Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 7953
Mărime: 249.52KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

1. Industria constructoare de maşini

Industria constructoare de maşini sau industria de echipament este ramura principală a industriei de prelucrare a economiei contemporane, ramura de prim rang în dezvoltarea economică a societăţii umane. De nivelul dezvoltării industriei constructoare de maşini, depinde în mare măsură nivelul dezvoltării societăţii, nivelul progresului tehnico-ştiinţific, gradul de apărare şi securitate a statului; ea determină nivelul dezvoltării celorlalte ramuri a economiei mondiale. Acestei ramuri îi revin 35-40% din volumul producţiei industriale mondiale. În funcţie de nivelul dezvoltării statului, ponderea ramurii variază de la 3-5%, în statele slab dezvoltate, până la 35-40%, în statele înalt dezvoltate.

1.1 Conceptul de competitivitate

În cadrul industriei constructoare de mașini se produc utilaje petroliere pentru platforme de foraj terestru și marin la Ploiești, Târgoviște, Bacău, București și Galați, utilaje miniere la Baia Mare, Petroșani și Sibiu, mașini unelte la București, Oradea, Arad, Râșnov și Târgoviște, și produse ale industriei de mecanică fină.

Tractoare se produc la Brașov, Craiova, Miercurea-Ciuc, iar alte mașini agricole la București, Piatra Neamț, Timișoara și Botoșani. Locomotive se produc la București și Craiova, vagoane la Arad, Caracal, Drobeta-Turnu Severin, autoturisme la Pitești şi Craiova, autocamioane la Brașov, troleibuze la București, nave maritime la Constanța, Giurgiu, Oltenița și aeronave la București, Bacău, Brașov și Craiova.

Prezentăm în continuare o listă (tabelul nr. 1) cu principalele întreprinderi din domeniul construcţiei de maşini din România conform declaraţiilor şi situaţiilor din 2008. De reţinut că unele unităţi mai mari decât cele prezentate se află fie în stare de conservare, fie nu funcţionează din diverse cauze. Există, de asemenea, situaţii în care achiziţionate fiind de investitori strategici, o serie de unităţi nu şi-au reluat încă activitatea sau nu au pus la dispoziţie date. De remarcat că, cea mai mare parte a societăţilor prezentate au, pe lângă obiectul tradiţional de activitate, altele noi .

Tabelul 1. Principalele întreprinderi din domeniul construcţiei de maşini din România

SOCIETATE Tip de activitate CAEN

CEAHLĂUL SA PIATRA NEAMŢ fabricarea de maşini şi utilaje agricole

TIMPURI NOI SA fabricarea de echipamente pentru producerea şi utilizarea energiei mecanice

U.C.M. REŞIŢA SA fabricarea de echipamente pentru producerea şi utilizarea energiei mecanice

MECANEX SA fabricarea de echipamente pentru producerea şi utilizarea energiei mecanice

AVERSA SA fabricarea de pompe

RULMENTUL SA fabricarea lagărelor angrenajelor si organelor mecanice

RULMENŢI SA SLATINA fabricarea lagărelor angrenajelor

RULMENTUL SA BIRLAD fabricarea de echipamente pentru producerea şi utilizarea energiei mecanice

PROMEX SA BRAILA fabricarea altor maşini de utilizare specifică

Industria constructoare de automobile în prezent ocupă locul principal printre ramurile industriei constructoare de maşini de transport, revenindu-i 61% din valoarea producţiei industriei mijloacelor de transport. Industria producătoare de autovehicule este o ramură relativ tânără (apărută în anul 1886), dar a cunoscut o dezvoltare foarte rapidă pe parcursul secolului al XX-lea. Nici o ramură a industriei n-a avut o influenţă social-economică atât de mare asupra societăţii umane ca industria producătoare de automobile.

Industria de automobile este foarte largă şi este orientată spre piaţă şi resursele de forţă de muncă,şi mai puţin spre apropierea de semifabricate,cu toate că această subramură cunsumă 90% din sticla organică, 70% din cauciucul sintetic, 52% din oţelurile speciale si 50% din laminatele de aluminiu. Ea este subramura care atrage spre sine numeroase întreprinderi.

Ȋn Romania sunt prezenţi producătorii auto Automobile Dacia, controlată de grupul francez Renault, şi Ford Romȃnia, deţinută de constructorul american Ford.

Dacia este cea mai bine vȃndută maşină ȋn Romȃnia.Vȃnzarile de vehicule au crescut ȋn ianuarie cu 24,8%, ȋn compartie cu aceeasi luna a anului trecut, ajungand la 5.441 unitati, ȋnsa au scazut cu 33% fata de luna decembrie 2010.

Totodata, livrarile din ianuarie s-au majorat cu 16%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 4.399 unitati, dar fata de decembrie 2010 au scazut cu 35%, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

De asemenea, din totalul vȃnzarilor de autoturisme, aproape un sfert au reprezentat maşini autohtone. Astfel, cea mai bine vȃndută marcă de autoturisme ȋn ianuarie a fost Dacia, cu 1.493 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 490 unităţi; Skoda s-a clasat pe locul trei, cu 396 masini.De asemenea, exporturile au crescut cu 3,7%, la 24.257 vehicule, iar importurile au urcat cu 10%, la 3.946 unitati.

Preview document

Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 1
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 2
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 3
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 4
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 5
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 6
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 7
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 8
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 9
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 10
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 11
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 12
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 13
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 14
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 15
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 16
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 17
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 18
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 19
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 20
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 21
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 22
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 23
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 24
Industria constructoare de mașini și industria farmaceutică - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Industria Constructoare de Masini si Industria Farmaceutica.doc

Te-ar putea interesa și

Metodologii generale - SC Daschim SA București

CAPITOLUL I Prezentare generala I.1 Scurt istoric Societatea Comerciala „Daschim” S.A. – cu sediul in Bucuresti – s-a constituit in baza...

Proiect Management Strategic

Capitolul 1: Scurta prezentare a firmei 1.1.Prezentarea firmei Socieatea comerciala Azomures S.A. este cel mai mare producator român de...

Proiect practică Consiliul Județean Vrancea

1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala. CONSILIUL JUDETEN VRANCEA este autoritatea administratiei publice locale,...

Județul Vrancea

DEZVOLTAREA ECONOMICĂ Judeţul Vrancea cuprinde un teritoriu foarte variat atât din punct de vedere al altitudinii şi a formei de relief, cât şi ca...

Abordări ale mixului de marketing pe piața externă

Riscurile implicării în marketingul internaţional În mod paradoxal, deşi toate întreprinderile doresc şi au nevoie să pătrundă şi să acţioneze pe...

Locul Turismului în Economia Belgiei

CAPITOLUL 1 a) GENERALITATI: - Numeoficial: Regatul Belgiei - Pozitia geografica: in vestul Europei - Capitala: Bruxelles - Suprafata: 30500...

Podișul Braziliei

I. Aşezarea geografică, poziţie şi limite Podişul Braziliei ocupă centrul, sudul şi estul Braziliei, fiind o vastă regiune geografică cu o...

Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz

I. Renault - coordonate istorice Avându-şi sediul la Boulogne-Billancourt Cedax, Franţa, Renault este astăzi unul dintre liderii mondiali în...

Ai nevoie de altceva?