Impactul Mediului Competitiv asupra Perspectivelor de Piata ale Firmei - Studiu de Caz Realizat la SC Upetrom-1 mai SA Ploiesti

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP. I Competitie si competitivitate 
la nivel microeconomic 1
1.1. Rolul competitiei in contextul economic actual 1
1.2. Etape in evolutia conceptului de concurenta 9
1.2.1. Functiile si rolul concurentei 11
1.2.2. Strategii in concurenta 13
1.3. Factori de competitivitate 20
1.3.1 Factori de competitivitate ai economiei romanesti 23
1.3.2. Imbunatatirea competentelor in calitate de factor de competitivitate 24
CAP. II "UPETROM" - componenta de baza a dezvoltarii 
industriei petroliere 26
2.1. UPETROM intre trecut si prezent 26
2.1.1. Scurt istoric 26
2.1.2. Prezentarea obiectului de activitate 27
2.2. Organizare si administare 28 
2.2.1. Importanta resurselor intreprinderii 28
2.2.2. Cadrul organizational al intreprinderii 32
2.3. Evolutia principalilor indicatori de eficienta
a activitatii la UPETROM 37 
CAP. III Rolul si implicatiile factorilor de mediu
in activitatea firmei 47
3.1. Factorii de mediu ai intreprinderii 47
3.1.1. Macromediul intreprinderii si influenta 
componentelor acestuia asupra activitatii intreprinderii 47 
3.1.2. Micromediul intreprinderii si influenta 
componentelor acestuia asupra activitatii intreprinderii 55 
3.2. Prezentarea relatiei intreprindere-piata 59
3.2.1. Obiectivele economice ale intreprinderii in 
conditiile pietei concurentiale 60
3.2.2. Mecanismele implicate in functionarea relatiei intreprindere-piata 63
CAP. IV Prioritati manageriale in fundamentarea 
si implementarea strategiilor economice ale firmei 67
4.1. Importanta strategiilor economice pentru activitatea firmei 67
4.1.1. Definirea conceptelor de strategie economica si politica economica 68
4.1.2. Tipologia strategiilor economice 68
4.2. Politici si strategii in contextul economic actual 70
4.2.1. Elaborarea strategiei economice a intreprinderii... 70
4.2.2. Elaborarea planului economic al intreprinderii... 72
CAP. V Propuneri pentru dezvoltarea viabila a firmei 75
CONCLUZII 77
BIBLIOGRAFIE 78
ANEXE 80


Extras din proiect Cum descarc?

CAP. I COMPETITIE SI COMPETITIVITATE LA NIVEL MICROECONOMIC
1.1. Rolul competitiei in contextul economic actual
Concurenta reprezinta confruntarea deschisa a agentilor economici in cadrul careia fiecare urmareste sa-si atraga clientela consumatoare, sa-si stimuleze vanzarea si mentinerea pe piata a produsului, prin preturi mai convenabile, prin calitatea mai buna a produselor si serviciilor, prin reclama, in vederea obtinerii de profituri cat mai mari.1
Instrumentele luptei de concurenta sunt atat de natura economica cat si extraeconomica. Unele dintre acestea pot fi legale, altele nelegale. Printre instrumentele economice, sunt:
- reducerea costurilor bunurilor sub cele ale concurentilor;
- reducerea preturilor de vanzare;
- ridicarea calitatii bunurilor materiale si a serviciilor;
- acordarea unor facilitati clintilor etc.
Printre instrumentele extraeconomice amintim:
- furnizarea de informatii generale pentru toti clientii;
- sponsorizarea unor actiuni sociale de interes local si national;
- exercitarea de presiuni morale;
- specularea cu promptitudine a unor situatii critice (razboaie, crize).2
Concurenta poate fi structurata dupa mai multe criterii, astfel:
In functie de subiectii cererii si ai ofertei:
- concurenta intre producatori;
- concurenta intre cumparatori. 
In functie de comportamentul agentilor economici fata de reglementarile in vigoare:
- concurenta loiala (corecta);
- concurent neloiala. 
In functie de posibilitatea satisfacerii intereselor agentilor economici:
- concurenta perfecta;
- concurenta imperfecta. 
Concurenta loiala se caracterizeaza prin folosirea nediscriminatorie de catre vanzatori a unora dintre instrumentele economice amintite, in conditiile accesului liber pe piata si ale deplinei posibilitati de cunoastere a mijloacelor de reglementare a relatiilor de vanzare-cumparare.3 Concurenta loiala se manifesta in limita uzantelor comerciale oneste. Concurenta loiala indeplineste urmatoarele functii:
- functia de garantie a economiei de piata; 
- functia de facilitare a liberei circulatii; 
- functia de stimulare a initiativei participantilor la activitatea de comert international.
1. L. Enache, Ghe. Gorincu, C. Lazar, Teorie economica generala, Editura Economica, Bucuresti 1993, p. 36
2. A. Stoica, E. Tanasescu, Economie politica-Microeconomie-, Editura Fundatiei Universitare ,,Dunarea de Jos", Galati 2002, p. 45
3. Monica Duduian, Economie, Editura All Beck, Bucuresti 2005, p. 76
Concurenta neloiala consta in marirea artificila a propriilor produse, acordarea de stimulente deosebite clientilor, utilizarea unor mijloace extraeconomice de patrundere si mentinere pe piata etc.4 
Piata cu concurenta perfecta este acel tip de piata pe care se satisfac cel mai bine interesele vanzatorilor si cumparatorilor si care prezinta simultan urmatoarele trasaturi:
- Atomicitatea cererii si ofertei, care exprima existenta multor vanzatori si cumparatori de putere economica egala sau apropriata, astfel incat nici unul dintre ei nu poate influenta pretul in mod hotarator;
- Omogenitatea produselor, bunurile si serviciile sunt substituite perfect;
- Intrarea si iesirea pe piata sunt libere, adica o firma poate intra pe piata daca pretul este superior costului sau de productie;
- Transparenta perfecta a pietei, care arata ca pe piata cu concurenta perfecta cumparatorii si vanzatorii dispun de o cuoastere deplina a cererii si a ofertei;
- Mobilitatea perfecta a factorilor de productie, exprima inexistenta obstacolelor in procesul achizitionarii de factori de productie in conditiile in care firmele vor sa isi dezvolte activitatea.
Pe piata cu concurenta perfecta produsele pot fi usor substituite si cumparate la cel mai bun pret, care satisface atat interesele vanzatorilor cat si ale cumparatorilor. Daca una din trasaturile concurentei perfecte lipseste atunci piata devine imperfecta. Acest model este, in cele mai multe cazuri o aproximatie distanta a pietelor reale, cu o posibila exceptie a anumitor piete largi. In general exista putine piete perfect concurentiale, daca oricare dintre conditiile de mai sus se aplica pietelor reale. de exemplu, firmele nu vor avea niciodata informatii complete unele despre celelalte si vor exista intotdeauna anumite costuri de tranzactie. Intr-o piata perfect concurentiala va exista o eficienta productiva si o eficienta alocativa. 
Eficienta productiva apare atunci cand firma produce in punctul cel mai de jos de pe curba costurilor medii totale*, insemnand ca bunurile nu se pot produce in nici un fel mai ieftin.
Eficienta alocativa apare atunci cand pretul este egal cu costurile marginale, iar bunul este pus la dispozitia consumatorului, la cel mai mic pret posibil. Acest lucru este posibil numai atunci cand exista concurenta perfecta.
Spre deosebire de monopol sau oligopol, unei firme ii este imposibil sa obtina un profit anormal in conditiile concurentei perfecte, pe termen lung, mai precis, o firma nu poate castiga mai multi bani decat este necesar pentru a-si acoperi pierderile. Daca o firma inregistreaza profituri anormale pe termen scurt, aceasta se va comporta ,,ca un tragaci" pentru ca alte firme sa nu intre pe piata. 
Se spune ca agricultura, cu un numar mare de ofertanti, o cerere relativ inelastica si produse aproape perfect substituibile**, este o aproximare a modelului concurentei perfecte. Acest lucru poate fi adevarat in anumite locuri si perioade istorice, dar nu este adevarat in cazul economiilor moderne. De exemplu, pe piata globala a agriculturii, agricultorilor europeni sau americani li se ofera subventii, iar acestia isi exporta produsele la preturi de dumping, preturi sub costurile de productie. Orice forma de interventie guvernamentala, cum ar fi subventiile, deformeaza piata, ceea ce duce la disparitia concurentei perfecte.5


Fisiere in arhiva (4):

  • Impactul Mediului Competitiv asupra Perspectivelor de Piata ale Firmei - Studiu de Caz Realizat la SC Upetrom-1 mai SA Ploiesti
    • ANEXE.doc
    • prima pag+cuprins.doc
    • upetrom.doc
    • ~$petrom.doc

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!