Cuprins
- Cap 1. Prezentarea generală a unităţii 3
- 1.1 Prezentare 3
- Cap 2. Indicatori economici 5
- Cap 3. Structura interioară şi spaţiile firmei 7
- Cap 4. Dotarea unităţilor de alimentaţie 10
- 4.1 Mobilierul 10
- 1)Mobilierul de bucătărie 10
- 2) Mobilierul de bar 10
- 3) Mobilierul în salon 11
- 4) Mobilierul în oficiu 11
- 4.2 Dotarea cu utilaje 12
- 1) Dotarea bucătăriei cu utilaje pentru producţie şi servire 12
- 2) Dotarea barului cu utilaje pentru producţie si servire 12
- 4.3 Inventar de servire şi lucru. Dotarea cu lenjerie 12
- Cap 5. Activităţi de curăţenie şi întreţinere.
- Respectarea normelor igienico – sanitare 19
- Cap 6. Amenajarea spaţiilor pentru primirea clienţilor şi caracteristici de servire 21
- 6.1 Amenajarea spaţiilor pentru servire şi mobilierul ajutător 21
- 6.2 Servirea grupurilor şi organizarea pentru ocazii deosebite 22
- Cap 7. Structura organizatorică în organizarea muncii 23
- 7.1 Structura organizatorică 23
- 7.2 Sarcini de serviciu 25
- 7.3 Respectarea normelor 29
- Cap 8. Relaţiile economice şi juridice cu furnizorii şi cu clienţii 30
- 8.1 Furnizori 30
- 8.2 Catering 31
- Catering zilnic 31
- Catering evenimente 31
Extras din proiect
Cap 1. Prezentarea generală a unităţii
1.1 Prezentare
Societatea comerciala Lux Auto SRL are ca activitate principală efectuarea de servicii hoteliere şi a serviciilor de alimentaţie publică şi a fost înfiinţată în anul 2007. Complexul Casa Lux este amplasat în zona periferică a municipiului Botoşani, pe strada Calea Naţională nr. 167, la ieşirea spre Iaşi din oraş, prin urmare se află la o distanţă medie de orice punct de interes al oraşului, fie el sediu de firmă, loc de recreere, obiectiv turistic şi se bucură de facilităţi de acces şi defluire uşoare, precum şi de existenţa unui vad comercial format.
Complexul Casa Lux dispune de următoarele spaţii de cazare şi divertisment:
- 17 camere 3*
- 2 apartamente 3*
- Sala Conferinţe Casa Lux de 60 locuri
- Restaurant de 350 locuri
- Terasa de 180 locuri
- Crama de 40 locuri
- Parcare supraterană de 50 locuri
Serviciile oferite de pensiunea Casa Lux sunt următoarele:
- servicii cazare la 3 stele in cele 19 camere
- servicii alimentaţie publică în Restaurant Casa Lux, terasă, cramă
- inchiriere sali conferinta – Casa Lux Ballroom
- organizarea de petreceri (nunţi, botezuri, cumetrii, zile onomastice, petreceri de firmă)
- catering
- organizarea de conferinţe, simpozioane, întâlniri, etc
Strategia generală este cea de dezvoltare a calităţii ofertei si de maximizare a profitului prin cercetarea atentă a fiecărui segment de piaţă şi aplicarea unor soluţii specifice de creştere a numărului de clienţi şi a gradului de ocupare.
Politica de marketing va fi orientată spre client, atenţia maximă fiind acordată identificării problemelor şi răspunsului la cerinţele şi aşteptările clienţilor asupra fiecărei componente din mixul de marketing.
Cap 2. Indicatori economici
Volumul vânzărilor anuale
În literatura de specialitate, volumul vânzărilor anuale este sinonim cu cifra de afaceri. Astfel, în anul 2010, pensiunea Casa Lux a înregistrat o cifra de afaceri de 5,502,388 RON
Numărul de clienţi
Conform datelor înregistrate de conducerea pensiunii, în anul 2010 s-a estimat că unitatea a avut, în medie, 110 clienţi/zi.
Numărul de salariaţi ai unităţii
În anul 2010, pensiunea Casa Lux a avut, în total, un număr total de 82 de angajaţi, numărul acestora variind în funcţie de sezon.
Productivitatea salariaţilor
Având în vedere că munca este factorul de producţie cel mai important al oricărei activităţi economice, productivitatea muncii este cel mai mult utilizată în procesul de evaluare a eficienţei economice.
Productivitatea muncii exprimă eficienţa cu care este consumată munca. Ea poate fi înţeleas şi ca forţă productivă a muncii, adică sub forma capacităţii (posibilităţii) forţei de muncă de a crea, într-o perioadă de timp, un anumit volum de bunuri şi de a presta anumite servicii.
De obicei, eficienţa muncii este identificată cu productivitatea muncii. Dacă avem în vedere că productivitatea muncii reprezintă eficienţa cu care este cheltuită munca şi că toate cheltuielile au la originea lor munca, atunci aceasta nu este altceva decât eficienţa muncii, iar suprapunerea echivalentă stabilită între cele două noţiuni pare să fie corectă. Sunt situaţii, totuşi, când efectul muncii este mult mai cuprinzător decât produsul muncii, el nefiind dat numai de producţie. În aprecierea productivităţii muncii se iau în considerare doar acele efecte care se pot măsura. Literatura de specialitate formulează, însă, şi opinia conform căreia productivitatea muncii se deosebeşte de eficienţa muncii, chiar dacă efectul muncii nu ar conţine aceste elemente nemăsurabile.
Mărimea productivităţii muncii se măsoară fie prin cantitatea şi calitatea bunurilor obţinute cu o unitate de muncă, fie prin cheltuiala ce revine pe o unitate de bun economic.
Raportul dintre producţie (Q) şi factorul muncă (L) sau dintre muncăşi producţie măsoarăproductivitatea medie a muncii (WL):
WL = Q/L; WL = L/Q
Volumul fondurilor fixe
Volumul fondurilor fixe este înregistrat în contabilitatea pensiunii cu demunirea active imobilizate, totalizând suma de 12,086,428 RON în anul 2010.
Volum/dinamica profitului
În anul 2010, pensiunea Casa Lux a înregistrat un profit net de 771 RON.
Investiţiile realizate în unitate şi planificate pe viitor
Pentru înfiinţarea pensiunii Casa Lux Botoşani a fost realizată o investiţie iniţială de 150.000 euro, pentru teren, construcţie şi amenajare. În prezent, proprietarii nu prevăd investiţii viitoare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Gestiunea Unitatilor Alimentare - Pensiunea Casa Lux, Botosani.doc