Importanta Relatiilor Publice in Dezvoltarea Afacerilor pe Plan Extern

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere - pg. 4
Cap. I. Relatiile publice
1.1. Definirea conceptului de relatii publice - pg. 6
1.2. Relatiile publice: clasificare, trasaturi, functii si obiective - pg. 8
1.3. Valoarea si importanta relatiilor publice - pg. 10 
Cap. II. Afacerile externe
2.1. Definire si fundamentare - pg. 
2.2. Organizarea afacerilor externe - pg. 
2.3. Tehnici de promovare a afacerilor externe - pg. 
Cap. III. Importanta relatiilor publice in dezvoltarea afacerilor pe plan extern - pg.
Cap. IV. Concluzii - pg. 
Bibliografie - pg.


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata, "Importanta relatiilor publice in dezvoltarea afacerilor pe plan extern", am urmarit stabilirea interdependentei afacerilor externe fata de relatiile publice si rolul pe care il au relatiile publice in influentarea si dezvoltarea afacerilor pe plan extern.
Relatiile publice reprezinta un fenomen al secolului al XX-lea ale carei origini intra adanc in istorie, intr-un fel, sunt la fel de vechi ca si comunicarea intre oameni. 
Ani de zile, relatii publice au avut o functie limitata, si anume de a transmite informatii mass-media. Edwund T. Pratt jr., presedinte al Pfizer Inc. Spunea: ,,Scopul era de a ne face cunoscut numele si de a face reclama noului nostru produs, dar si de a consolida relatia corporatiei".
Relatiile cu mass-media si publicitatea produsului inca domina, in mare masura, activitatea multor departamente corporatiste de relatii publice, dar complexitatea vietii moderne da relatiilor publice un nou rol, mult mai extins si mai influent. 
Membrii personalului de relatii publice ar trebui sa activeze ca analisti de informatie si publicisti, arata R.D. Liley, presedinte al companiei americane ,,Telefon & Teflegraf". Ei trebuie sa fie capabili sa interpreteze corporatia pentru lume si lumea corporatiei.
Personalul de relatii publice joaca un rol important in intelegerea de catre conducere a modului in care functioneaza mass-media si a rolului pe care acestea il indeplinesc in societate.
Din aceasta perspectiva, administratia, mangementul reprezinta primul si cel mai important beneficiar al eforturilor lor.
Teoreticienii proceselor de comunicare ii numesc pe ce care lucreaza in relatii publice ,,agenti de legatura". Sociologii se refera la acestia ca ,,elemente de legatura a doua zone de frontiera", prin aceasta intelegandu-se ca cei ce lucreaza in relatiile publice realizeaza transferul de informatii intre doua sisteme. 
Dupa cum reiese din ultimele randuri ale unui document oficial privind relatiile publice, elaborat de Societatea de Relatii din S.U.A., ,,specialistii in relatii publice fac uz de o multitudine de deprinderi de comunicare profesionala si joaca un rol integrator in cadrul organizatiei si intre organizatia propriu-zisa si mediul exterior".
Practic, termenul relatii publice a ajuns sa fie denumit de mass-media si marele public in alte moduri. Astfel, multe dintre marile firme americane prefera, de exemplu, termenul de comunicatii corporatiste.
Conform Ghidului Comunicatiilor Corporatiste (Directory of Corporate Comunications) din 1983, sintagma comunicatii corporatiste este utilizata de 108 firme, dupa cum reiese din lista intocmita de revista ,,Fortune", ce cuprinde 500 din firmele americane cele mai mari. 
Termenul inglobeaza toate tipurile de comunicare din cadrul unei firme, cum ar fi publicitatea, publicatii ale angajatilor, biroul de stiri, redactarea discursurilor, relatiile cu 
Introducere
comunitatea, probleme guvernamentale si telefoanele instalate special pentru a permite accesul rapid al clientilor la firma respectiva.
Continutul muncii specialistului in relatii publice consta in: activitati de scriere si editare de materiale pentru diferite categorii de public, cultivarea si mentinerea unor relatii bune de colaborare cu mass-media, crearea identitatii de companie/ corporatie cu mijloacele publicitatii corporate, comunicarea orala si eficienta cu indivizi si grupuri in cadrul intalnirilor, prezentarilor sau alte tipuri de evenimente colective, productia de brosuri, rapoarte, filme si programe multimedia ca mijloace importante de comunicare, organizarea de evenimente speciale- conferinte de presa, expozitii, ,,zile deschise", competitii si programe de premiere pentru activitati deosebite, toate avand ca scop castigarea atentiei audientelor specifice. Cercetarea si evaluarea sunt doua din activitatile de baza ale specialisului de relatii publice. 
Lucrarea este structurata in patru capitole si sase subcapitole asa cum se vede in cuprins:
In Cap. I Relatiile publice, am incercat definirea acestora si scoaterea in evidenta a principalelor caracteristici, functii si obiective precum si valoarea si importanta lor. Firmele actuale de consultanta ofera mult mai multe servicii decat prima mare firma americana, Publicity Bureau, infiintata in 1900 la Boston.
In Cap. II. Afacerile externe, am stabilit atat domeniul cat si organizarea afacerilor externe. Afacerea este o forma de activitate ce presupune utilizarea unor resurse (umane, materiale, financiare) in scop lucrativ, adica pentru obtinerea de castig (profit), afacerile externe sunt in general bazate pe import si export.
DEX, 1996:"Afacerea este o tranzactie financiara, comerciala sau industriala, bazata, de obicei, pe specula sau speculatii."
In Cap. III. Importanta relatiilor publice in dezvoltarea afacerilor pe plan extern, am aratat cat de importante sunt relatiile publice in desfasurarea si dezvoltarea afacerilor externe, daca sunt bine gestionate si folosite 
Principalele forme de comunicare de acest tip sunt: publicitatea , prin mass media sau prin propriile materiale publicitate, promovarea vanzarilor, promovarea sponsorizarii - finantarea activitatilor culturale sau sportive, articole care prezinta organizatia in publicatii de specialitate, organizarea de standuri la targuri si forumuri 
Exista deci multe forme de promovare a imaginii, valorii, produselor sau serviciilor specifice orgnaizatiei. 
Cap. IV. Concluzii ce se desprind din aceasta lucrare sunt ca, relatiile publice isi aduc un aport deosebit, in contextual actual al afacerilor, in conditiile globalizarii si internationalizarii afacerilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta Relatiilor Publice in Dezvoltarea Afacerilor pe Plan Extern.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!