Fundamentarea Economica a Planului de Afaceri la SC Spicul SA Bucuresti

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I PLANUL DE AFACERI - instrument al managementului performant
1.1 Strategia de dezvoltare a societatii 2
1.2 Planificarea activitatilor- atribut de baza al conducerii intreprinderii 3
1.3 Planul de afaceri 4
1.3.1 Continutul planului de afaceri 6
1.3.2 Indicatori economico- financiar 10
CAPITOLUL II DIAGNOSTICUL ECONOMICO- FINANCIAR LA S.C SPICUL S.A BUCURESTI 12
2.1 Prezentarea generala a societatii 12 
2.1.1 Date general 12
2.1.2 Obiect de activitate 12
2.1.3 Scurt istoric al societatii 13
2.2 Organizarea structurala 15
2.2.1 Structura organizatorica si managementul 
societatii 15 
2.2.2 Structura de productie 20
2.3 Diagnosticul potentialului tehnico- productiv 24
2.3.1 Resurse de productie 24
2.3.2 Capacitati de productie 26
2.3.3 Fluxul tehnologic de productie 28
2.4 Diagnosticul utilizarii resurselor umane 33
2.4.1 Evolutia si structura personalului 33
2.4.2 Analiza productivitatii muncii 36
2.5 Diagnosticul activitatii economice 39
2.5.1 Nivelul, structura si evolutia cheltuielilor de 
productie 39
2.5.2 Evolutia si structura costurilor unitare 41
2.6 Diagnosticul activitatii de marketing 43
2.6.1 Evolutia si structura productiei marfa si a cifrei 
de afaceri 43
2.6.2 Piata societatii si principalele produselor 44
2.6.3 Reteaua de aprovizionare a societatii 46
2.6.4 Reteaua comerciala de desfacere 47
2.7 Diagnosticul activitatii financiare 50
2.7.1 Analiza cheltuielilor 50
2.7.2 Analiza veniturilor 53
2.7.3 Evolutia gradului de valorificare a productiei realizate 55
2.7.4 Evolutia si structura elementelor de activ 56
2.7.5 Evolutia si structura elementelor de pasiv 58
2.7.6 Evolutia si structura profitului si a ratei 
profitului 60
2.7.7 Evolutia indicatorilor economico- financiari 63
2.8 Analiza SWOT 67
CAPITOLUL III PLANUL DE AFACERI LA S.C SPICUL S.A BUCURESTI 68
3.1 Proiectul de investitii 68
3.1.1 Necesitatea si oportunitatea economica a 
investitiilor 68
3.1.2 Descrierea investitiilor si a surselor de 
finantare 69
3.1.3 Descrierea fluxului tehnologic la noua moara 70
3.2 Delimitarea pietei de desfacere 72
3.2.1 Piata graului 72
3.2.2 Piata painii si a produselor din paine 74
3.3 Strategia de marketing- comercializare 76
3.3.1 Strategia de pret 76
3.3.2 Strategia de distributie 77
3.3.3 Strategia de promovare a produselor 78
3.4 Programul de productie 79
3.4.1 Proiectare productiei medii, a veniturilor si a 
cheltuielilor la noua moara 79
3.4.2 Proiectarea parametrilor economici ai
societatii 84
3.5 Planul financiar 85
3.5.1 Proiectarea bugetului de venituri si cheltuieli si 
a contului de profit si pierdere 85
3.5.2 Determinarea fluxului de numerar 86
3.5.3 Indicatori de eficienta economica a investitiei 87
3.5.4 Riscurile activitatii viitoare 91 
CAPITOLUL IV CONCLUZII SI PROPUNERI 93
4.1 Concluzii 93
4.2 Propuneri 95 
ANEXE 97-104
BIBLIOGRAFIE 105


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I Planul de afaceri- instrument al managementului performant al firmei
Managementul practicat de unitatile economice trebuie sa tina seama de functiile acestuia: previziune, organizare, coordonare, antrenare-motivatie si control-evaluare. In literatura de specialitate, functiile managementului sunt definite ca eforturi de gandire si actiune rationala specifice activitatii de management care declanseaza un ciclu logic de desfasurare a evenimentelor, care incepe cu definirea scopului propus, se continua cu previzionarea obiectivelor, se stabilesc sarcinile pentru componentii unitatii si se incheie cu analiza indeplinirii acestora.
Previziunea consta in determinarea principalelor obiective ale firmei, precum si resursele si principalele mijloace necesare realizarii lor. Rezultatele previziunii sunt: prognoza, planul si programul.
Daca prognoza acopera o perioada de minim zece ani iar programul se intocmeste pentru o perioada scurta de timp de o ora, un schimb, o zi, o saptamana, avand un grad ridicat de precizie; planul se elaboreaza pe o perioada cuprinsa intre o luna si cinci ani.
Importanta activitatilor de planificare consta in faptul ca prin intermediul lor managerul identifica obiectivele unitatii, determina programele de activitate, stabileste nivelul bugetului de venituri si cheltuieli, cautand sa realizeze performantele prestabilite fara sa cuprinda exagerari.
Un plan fundamentat pe realitati economice si tehnice constituie un instrument util pentru manager prin care se poate orienta in activitatea sa pentru a-si atinge obiectivele strans legate de ceea ce trebuie sa faca, cum sa faca si cu ce sa faca pentru ca unitatea sa supravietuiasca.
Pregatirea unui plan de afaceri este un fenomen dinamic, aflat intr-o permanenta imbunatatire, unele potentiale surse de finantare dorind sa vada imbunatatiri ale planului, idei noi sau cifre de ultima ora- in cazul in care firma face deja afaceri. Orice plan de afaceri presupune o anumita succesiune de operatiuni. Pentru intocmirea sa e necesara parcurgerea urmatoarelor etape :
o culegerea informatiilor necesare (preturi, concurenti, furnizori, date tehnice, juridice etc.);
o planificarea efectiva a activitatilor respective- alegerea strategiei potrivite si gasirea cailor de atingere a obiectivelor stabilite;
o redactarea planului (etapa de alegere a formei optime de prezentare catre destinatar a rezultatului etapei anterioare).
1.1Strategia de dezvoltare a firmei 
Termenul de strategie provine din cuvantul grecesc ,,strategos" ce inseamna comandament militar. La origine cuvantul desemna organizarea si folosirea de mijloace pentru atingerea obiectivelor pe campul de lupta.
Strategia afacerilor este asemanatoare celei militare, obiectivul acestuia fiind adaptarea riscului unitatii economice sau proiectului si posibilitatile oferite de management, de a le prezenta concurentei, in functie de resursele disponibile si intr-o perspectiva indelungata.
In conceperea si redactarea planului de afaceri al firmei este necesara stabilirea strategiilor si tacticilor de dezvoltare. In literatura de specialitate, strategia este definita ca o actiune- un procedeu- ce trebuie urmat in atingerea unui obiectiv sigur, in timp ce tacticile sunt componente curente implementate in practica pe baza strategiei. 
Strategia, din punctul de vedere al persoanei ce intocmeste planul de afaceri al firmei, poate fi definit ca ,,ansamblul obiectivelor majore ale firmei pe termen lung, principalele modalitati de realizare, impreuna cu resursele alocate" 
Obiectivele au in vedere orizonturi de timp indelungate de 3-5 ani si vizeaza ansamblul activitatilor firmei. Modalitatile de realizare a obiectivelor firmei se refera la abordarile majore, cu implicatii asupra unei parti apreciabile a activitatilor firmei, cum sunt: retehnologizarea, reproiectarea structurii organizatorice, diversificarea productiei, asimilarea de noi produse, patrunderea pe noi piete, specializarea, combinarea productiei etc.
Resursele sunt prevazute global, sub forma resurselor de investitii, cu precizarea partii ce revin resurselor materiale si umane.
Diferentele intre strategia si tacticile firmei sunt urmatoarele:
1- Strategia este confruntata cu probleme din afara sistemului firmei, cu relatiile dintre sistemul reprezentat de firmele producatoare si mediul ambiant exterior firmei referitor la piete, competitori. Pe de alta parte, tacticile vizeaza probleme din interiorul firmei, asigurandu-le cel mai bun curs de actiune;
2- Strategia vizeaza o perioada lunga de timp(intre 3-5 ani), in timp ce tacticile se elaboreaza pentru perioade scurte de timp(cateva luni, saptamani, zile);
3-Strategia este orientata spre perioade viitoare privind deciziile, in timp ce tacticile vizeaza luarea unor decizii pentru problemele prezente;
4- Problemele vizate de strategia firmei sunt incerte, in timp ce problemele privind tacticile firmei sunt sigure;
5- Tiparele pentru luarea deciziilor strategice sunt neprogramate, intrucat nu sunt folosite nici un fel de procedee sistematice. Deseori sunt folosite experienta si intuitia. Luarea deciziilor tactice insa este mai degraba o problema de rutina, ele sunt programate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fundamentarea Economica a Planului de Afaceri la SC Spicul SA Bucuresti.doc

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!