CAPITOLUL 1. NOTIUNI GENERALE DESPRE AUDITUL PERFORMANTEI 2 1.1. Definitia si importanta auditului performantei 2 1.2.Economicitate, eficienta si eficacitate 5 1.3. Masurarea si evaluarea economicitatii, eficientei si eficacitatii 10 1.3.1. Masurarea performantei 10 1.3.2. Evaluarea performantei 11 CAPITOLUL 2. ANALIZA 13 2.1. Scopul auditului 13 2.2. Context legislativ 14 CAPITOLUL 3. ACTIVITATEA REALIZARII RAPORTULUI DE AUDIT 18 3.1. Activitatea de audit 18 3.2. Obiectivele la care s-au constatat abateri/erori si frecventa lor 21 3.3. Resursele publice destinate prevenirii si combaterii raspandirii virusului si gestionarii situatiei de urgenta 23 CAPITOLUL 4. PREZENTAREA REZULTATELOR. CONCLUZII SI PROPUNERI 33 4.1. Prezentare rezultatelor constatate 33 4.1.1. Administratia publica centrala 33 4.2. Concluzii 42 4.3. PROPUNERI 43 Bibliografie 47
CAPITOLUL 1. NOTIUNI GENERALE DESPRE AUDITUL PERFORMANTEI 1.1. Definitia si importanta auditului performantei Pe plan international, nu exista o denumire unitara privind conceptul de auditul performantei. Termenul ,,auditul performantei" este utilizat in variante diferite de catre organizatiile internationale. Auditul performantei este sinonim cu sintagma ,,valoare pentru bani" si cu ,,auditul managementului", conform terminologiei emise de Secretariatul Congresului al - XIV - lea al INTOSAI (Organizatia Internationala a Institutiilor Supreme de Audit). Auditul performantei este definit ca ,,o examinare obiectiva si sistematica a realitatii pentru evaluarea performantei unei organizatii guvernamentale, program sau activitate, in scopul de a obtine informatii referitoare la utilizarea fondurilor publice si facilitarea luarii deciziilor de catre manageri in legatura cu supravegherea si initierea masurilor corective care se impun". Standardele internationale de audit INTOSAI definesc conceptul ca fiind ,,un audit al economicitatii, eficientei si eficacitatii cu care entitatea auditata isi utilizeaza resursele pentru indeplinirea responsabilitatilor sale". Aceste sandarde stipuleaza ca auditul performantei consta in examinarea economicitatii, eficientei si eficacitatii (cei ,,3E"), astfel: - auditul economicitatii privind gestionarea activitatilor administrative ale entitatilor publice, in conformitate cu principiile si practicile unui management performant; - auditul eficientei utilizarii resurselor financiare, umane si de alta natura, inclusiv examinarea sistemelor informationale si reglementarilor privind masurarea si monitorizarea evolutiei indicatorilor performantei, precum si examinarea procedurilor utilizate de catre entitatile auditate pentru diminuarea riscurilor si remedierea deficientelor identificate; - auditul eficacitatii referitor la indeplinirea obiectivelor de catre entitatile auditate, precum si auditul impactului efectiv al activitatilor entitatilor, comparat cu impactul proiectat. Prin examinarea economicitatii, eficientei si eficacitatii unor programe sau activitati realizate de entitatile publice se stabileste ,,in ce masura banii publici au fost bine cheltuiti." Domeniile cel mai frecvent abordate in auditul performantei sunt: - examinarea performantei folosirii activelor fixe, care se realizeaza prin examinarea: - achizitiei activelor fixe; - lucrarilor pentru realizarea sau intretinerea unor constructii sau cai de comunicatie; - cheltuielilor cu personalul ce activeaza in domeniul public, - organizarii entitatilor publice. - examinarea nivelului de indeplinire a scopurilor, pentru a evalua: - gradul de indeplinire a obiectivelor programelor si activitatilor finantate din fonduri publice; - rezultatele initierii si aplicarii unor masuri cu caracter legislativ, Tot in cadrul auditului performantei se examineaza daca au fost intreprinse masurile corective necesare si se evalueaza acele actiuni ale managementului care au un impact semnificativ asupra economicitatii, eficientei si eficacitatii programului activitatii entitatii. Astfel, in cadrul auditului performantei se realizeaza: - examinarea sistemului de control intern al entitatii auditate; - evaluarea deciziei prin care s-a ales varianta optima pentru derularea unui program sau a unei activitati; - analizarea modului de administrare a unui program sau a unei activitati si evaluarea sistemului de masurare a performantei. Auditul performantei se recomanda a se efectua si in cazul existentei unor suspiciuni cu privire la economicitatea, eficienta si eficacitatea cu care a fost derulat un program, proiect sau o activitate. Desi auditul performantei nu presupune examinarea sistemului financiar - contabil, respectiv a situatiilor financiare ale entitatilor auditate si nici verificarea conformitatii cu legile si reglementarile in vigoare, se pot efectua si astfel de verificari, daca este cazul.
1. B.C. Andronic - Performanta firmei, Editura Polirom, Iasi, 2000 2. L. Dobroteanu, C.L. Dobroteanu - Audit - concepte si practici: abordare nationala si internationala, Ed. Economica, Bucuresti, 2002 3. Florea, I.C. Macovei, R. Florea, M. Berheci - Introducere in expertiza contabila si auditul financiar, Ed. CECCAR, Bucuresti 4. M. Ghita , V. Mares - Auditul performantei finantelor publice, Ed. CECCAR, Bucuresti, 2002 5. Legea nr.672/2002 6. C. Iatco - Modernizarea controlului financiar, Ed. Tipo Moldova, Iasi, 2007 7. C. Iatco - Modernizarea controlului financiar, Ed. Tipo Moldova, Iasi, 2007 8. M. Toma - Initiere in auditul situatiilor financiare ale unei entitati, Ed. CECCAR, Bucuresti, editia a II - a, 2007 9. Evaluarea impactului financiar la data de 20 iulie 2020 10. Ministerul Finantelor Publice - cheltuieli realizate pentru combaterea pandemiei COVID-19 pana la 30.06.2020 11. http://www.curteadeconturi.ro/ 12. https://mfinante.gov.ro/ro/web/site 13. http://www.ms.ro/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.