putea fi perioada începută în anul 2000, an în care S.C. JOLIDON IMPORT EXPORT S.R.L. a dobândit poziţia de lider pe piaţă, dar şi an în care a înfiinţat prima reprezentanţă externă.

O prezenţă internaţională bine cunoscută, Jolidon lansează noile colecţii cu prilejul celor mai prestigioase saloane mondiale în domeniu. Între acestea SIL Paris şi Lyon Mode City sunt saloanele la care Jolidon este o prezenţă constantă.

Lenjeria şi costumele de baie sunt exportate în întreaga lume, principalele destinaţii fiind: Italia, Franţa, Ungaria, Germania, Elveţia, Belgia, Slovenia, Croaţia, Polonia, Letonia, Rusia, Austria, Cipru, Malta, SUA, Canada, Japonia, Africa de Sud, Liban,Israel.

Creşterea exporturilor de produse Jolidon a determinat startul investiţiilor în afara ţării, începând prin înfiinţarea Jolidon Hungary KFT la Budapesta în anul 2000 şi continuând cu Jolidon Italia SRL deschisă în 2001 la Milano, iar din 2003 cu Jolidon France SARL înfiinţată la Paris. Apropierea de clienţi a determinat ca în 2005 să se continue investiţia în Franţa prin deschiderea celui de-al doilea sediu la Lyon.

Începutul anului 2006 consacră JOLIDON ca unul dintre numele cele mai prestigioase în domeniul lenjeriei pe plan mondial, recunoaşterea şi confirmarea valorii brandului românesc venind chiar din patria lenjeriei, Franţa, la Salonul Internaţional de Lenjerie de la Paris din februarie 2006 JOLIDON obţinând unul dintre cele trei premii de excelenţă puse în joc, într-o companie mai mult decât selectă.

După 13 ani de activitate, compania numără peste 1.350 de angajaţi şi un lanţ de 50 magazine proprii dintre care 45 în principalele oraşe şi centre comerciale din România şi 5 în Ungaria, Budapesta.

Proiectul urmăreşte realizarea unei analize economice asupra factorilor care influenţează cifra de afaceri a societăţii comerciale SC JOLIDON IMPORT EXPORT SRL. Analiza are ca obiectiv principal determinarea factorilor care influenţează cifra de afaceri şi apoi luarea unor măsuri pentru creşterea rentabilităţii firmei prin găsirea unui raport cât mai corect între cifra de afaceri şi profitul pe de o parte şi cheltuielile pe de altă parte.

S-a ales cifra de afaceri deoarece este importantă pentru aprecierea poziţiei societăţii în cadrul sectorului de activitate unde evoluează precum şi a aptitudinilor de a face investiţii şi respective a dezvolta diferite activităţi şi produse în mod profitabil.

1.Modelul regresiei simple

Pentru realizarea studiului propus s-a utilizat următorul model econometric:

ε

unde:

cifra de afaceri în momentul t;

profitul brut în momentul t;

parametrii modelului;

ε = eroarea de specificare;

Analiza se referă la perioada iunie 2009 - noiembrie 2010. Datele au fost extrase din documentele firmei SC JOLIDON IMPORT EXPORT SRL, tipul de date folosit este constituit din serii temporale, adică datele au fost culese la momentul regulate de timp (lunar), despre diferite mărimi economice. Datele observate se pot găsi în anexa 1.

Valorile estimate ale parametrilor sunt:

(117.27) (0.78)

1.39 6.32

0.71 ; n = 18

Conform testului Durbin-Watson se obține o valoare calculată DW=1,76 și sunt extrase din tabela Durbin-Watson valorile =1,158 și =1,391 corespunzătoare unui număr de 18 observări și un singur factor de influență. Se observă că valoarea calculată DW aparține intervalului ceea ce înseamnă că erorile sunt necorelate și se va continua testarea modelului.

Conform testului Student se observă cu o probabilitate de 95% că valoarea parametrului este semnificativ diferită de 0. Profitul brut are o influență semnificativă asupra cifrei de afaceri.

Preview document

Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 1
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 2
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 3
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 4
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 5
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 6
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 7
Econometrie - analiza factorilor care au influențat cifra de afaceri din cadrul lanțului de magazine Jolidon - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Econometrie - Analiza Factorilor care au Influentat Cifra de Afaceri din Cadrul Lantului de Magazine Jolidon.doc

Alții au mai descărcat și

Modelul de regresie liniară simplă Influența importurilor asupra PIB în perioada 2008-2018

I. Noțiuni teoretice I.1.Introducere Modelele de regresie fac parte din categoria modelelor stochastice (statistice) în care toți factorii...

Regresia simplă

REGRESIA LINIARĂ SIMPLĂ Pentru redarea modelului de regresie liniară simplă am utilizat date referitoare la Marea Britanie, între anii 1990 şi...

Analiza factorilor care influențează PIB între anii 2000-2012 în România

1.Introducere Problema studiat ȋn acest studiu de caz este o problemă la nivelul Romȃniei care afectează populația țării, dar şi imaginea...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?