Extras din proiect
Cap.1 Organizarea si functionarea societatii
1.1 Scurt istoric
SC CANTEX LOGISTIQUE SRL cu sediul social în Botosani, strada Calea Natoinala nr. 4 . , este o societate privata cu capital integral strain care a luat fiinta în februarie 1994. Ea este înscrisa la O.R.C. Botosani având certificatul de înmatriculare, J07/584/1994, cod unic de înregistrare fiscala R15906828.
SC CANTEX LOGISTIQUE îsi desfasoara activitatea într-un mediu profesionist, care valorifica abilitatile si competentele angajatilor, firma fiind hotarîta sa se dezvolte împreuna cu oamenii sai.
1.2.Obiect de activitate
Societatea are ca obiect principal de activitate comertul cu ridicata al imbracamintei si incaltamintei.
Sociatetea îsi desfasoara activitatea în sistem lohn (materiile prime sunt importate), produsele comercializate fiind evidentiate la pret de manopera.
Capitalul social subscris si varsat este în valoare de 10.000.000 lei. Cifra de afaceri pe anul 2004 este 125.250.000.000 lei (valoarea vânzarilor la export detine o pondere de 90%, vânzari la intern 10%), iar profitul net pentru anul 2004 este de 175.000.000 lei.
1.3. Structura organizatorica
SC CANTEX LOGISTIQUE SRL functioneaza conform legislatiei românesti având o structura proprie si statut propriu.
Compartimente si atributii pentru fiecare compartiment :
- Financiar-contabil: atributii: verificarea, operarea si contarea documentelor primare în conformitate cu Legea contabilitatii nr.82/1991 cu modificarile ulterioare; gestionearea documentelor cu regim special, prevazute de lege, întocmind Fisa documentelor cu regim special; intocmeste situatia mijloacelor fixe si calculul amortizarii în conformitate cu Legea 15/1994 si modificarile ulterioare ; evidentierea extracontabila a miscarilor de valori materiale aflate în custodia unitatii; calculul si evidentierea impozitelor si taxelor locale si ale bugetului general consolidat ; întocmirea si depunerea lunara la organele fiscale, în termenul prevazut de lege, decontul de TVA precum si cererea de rambursare si/sau compensare atunci când este cazul ; intocmeste si depune,în termenul prevazut de lege, declaratia privind obligatiile de plata la bugetul consolidat si la bugetele locale; întocmirea registrului de evidenta fiscala cerut de Legea 414 privind impozitul pe profit cu modificarile ulterioare si declaratia privind impozitul pe profit; întocmeste factura fiscala pentru diverse operatiuni economice interne; întocmirea lunara a situatiei exporturilor, respectiv urmarirea încasarii lor; raspunde de intocmirea lunara a balantei de verificare si bianual de întocmirea bilantului contabil, dupa inventarierea conturilor pe care le are în administrare; întocmeste lunar bugetul de venituri si cheltuieli precum si situatiile ocazionale pentru Centrul de Statistica; întocmeste lunar Registrul Jurnal, si anual, Registrul Inventar; tine legatura în mod permanent cu responsabilul financiar al grupului CANTEX, în ceea ce priveste situatiile financiare ale acestei firme; pastreaza secretul asupra informatiilor la care are acces, fata de persoanele neautorizate legal;
- Logistica: intocmeste dosare tehnice pentru fiecare comanda primita de la clienti care urmeaza a fi lansata în productie ( consumuri de materii prime si accesorii, cum ar fi tesatura, captuseala, ata, nasturi, embleme, etichete, agatatori, huse pentru ambalare, cutii pentru transportat, pentru fiecare tip de produs pentru care s-a primit comanda). Acest compartiment tine legatura si cu furnizorii de accesorii, studiaza ofertele, lanseaza comenzi, urmareste receptionarea accesoriilor, lansarea în productie.
- Comercial: tine legatura cu toti clientii (interni si externi), primeste precomenzile, le preda compartimentului logistic pentru întocmirea dosarelor tehnice, urmareste respectarea termenelor de livrare.
- Magazia de materii prime: face receptia materiilor prime si accesoriilor din import temporar si din tara, elibereaza pe baza de aviz si trimite catre fabricile cu care societatea are încheiate contracte, materiile prime si accesoriile necesare fiecarei comenzi; la sfârsitul perioadei efectueaza inventarierea stocurilor si trimite un exemplar al listelor de inventar la contabilitate spre valorificare.
- Personal: încheie contractele individuale de munca, tine legatura cu Directia Muncii, Ag. De Somaj, Casa de Pensii, întocmeste pontajele si statele de plata, se subordoneaza compartimentului Financiar, depune declaratiile lunare privind obligatiile la Bugetul general consolidat la Administratia Financiara.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fundamentarea si Realizarea Veniturilor Bugetare.doc