Imaginea unui Om de Afaceri

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Bazele etichetei in afaceri 3
2. Imaginea unui om de afaceri 4
3. Eticheta in business pe plan international 6
4. Bibliografie 19


Extras din proiect Cum descarc?

1 Bazele etichetei in afaceri 
Intr-un mediu de afaceri in continua dezvoltare vor exista mereu lucruri de invatat. Succesul nu depinde numai de abilitatea de a distinge ocaziile si oportunitatile, ci si de a lasa o carte de vizita care echivaleaza cu buna impresie si consolideaza relatii de afaceri pe termen lung. Regulile comportamentului politicos si adecvat sunt esentiale pentru existenta atit in societate, cit si in lumea afacerilor, unde acestea sunt destul de pretentioase. 
Eticheta in business este o deprindere ce se formeaza in timp. Contrar a ceea ce s-ar crede, ea lipseste uneori chiar si la cele mai inalte nivele si in tari cu o traditie corporatista solida.
Nu mai suntem de mult in faza de pionerat a afacerilor, in care era suficient sa ai fire, intuitie si noroc pentru a ajunge un businessman de succes. 
Un om de afacere ursuz, retras, anti-social ar fi de neimaginat in timpurile noastre. Mai mult decit orice, acum conteaza relatiile interumane, felul in care stii cum sa te comporti in societate.
Pana si etimologia cuvintului "eticheta" , in sensul cunoscut de toata lumea, este semnificativa din acest punct de vedere. Oricit de surprinzator ar parea, "eticheta" (ceea ce se cuvine) are la origine o interdictie. In parcul de la Versailles, gradinarul-sef al lui Ludovic al XIV-lea a instalat inscriptii prin care cerea sa nu-i fie calcat in picioare peluzele proaspat insamantate. Cum aceste inscriptii erau adesea ignorate de catre nobilimea neatenta si aflata, intre paranteze sa fie spus, in conflict cu regele, bietul om a obtinut din partea Majestatii Sale un decret care prevedea respectarea "etichetelor". Astfel, cuvantul a intrat in limbajul current pentru a desemna o comportare conform unor norme.
Eticheta - o ordine determinata, o totalitate de reguli, ce reglementeaza manifestarile externe ale relatiilor umane. 
Detaliile conteaza poate mai mult decat in orice alta situatie atunci cand vine vorba despre codul bunelor maniere. Iar eticheta in afaceri inseamna mai mult decat "cei sapte ani de acasa", de la a sti cum si cand sa iti dai cartea de vizita pana la a te descurca onorabil atunci cand pur si simplu nu iti amintesti numele interlocutorului.
Codul bunelor maniere in afaceri include reguli pentru fiecare situatie si moment al relatiei cu partenerul de afaceri. O scurta trecere in revista arata ca sunt intotdeauna zeci de detalii de luat in calcul si o multime de situatii neprevazute.
In cadrul firmei eticheta de afaceri depinde de stilul relatiilor si managementului caracteristic ei, de activitatea firmei, conducere si traditii etc. Ea determina cum corect de procedat in relatiile cu partenerii de afaceri, la inmanarea cartii de vizita, la mesele de afaceri, in convorbirile directe si prin telefon, in alte situatii. Regulile etichetei in afaceri sunt generale in comunicarea internationala de afaceri, cu toate ca exista unele particularitati nationale si organizationale.
Astfel, in Japonia in prezent functioneaza multe scoli de eticheta, unde studiaza tinerii specialisti, care recent au fost angajati in diferite companii dupa absolvirea institutiilor superioare. Pretul studiilor in asemenea scoli este destul de inalt, dar cu toate acestea conducerea intreprinderilor gaseste de cuviinta sa majoreze cunostintele tinerilor specialisti in acest domeniu, considerand ca bunele maniere, priceperea de a se inchina corect si a raspunde amabil la telefon au o mare importanta pentru crearea unei imagini favorabile al companiei. Pe parcurs, cheltuielile pentru studii se recupera prin marirea numarului de clienti si aparitia noilor posibilitati pentru largirea businessului.
2 Imaginea unui om de afaceri
Totul porneste de la prima impresie, care se formeaza in primele 3-5 secunde. Unele studii vorbesc despre 15 secunde. In orice caz, este vorba de o perioada foarte scurta de timp.
Elementele care tin de persoana noastra au o pondere diferita in formarea primei impresii:
- cu 55% contribuie limbajul trupului, vestimentatia si simbolurile pozitiei sociale; 
- cu 38% tonul si vocea; 
- si doar cu 7% ceea ce spunem. 
O prima impresie reusita se realizeaza o singura data. De aceea, nimic nu trebuie sa iasa gresit. Impresia se poate corecta, ce-i drept, dar mai tarziu si cu mult efort. Prima impresie implica si punctualitatea ."A sosi la timp la intalnire reprezinta pina la urma respect de sine", sustine Gerd Tritschler.
Prezentarea. Stima este definita ca o inalta consideratie si respect fata de un om varstnic sau superior. In lumea afacerilor trebuie sa invatam cum se face aceasta de la inceputul carierei si sa continuam s-o practicam pana ajungem sa meritam noi insine aceasta stima din partea altora.
Primul pas spre a face cunostinta - prezentarea. Poti sa te prezinti personal sau prin intermediul unei persoane. A te prezenta (a fi prezentat) - presupune a rosti numele si prenumele. Eticheta prevede un sir de reguli, ce reglementeaza prezentarea:
- barbatul, indiferent de varsta si statut, intotdeauna se prezinta unei doamne primul;
- barbatul (femeia) mai tanar se prezinta unei persoane mai in varsta;
- fiind de aceeasi varsta persoana care ocupa o pozitie mai joasa in structura organizationala se prezinta celeia care ocupa o pozitie mai inalta (deseori in eticheta de afaceri pozitia in ierarhie conteaza mai mult ca varsta si sexul);
- cand persoanele sunt de acelasi sex, varsta, pozitie, se prezinta persoana mai putin cunoscuta prezentatorului celei pe care o cunoaste mai bine;
- clientului sau cumparatorului firmei se prezinta angajatul companiei;
- o persoana intotdeauna se prezinta unui cuplu sau grup (chiar si in cazul cand este femeie).
La prezentarea unei persoane grupului se rosteste cu o voce tare numele si prenumele ei, si in acest caz, nu e necesar de a prezenta fiecaruia in parte. Cel ce este prezentat se inchina usor intregului grup.
Salutul fizic acceptat ce poate insoti prezentarea este strangerea de mana. Unii oameni sunt imposibili atunci cind dau mina. Toata lumea cunoaste senzatia de ,,peste mort" (o atingere scurta, o mina umeda, lipsita de vlaga) sau ,,rupe oase" (scurta, dar brutala), care iti apasa inelul in carne. Apoi mai e si efectul de menghina (o stringere lunga si brutala) sau strangerea de mina care parca ar spune: ,,Nu vei primi nimic de la mine" (prinderea usoara a virfurilor degetelor). 
Exista si efectul ,,manusa" sau ,,compatimitorul" (indelungat, cuprinderea miinii intre palme, staruitor, semnificativ). Nici miinile umede nu fac nimanui placere. Daca s-au umezit din cauza emotiei, se va sterge discret mina dreapta pe batista din buzunar sau se va atinge usor de bratul sting. O stringere a miinii scurta si ferma este cea mai buna carte de vizita a limbajului trupului. Este suficient sa stringi, nu trebuie sa si scuturi. 
Atunci cind dai mina cu cineva este bine sa privesti in ochi persoana. Acest lucru creeaza imediat o legatura si creste apropierea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Imaginea unui Om de Afaceri.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!