Gestiunea Unitatilor Alimentare - Pensiunea Casa Lux, Botosani

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap 1. Prezentarea generala a unitatii 3
1.1 Prezentare 3
Cap 2. Indicatori economici 5
Cap 3. Structura interioara si spatiile firmei 7
Cap 4. Dotarea unitatilor de alimentatie 10
4.1 Mobilierul 10
1)Mobilierul de bucatarie 10
2) Mobilierul de bar 10
3) Mobilierul in salon 11
4) Mobilierul in oficiu 11
4.2 Dotarea cu utilaje 12
1) Dotarea bucatariei cu utilaje pentru productie si servire 12
2) Dotarea barului cu utilaje pentru productie si servire 12
4.3 Inventar de servire si lucru. Dotarea cu lenjerie 12
Cap 5. Activitati de curatenie si intretinere. 
Respectarea normelor igienico - sanitare 19
Cap 6. Amenajarea spatiilor pentru primirea clientilor si caracteristici de servire 21
6.1 Amenajarea spatiilor pentru servire si mobilierul ajutator 21
6.2 Servirea grupurilor si organizarea pentru ocazii deosebite 22
Cap 7. Structura organizatorica in organizarea muncii 23
7.1 Structura organizatorica 23
7.2 Sarcini de serviciu 25
7.3 Respectarea normelor 29
Cap 8. Relatiile economice si juridice cu furnizorii si cu clientii 30
8.1 Furnizori 30
8.2 Catering 31
Catering zilnic 31
Catering evenimente 31


Extras din proiect Cum descarc?

Cap 1. Prezentarea generala a unitatii
1.1 Prezentare
Societatea comerciala Lux Auto SRL are ca activitate principala efectuarea de servicii hoteliere si a serviciilor de alimentatie publica si a fost infiintata in anul 2007. Complexul Casa Lux este amplasat in zona periferica a municipiului Botosani, pe strada Calea Nationala nr. 167, la iesirea spre Iasi din oras, prin urmare se afla la o distanta medie de orice punct de interes al orasului, fie el sediu de firma, loc de recreere, obiectiv turistic si se bucura de facilitati de acces si defluire usoare, precum si de existenta unui vad comercial format. 
Complexul Casa Lux dispune de urmatoarele spatii de cazare si divertisment:
- 17 camere 3*
- 2 apartamente 3* 
- Sala Conferinte Casa Lux de 60 locuri
- Restaurant de 350 locuri
- Terasa de 180 locuri
- Crama de 40 locuri
- Parcare supraterana de 50 locuri
Serviciile oferite de pensiunea Casa Lux sunt urmatoarele:
- servicii cazare la 3 stele in cele 19 camere
- servicii alimentatie publica in Restaurant Casa Lux, terasa, crama
- inchiriere sali conferinta - Casa Lux Ballroom
- organizarea de petreceri (nunti, botezuri, cumetrii, zile onomastice, petreceri de firma)
- catering
- organizarea de conferinte, simpozioane, intalniri, etc
Strategia generala este cea de dezvoltare a calitatii ofertei si de maximizare a profitului prin cercetarea atenta a fiecarui segment de piata si aplicarea unor solutii specifice de crestere a numarului de clienti si a gradului de ocupare. 
Politica de marketing va fi orientata spre client, atentia maxima fiind acordata identificarii problemelor si raspunsului la cerintele si asteptarile clientilor asupra fiecarei componente din mixul de marketing.
Cap 2. Indicatori economici
Volumul vanzarilor anuale
In literatura de specialitate, volumul vanzarilor anuale este sinonim cu cifra de afaceri. Astfel, in anul 2010, pensiunea Casa Lux a inregistrat o cifra de afaceri de 5,502,388 RON
Numarul de clienti
Conform datelor inregistrate de conducerea pensiunii, in anul 2010 s-a estimat ca unitatea a avut, in medie, 110 clienti/zi.
Numarul de salariati ai unitatii
In anul 2010, pensiunea Casa Lux a avut, in total, un numar total de 82 de angajati, numarul acestora variind in functie de sezon.
Productivitatea salariatilor
Avand in vedere ca munca este factorul de productie cel mai important al oricarei activitati economice, productivitatea muncii este cel mai mult utilizata in procesul de evaluare a eficientei economice. 
Productivitatea muncii exprima eficienta cu care este consumata munca. Ea poate fi inteleas si ca forta productiva a muncii, adica sub forma capacitatii (posibilitatii) fortei de munca de a crea, intr-o perioada de timp, un anumit volum de bunuri si de a presta anumite servicii. 
De obicei, eficienta muncii este identificata cu productivitatea muncii. Daca avem in vedere ca productivitatea muncii reprezinta eficienta cu care este cheltuita munca si ca toate cheltuielile au la originea lor munca, atunci aceasta nu este altceva decat eficienta muncii, iar suprapunerea echivalenta stabilita intre cele doua notiuni pare sa fie corecta. Sunt situatii, totusi, cand efectul muncii este mult mai cuprinzator decat produsul muncii, el nefiind dat numai de productie. In aprecierea productivitatii muncii se iau in considerare doar acele efecte care se pot masura. Literatura de specialitate formuleaza, insa, si opinia conform careia productivitatea muncii se deosebeste de eficienta muncii, chiar daca efectul muncii nu ar contine aceste elemente nemasurabile. 
Marimea productivitatii muncii se masoara fie prin cantitatea si calitatea bunurilor obtinute cu o unitate de munca, fie prin cheltuiala ce revine pe o unitate de bun economic. 
Raportul dintre productie (Q) si factorul munca (L) sau dintre muncasi productie masoaraproductivitatea medie a muncii (WL): 
WL = Q/L; WL = L/Q
Volumul fondurilor fixe
Volumul fondurilor fixe este inregistrat in contabilitatea pensiunii cu demunirea active imobilizate, totalizand suma de 12,086,428 RON in anul 2010.
Volum/dinamica profitului
In anul 2010, pensiunea Casa Lux a inregistrat un profit net de 771 RON.
Investitiile realizate in unitate si planificate pe viitor
Pentru infiintarea pensiunii Casa Lux Botosani a fost realizata o investitie initiala de 150.000 euro, pentru teren, constructie si amenajare. In prezent, proprietarii nu prevad investitii viitoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Gestiunea Unitatilor Alimentare - Pensiunea Casa Lux, Botosani.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!