Elaborarea, Aprobarea, Executia si Incheierea Bugetelor Locale

Extras din proiect Cum descarc?

Finantele publice locale isi au originea in autonomizarea autoritatilor teritoriale, in administrarea comunitatilor respective. Comunitatile locale reprezinta colectivitati umane distincte de stat, cu autoritati publice diferite de cele ale statului, cu autonomie absolut necesara deoarece autonomia administrativa nu poate fi posibila fara autonomie financiara care-i asigura suportul material al functionarii.
Ca si in alte domenii, separarea finantelor publice de cele centrale e determinata de ratiuni de economicitate. Finantele locale satisfac mai bine si mai eficient cerintele de utilitate publica. In fiecare tara, raportul dintre finantele publice locale si cele locale e diferit.
In Romania, organizarea teritoriala a finantelor publice e asezata pe organizarea teritoriului pe unitati administrativ teritoriale. Conform art.5 Legea Finantelor Publice Locale nr.276 din 2006, autoritati ale administratiei publice locale sunt consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene si Consiliul General al municipiului Bucuresti, ca autoritati executive. Organele financiare locale, care functioneaza prin aceste structuri acopera prin activitatea lor intregul teritoriu al tarii si asigura atributii cu caracter financiar in toate localitatile. Din punct de vedere juridic, organele financiare teritoriale sunt institutii ale administratiei locale, cu administrare si gestiune proprie de institutie.
Prin buget local se inscriu veniturile si cheltuielile colectivitatilor locale pentru o perioada de 1 an. Bugetele locale sunt bugetele unitatilor administrativ teritoriale care au personalitate juridica. Astfel, fiecare comunca, municipiu, judet, sector al municipiului Bucuresti, intocmeste buget propriu in conditii de autonomie.
Bugetele locale reprezinta instrumente de planificare si de conducere a activitatii financiare a unitatilor administrativ teritoriale. 
Veniturilor bugetelor locale se formeaza din impozite, taxe si alte venituri stabilite de legea bugetara anuala. 
Din bugetele locale se finanteaza, in conditiile stabilite de lege, cheltuielile privind functiile administratiei publice locale, actiunile sociale, culturale, cheltuielile de intretinere si functionare a organelor locale ale adminsitratiei de stat, obiective si actiuni economice de interes local si alte obiective.
Repartizarea veniturilor si cheltuielilor pe categorii de bugetele locale se stabileste de organele de decizie ale fiecarui judet, respectiv al municipiului Bucuresti, in functie de atributiile organelor locale ale administratie de stat si de subordinea institutiilor publice, precum si necesitatile de echilibrare bugetara.
Repartizarea pe trimestere a veniturilor si cheltuielilor bugetare se aproba de catre :
- Ministerul Finantelor Publice
- Ordonatorii principali de credite pentru bugetele locale.
Autoritatile locale nu au libertatea de a inscrie orice fel de cheltuieli in bugetul lor, dar sunt obligate sa inscrie cheltuieli referitoare la buna functionare a serviciilor publice ce se desfasoara pe teritoriul lor aflate in propria administratie : invatamant, justitie, servicii de salubritate, primarii, ordine publica, pompieri etc, chiar si cheltuieli in contul datoriei publice pentru imprumuturile contractate de ele.
Bugetele locale pot beneficia de transferuri din bugetul de stat, cand cheltuielile nu pot fi acoperite de venituri. De asemenea, prin legile bugetare anuale se pot autoriza unele unitati administrativ teritoriale sa contracteze imprumuturi publice pentru acoperirea cheltuielilor privind realizarea unor actiuni temeinice fundamentate, prin emisiune de titluri, rambursabile in 10 ani.
In bugetele proprii ale unitatilor administrativ teritoriale se pot inscrie fonduri de rezerva la dispozitia organelor de decizie al fiecarei dintre unitatile administrativ teritoriale, de pana la 5% din totalul cheltuielilor. Aceste fonduri de rezerva se pot utiliza pentru "suplimentarea unor credite bugetare aprobate", pentru finantarea actiunilor urgente sau sarcinile noi intervenite in cursul anului pe baza de hotarari ale Consiliilor Locale.
Fondurile de rezerva bugetara pot fi angajate in timpul anului, cu pana la 50% din disponibilitatile de credite bugetare care nu mai sunt necesare pana la sfarsitul anului.
Atunci cand in bugetele proprii ale unor unitati administrativ teritoriale, veniturile depasesc cheltuielile aprobate, inclusiv rezerva bugetara stabilita potrivit prevederilor legale, diferentele se constituie ca excedente planificate ale fiecarui buget local in limita de 2% din totalul veniturilor, restul se prevede ca varsamant la fondul de tezaur care se constituie la nivelul fiecarui judet, respective al municipiului Bucuresti.
Competentele cele mai largi in materie de finante publice revin consiliilor locale, si anume:
- aprobarea bugetului local;
- aprobarea virarilor de credite si modul de utilizare a rezervei bugetare;
- aprobarea imprumuturilor publice;
- aprobarea contului de incheiere a exercitiului bugetar;
- stabilirea impozitelor si taxelor locale, precum si a taxelor speciale, pe timp limitat in conditiile legii.


Fisiere in arhiva (2):

  • Elaborarea, Aprobarea, Executia si Incheierea Bugetelor Locale.doc
  • titlu.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!