Imaginea unui Om de Afaceri

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Bazele etichetei în afaceri 3
2. Imaginea unui om de afaceri 4
3. Eticheta în business pe plan internaţional 6
4. Bibliografie 19


Extras din proiect Cum descarc?

1 Bazele etichetei în afaceri 
Într-un mediu de afaceri în continuă dezvoltare vor exista mereu lucruri de învaţat. Succesul nu depinde numai de abilitatea de a distinge ocaziile si oportunităţile, ci şi de a lăsa o carte de vizită care echivalează cu buna impresie şi consolidează relaţii de afaceri pe termen lung. Regulile comportamentului politicos si adecvat sunt esentiale pentru existenţă atît in societate, cît şi în lumea afacerilor, unde acestea sunt destul de pretenţioase. 
Eticheta în business este o deprindere ce se formează în timp. Contrar a ceea ce s-ar crede, ea lipseşte uneori chiar şi la cele mai înalte nivele şi in ţări cu o tradiţie corporatistă solidă.
Nu mai suntem de mult în faza de pionerat a afacerilor, în care era suficient să ai fire, intuiţie şi noroc pentru a ajunge un businessman de succes. 
Un om de afacere ursuz, retras, anti-social ar fi de neimaginat în timpurile noastre. Mai mult decît orice, acum contează relaţiile interumane, felul în care ştii cum să te comporţi în societate.
Până şi etimologia cuvîntului “etichetă” , în sensul cunoscut de toată lumea, este semnificativă din acest punct de vedere. Oricît de surprinzător ar părea, “eticheta” (ceea ce se cuvine) are la origine o interdicţie. În parcul de la Versailles, grădinarul-şef al lui Ludovic al XIV-lea a instalat inscripţii prin care cerea să nu-i fie călcat în picioare peluzele proaspăt însămânţate. Cum aceste inscripţii erau adesea ignorate de către nobilimea neatentă şi aflată, între paranteze să fie spus, în conflict cu regele, bietul om a obţinut din partea Majestăţii Sale un decret care prevedea respectarea “etichetelor”. Astfel, cuvântul a intrat în limbajul current pentru a desemna o comportare conform unor norme.
Eticheta - o ordine determinată, o totalitate de reguli, ce reglementează manifestările externe ale relaţiilor umane. 
Detaliile contează poate mai mult decât în orice altă situaţie atunci când vine vorba despre codul bunelor maniere. Iar eticheta în afaceri înseamnă mai mult decât “cei şapte ani de acasă”, de la a şti cum şi când să îţi dai cartea de vizită până la a te descurca onorabil atunci când pur şi simplu nu îţi aminteşti numele interlocutorului.
Codul bunelor maniere în afaceri include reguli pentru fiecare situaţie şi moment al relaţiei cu partenerul de afaceri. O scurtă trecere în revistă arată că sunt întotdeauna zeci de detalii de luat în calcul şi o mulţime de situaţii neprevăzute.
În cadrul firmei eticheta de afaceri depinde de stilul relaţiilor şi managementului caracteristic ei, de activitatea firmei, conducere şi tradiţii etc. Ea determină cum corect de procedat în relaţiile cu partenerii de afaceri, la înmânarea cărţii de vizită, la mesele de afaceri, în convorbirile directe şi prin telefon, în alte situaţii. Regulile etichetei în afaceri sunt generale în comunicarea internaţională de afaceri, cu toate că există unele particularităţi naţionale şi organizaţionale.
Astfel, în Japonia în prezent funcţionează multe şcoli de etichetă, unde studiază tinerii specialişti, care recent au fost angajaţi în diferite companii după absolvirea instituţiilor superioare. Preţul studiilor în asemenea şcoli este destul de înalt, dar cu toate acestea conducerea întreprinderilor găseşte de cuviinţă să majoreze cunoştinţele tinerilor specialişti în acest domeniu, considerând că bunele maniere, priceperea de a se închina corect şi a răspunde amabil la telefon au o mare importanţă pentru crearea unei imagini favorabile al companiei. Pe parcurs, cheltuielile pentru studii se recuperă prin mărirea numărului de clienţi şi apariţia noilor posibilităţi pentru lărgirea businessului.
2 Imaginea unui om de afaceri
Totul porneste de la prima impresie, care se formează în primele 3-5 secunde. Unele studii vorbesc despre 15 secunde. În orice caz, este vorba de o perioadă foarte scurtă de timp.
Elementele care ţin de persoana noastra au o pondere diferită in formarea primei impresii:
- cu 55% contribuie limbajul trupului, vestimentaţia şi simbolurile poziţiei sociale; 
- cu 38% tonul şi vocea; 
- şi doar cu 7% ceea ce spunem. 
O primă impresie reuşită se realizează o singură dată. De aceea, nimic nu trebuie sa iasa greşit. Impresia se poate corecta, ce-i drept, dar mai tarziu şi cu mult efort. Prima impresie implică şi punctualitatea ."A sosi la timp la întalnire reprezintă pînă la urmă respect de sine", susţine Gerd Tritschler.
Prezentarea. Stima este definită ca o înaltă consideraţie şi respect faţă de un om vârstnic sau superior. În lumea afacerilor trebuie să învăţăm cum se face aceasta de la începutul carierei şi să continuăm s-o practicăm până ajungem să merităm noi înşine această stimă din partea altora.
Primul pas spre a face cunoştinţă – prezentarea. Poţi să te prezinţi personal sau prin intermediul unei persoane. A te prezenta (a fi prezentat) – presupune a rosti numele şi prenumele. Eticheta prevede un şir de reguli, ce reglementează prezentarea:
- bărbatul, indiferent de vârstă şi statut, întotdeauna se prezintă unei doamne primul;
- bărbatul (femeia) mai tânăr se prezintă unei persoane mai în vârstă;
- fiind de aceeaşi vârstă persoana care ocupă o poziţie mai joasă în structura organizaţională se prezintă celeia care ocupă o poziţie mai înaltă (deseori în eticheta de afaceri poziţia în ierarhie contează mai mult ca vârsta şi sexul);
- când persoanele sunt de acelaşi sex, vârstă, poziţie, se prezintă persoana mai puţin cunoscută prezentatorului celei pe care o cunoaşte mai bine;
- clientului sau cumpărătorului firmei se prezintă angajatul companiei;
- o persoană întotdeauna se prezintă unui cuplu sau grup (chiar şi în cazul când este femeie).
La prezentarea unei persoane grupului se rosteşte cu o voce tare numele şi prenumele ei, şi în acest caz, nu e necesar de a prezenta fiecăruia în parte. Cel ce este prezentat se închină uşor întregului grup.
Salutul fizic acceptat ce poate însoţi prezentarea este strângerea de mână. Unii oameni sunt imposibili atunci cînd dau mîna. Toată lumea cunoaşte senzaţia de „peşte mort“ (o atingere scurtă, o mînă umedă, lipsită de vlagă) sau „rupe oase“ (scurtă, dar brutală), care iţi apasă inelul in carne. Apoi mai e şi efectul de menghină (o strîngere lungă si brutală) sau strangerea de mînă care parcă ar spune: „Nu vei primi nimic de la mine“ (prinderea uşoară a vîrfurilor degetelor). 
Există şi efectul „manuşă“ sau „compătimitorul“ (indelungat, cuprinderea mîinii între palme, stăruitor, semnificativ). Nici mîinile umede nu fac nimănui plăcere. Daca s-au umezit din cauza emoţiei, se va şterge discret mîna dreaptă pe batista din buzunar sau se va atinge uşor de braţul stîng. O strîngere a mîinii scurtă şi fermă este cea mai bună carte de vizită a limbajului trupului. Este suficient să strîngi, nu trebuie să şi scuturi. 
Atunci cînd dai mîna cu cineva este bine să priveşti în ochi persoana. Acest lucru creează imediat o legatură şi creşte apropierea.


Fisiere în arhivă (1):

  • Imaginea unui Om de Afaceri.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!