Economia Serviciilor

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I. Definirea turismului international
1.1. Conceptul de turism 
Etimologic, cuvantul ,,turism" provine din termenul englez ,,tour" (calatorie), sau ,,to tour", ,,to make a tour" (a calatori, a face o calatorie), termen creat in Anglia, in jurul anilor 1700, pentru a desemna actiunea de voiaj in Europa - in general si in Franta - in special. La randul sau, acest termen englez deriva din cuvantul francez ,,tour" (calatorie, plimbare, miscare), fiind preluat de majoritatea limbilor europene cu sensul de calatorie de agrement. Termenul francez are radacini si mai adanci, el deriva din cuvantul grec ,,tournos" si, respectiv, din cel latin ,,turnus" si inseamna tot calatorie in circuit. Din termenul ,,turism" a derivat si cel de ,,turist", adica persoana care efectueaza calatoria pentru placerea proprie.
Sintetizand cele enuntate, prin turism se intelege: 
o in primul rand, ansamblul de activitati prin care omul isi petrece timpul liber calatorind in alta localitate sau tara, pentru a vizita oameni si locuri, monumente si muzee, pentru a-si imbogati cunostintele generale, pentru a se distra si a face sport, pentru odihna sau tratament; 
o in al doilea rand, industria creata pentru satisfacerea tuturor bunurilor si serviciilor solicitate de turisti la locul de destinatie, la un inalt nivel calitativ si in conditiile protectiei si conservarii resurselor turistice, in special, si a mediului inconjurator, in general. 
Luand in considerare rapida schimbare pe care a suferit-o mediul economico-social in care se desfasoara turismul in perioada de la ultima Conferinta Internationala a ONU privind turismul (Roma 1963), Conferinta Internationala asupra turismului si statisticii turismului de la Ottawa din iunie 1991 a recomandat noi definiri ale conceptelor de baza in turism: 
,,Turismul se refera la activitatile unei persoane care calatoreste in afara mediului sau obisnuit, pentru mai putin de o perioada specificata de timp si al carei scop principal de calatorie este altul decat exercitarea unei activitati remunerate la locul de vizitare." 
Din perspectiva acestei definitii si a normelor elaborate recent de Organizatia Mondiala a Turismului este considerat turist ,,orice persoana care se deplaseaza spre un loc situat in afara resedintei obisnuite pentru o perioada mai mica de 12 luni si ale carei motive principale de calatorie sunt altele decat exercitarea unei activitati remunerate in locul vizitat. Astfel sunt considerati turisti persoanele care: 
o efectueaza o calatorie de agrement (vacanta, concediu); 
o se deplaseaza in statiunile baneo-climaterice in scopul tratamentului sau imbunatatirii starii de sanatate; 
o se deplaseaza in alte localitati in scopul de a participa la competitii sportive; 
o calatoresc in scopuri profesionale, adica participa la conferinte internationale, reuniuni stiintifice sau misiuni religioase etc; 
o se deplaseaza in scopuri culturale. 

Capitolul II. Analiza circulatiei turistice internationale
2.1. Cererea si oferta turistica internationala
Cererea turistica internationala se masoara, in principal, prin numarul de sosiri si de innoptari (zile-turist), precum si prin partea de incasarile inregistrate in balanta de plati a unei tari la capitolul ,,turism", iar oferta turistica este evaluata in functie de capacitatea de cazare turistica, in principal, cea hoteliera, precum si prin numarul de produse turistice oferite de organizatii de turism.
Turismul mondial se caracterizeaza prin foarte mari inegalitati in repartitia internationala a fluxurilor turistice. Astfel, tarile in curs de dezvoltare, chiar daca se afla in progres, nu detin decat mai putin de o treime din totalul sosirilor de turisti internationali, la nivel mondial. Aceste evolutii sunt amplificate prin sporirea ponderii fluxurilor turistice intra-regionale, care reprezinta mai mult de 30% din turismul international, in lume.
2.2.Cresterea dimensiunilor turismului mondial
Evolutia numarului de turisti, la nivel mondial, a cunoscut cresteri spectaculoase, in ultimele trei decenii. Astfel, daca in anul 1975, Organizatia Mondiala a Turismului (O.M.T.) inregistra 222 de milioane de sosiri ale turistilor internationali, numarul acestora a ajuns la 808 milioane, in anul 2005 si la cca 842 milioane de sosiri, in 2006, conform estimarilor provizorii ale O.M.T
Pe de alta parte, cresterea incasarilor obtinute din turismul international s-a realizat intr-un ritm si mai rapid. Astfel, daca in anul 1980, incasarile din turismul international, la nivel mondial, totalizau numai 102 miliarde dolari SUA, in anul 2005, acestea au atins, conform estimarilor O.M.T., cifra de 662 miliarde de dolari SUA (iar aceste cifre nu includ si incasarile din transporturile turistice internationale).
In tabelul nr. 3.1. este prezentata evolutia numarului de sosiri si a incasarilor din turismul international, la nivel mondial, in perioada 1970 - 2005.
Tabelul nr. 1.: Evolutia numarului de sosiri si a incasarilor din turismul international,
in perioada 1970 - 2005 
Anul Nr. sosiri (mil.) Incasari (miliarde USD)
1970 165 18
1990 457 268
1995 551 405
2000 698 477
2004 766 632
2005 808 682
Sursa: O.M.T., 2006
In privinta volumului incasarilor din turismul international, pe marile regiuni turistice ale lunii, care au crescut, in ultimele decenii, intr-un ritm superior celui al numarului de sosiri ale turistilor internationali (de exemplu, in anul 2005, fata de 2004, rata de crestere a incasarilor a fost de 7,7%, fata de 5,6%, rata de crestere a numarului de sosiri), remarcam primul loc detinut de Europa, cu 51% din totalul de incasari (exprimate in $ SUA, urmata de Americi, cu 21,3% si de Asia de Sud si Pacific, cu 18.9% din totalul incasarilor mondiale (vezi tabelul nr.3.2.)


Fisiere in arhiva (1):

  • Economia Serviciilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!