Etica in Afaceri

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Nici una din institutiile umane nu pot exista mai mult timp fara un consens asupra a ceea ce este drept si ceea ce este rau. Oamenii, ca fiinte sociale, pentru a putea supravietui trebuie sa coopereze, iar pentru asigurarea cooperarii sunt necesare anumite norme de comportament. In esenta, acest principiu consta in convingerea ca in orice grup membrii trebuie sa poarte unele forme de responsabilitati fata de binele celorlalti.
Problema nu consta in a aprecia daca standardele morale ale unui individ sunt mai bune decat ale altuia, ci masura in care efectele aplicarii acestor standarde asupra societatii sunt mai bune.
Activitatea comuna a oamenilor nu poate sa fie neutrala in ceea ce priveste moralitatea. Morala istorica si nu dreptul, a fost prima forma de reglare a relatiilor dintre oameni. O importanta deosebita capata aceasta forma a reglarii relatiilor umane in societatea democratica, in care lipseste controlul strict al statului fata de gospodarire sau alta activitate umana.
Stiinta filosofica, care are drept obiect de studiu morala este etica.
Etica in afaceri a devenit o tema despre care tin sa se informeze multe companii pentru a obtine increderea opiniei publice. Drepturile salariatilor, practicile de coruptie, protectia mediului sunt doar cateva aspecte care preocupa managerii ce urmaresc sa ocupe o buna pozitie pe piata si sa obtina profituri pe termen lung, respectand in acelasi timp, regulile comunitatii in care isi desfasoara afacerile.
In activitatea de zi cu zi, ei se confrunta cu numeroase probleme de ordin moral. Situatiile complexe care obliga manageriisa ia o decizie pentru a asigura comportamentul etic atat in interiorul organizatiei, cat si in relatiile acesteia cu mediul extern ii pun deseori in dilema. In astfel de situatii, ei nu isi pot da seama foarte clar cum trebuie sa actioneze corect.
Miscarea pentru includerea studiului eticii ca pe o parte esentiala a instruirii de management a inceput in anii '70, s-a dezvoltat semnificativ in anii '80 si se asteapta sa-si continue dezvoltarea si in noul secol.
CAP. I. ETICA AFACERILOR
1.1. Definirea eticii afacerilor
Desi initial negata si considerata incompatibila cu performantele economice, etica afacerilor s-a impus ca o conditie a dezvoltarii, a succesului.
Etica afacerilor, ca ramura relativ tanara a eticii, studiaza principiile si regulile care trebuie sa guverneze procesele manageriale, conduita corecta in afaceri .
A stabili insa ce este si ce nu este etic in afaceri este adesea foarte dificil. Aceasta deoarece standardele morale difera de la un individ la altul, de la o comunitate la alta, in functie de sistemele etice de viata, de valorile sau de prioritatile pe care se fundamenteaza.
Etica afacerilor se bazeaza pe corectitudine, sinceritate, respectarea cuvantului dat, capacitatea de a functiona eficient pepiata in corespundere cu legislatia in vigoare, regulile si traditiile formate. Ea presupune stima intereselor nu numai a propriei firme, dar si a partenerilor, consumatorilor si societatii in ansamblu. Aceasta regula se raspandeste si fata de concurenti - se interzice de a le provoca careva pagube, care nu se incadreaza in limitele luptei concurentiale. 
Etica afacerilor include fenomenele de diferit ordin: estimarea etica atat a politicii interne a organizatiei, cat si a celei externe; valorile morale ale membrilor organizatiei; climatul moral dincolectiv; normele etichetei in afaceri (norme externe ritualizate de comportament). 
Domeniile la care se refera responsabilitatile etice ale firmei si aspectele implicate sunt urmatoarele:
o clientii (calitatea produselor si serviciilor; informatii asupra continutului produselor; pretul; responsabilitati si servicii dupa vanzare; rezolvarea reclamatiilor);
o salariati (tratarea echitabila in probleme de angajare, promovare, concediere, salarii, premii, sanctiuni);
o proprietari (profituri, riscuri, promovarea intereselor acestora; informarea lor corecta privind situatia existenta);
o furnizori (conditiile de achitare, schimb de informatii, calitatea produselor);
o concurenti (metode de competitie, stima reciproca);
o comunitate (protejarea mediului, sprijin banesc si material pentru servicii de sanatate, educatie, invatamant, cultura).


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica in Afaceri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!