Internaționalizarea firmei

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 7669
Mărime: 53.84KB (arhivat)
Publicat de: Nidia Timiș
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ifrim Mihaela
Proiect realizat in cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza, Specializarea Afaceri internationale

Extras din proiect

Denumire oficiala : Regatul Tarilor de Jos.

Olanda este una dintre cele mai sigure destinatii de afaceri, bucurandu-se de un climat politic stabil, o baza macroeconomica puternica, un cadru legal clar si relatii comerciale bine dezvoltate, in special cu tarile vecine.

Mediul demografic/natural:

- Suprafata: Suprafata: 41.526 kmp, din care 24% sub nivelul marii

- Populatie:

- Marime: 16 135 992 loc.

- Rata cresterii populatiei: 0.16%.

- Densitate: 321 loc/km² .

- Distributia: 66% Urban 34% Rural

- Clima :

Olanda beneficiază de condiţii marine temperate cu veri răcoroase şi ierni temperate. Temperaturile variază iar ploile sunt frecvente pe tot parcursul anului. Cea mai friguroasa perioadă este din decembrie pâna în martie, dar este puţin probabil să ningă. Ceaţa este foarte întâlnită, în special toamna si primăvara, iar aerul este relativ umed.

- Distanta fizica: Bucuresti-Amsterdam 2280 km

- Retele de comunicatii:

Reteaua cailor de comunicatii este densa, bine intretinuta, pozitia la gurile Rhinului transformand tara intr-o adevarata poarta de acces a Europei Occidentale; aici se afla primul port al lumii, Rotterdam. Exista cca. 2000 km de autostrazi, iar 70% din reteaua feroviara este electrificata. Reteaua de transport fluvial masoara 4 343 km, din care c. 3 500 km canale.

- Resurse naturale: gaze naturale, petrol, carbune, saruri de potasiu.

Mediul politic:

- Sistemul de guvernare: Monarhie constitutionala, cu sistem parlamentar bicameral. Camera inferioara: 150 membri alesi prin vot universal. Camera superioara: 75 membri alesi indirect de Consiliile celor12 provincii .

- Stabilitate: Climat politic stabil, baza macroeconomica puternica, un cadru legal clar si relatii comerciale bine dezvoltate, in special cu tarile vecine

- Atitudini fata de firmele/produsele straine: Olanda ocupa primul loc la exportul de flori taiate in lume, locul II la exportul de branzeturi si III la produse agricole, in general. Urmare restrictiilor impuse de Uniunea Europeana la productia animaliera (si din ratiuni ecologice), cotele alocate Olandei au devenit insuficiente, multi fermieri fiind nevoiti sa emigreze in tari care nu se confrunta cu aceste probleme. Cele mai uzuale restrictii sau bariere la importurile olandeze sunt: masuri anti-dumping, taxe compensatorii, suprataxe la produsele agricole, restrictii cantitative, contingente tarifare. Relatiile comerciale dintre Romania si Olanda se deruleaza in cadrul Acordului European de Asociere, in baza caruia, incepand din ianuarie 2002, produsele industriale circula liber intre Romania si Uniunea Europeana, inclusiv Olanda, fara taxe vamale.

Mediul economic:

- nivel de dezvoltare: Stat cu o economie industrial-agrara puternic dezvoltat. Industria prelucratoare , diversificata si cu un inalt nivel tehnologic, antreneaza 15.0% din populatia activa si contribuie cu 19.2% la formarea PIB. Olanda este primul exportator mondial de lapte, oua si carne de porc. De asemenea, se cultiva cereale, sfecla de zahar, cartofi (locul I la export pe glob) iar floricultura este foarte dezvoltata, emblematica pentru Olanda (“tara lalelelor”).

- gradul de deschidere internationala:

- export: Olanda detine locul I in lume la exportul de flori taiate ;locul II la exportul de branzeturi si lapte condensat; locul III la produse agricole, in general .Aceasi atenţie este acordata cresterii pasarilor ,Olanda fiind cea mai mare exportatoare de oua de pe piaţa mondiala. Un loc important printre resursele naturale ale Olandei il ocupa bancurile sezoniere de heringi din Atlantic. Heringii olandezi, midiile si pestele proaspat se exporta in mari cantitaţi.

- import: Principale produse importate sunt: masini, aparate, echipamente de transport; produse chimice, petrol, produse alimentare, materii prime, imbracaminte, produse vegetale, animale vii.

Preview document

Internaționalizarea firmei - Pagina 1
Internaționalizarea firmei - Pagina 2
Internaționalizarea firmei - Pagina 3
Internaționalizarea firmei - Pagina 4
Internaționalizarea firmei - Pagina 5
Internaționalizarea firmei - Pagina 6
Internaționalizarea firmei - Pagina 7
Internaționalizarea firmei - Pagina 8
Internaționalizarea firmei - Pagina 9
Internaționalizarea firmei - Pagina 10
Internaționalizarea firmei - Pagina 11
Internaționalizarea firmei - Pagina 12
Internaționalizarea firmei - Pagina 13
Internaționalizarea firmei - Pagina 14
Internaționalizarea firmei - Pagina 15
Internaționalizarea firmei - Pagina 16
Internaționalizarea firmei - Pagina 17
Internaționalizarea firmei - Pagina 18
Internaționalizarea firmei - Pagina 19
Internaționalizarea firmei - Pagina 20
Internaționalizarea firmei - Pagina 21
Internaționalizarea firmei - Pagina 22
Internaționalizarea firmei - Pagina 23
Internaționalizarea firmei - Pagina 24
Internaționalizarea firmei - Pagina 25
Internaționalizarea firmei - Pagina 26
Internaționalizarea firmei - Pagina 27
Internaționalizarea firmei - Pagina 28
Internaționalizarea firmei - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Internationalizarea Firmei.doc

Te-ar putea interesa și

Internaționalizarea firmei UCM Reșita

REZUMAT Prezenta lucrare urmareste internationalizarea societatii UCM RESITA. Am ales aceasta firma deoarece UCM RESITA este lider pe piata...

Internaționalizarea firmei

Motivatie Dintre disciplinele studiate pana în prezent în acest an universitar, Tranzactiile comerciale internationale ne-au trezit interesul...

Internaționalizarea firmei Conex

INTRODUCERE In paginile ce urmeaza va prezentam strategia de internationalizare a firmei CONEX S.A. Iasi. Datorita cresterii cifrei de afaceri si...

Internaționalizarea firmei Kober

INTRODUCERE In paginile ce urmeaza va prezentam strategia de internationalizare a firmei KOBER S.A. Iasi. Datorita cresterii cifrei de afaceri si...

Bucovina - internaționalizarea firmei

Proiectarea si organizarea unui compartiment de productie: Sa se proiecteze si sa se organizeze un compartiment de productie cunoscand : 1.1....

Management internațional - internaționalizarea firmei

INTRODUCERE Managementul international este o prelungire a functiilor managementului general la firmele internationale cu afaceri globale ....

Internaționalizarea firmei - Cotnari

Rezumat Firma COTNARI este una dintre cele mai cunoscute firme de productie si distributie a vinurilor din Romania. Prin proiectul de fata dorim...

Internaționalizarea firmei SC Fares Bio Vital SA

Cap.1 Descrierea companiei, a identității ei și a situatiei strategice 1.1.Domeniul de activitate, scurt istoric al firmei şi poziţia ei actuală...

Ai nevoie de altceva?