Extras din proiect
Capitolul 1: Introducere
1.1 Descriere companie
Metro Cash&Carry International este liderul mondial pe piața cash&carry, deținând 655 de magazine în 29 de țări. Cu o forță de muncă la nivel mondial de peste 100.000 de salariați, compania a realizat o cifră de afaceri de peste 33 de miliarde de euro pe anl 2008.
Metro Cash&Carry reprezintă o divizție de vânzări a grupului Metro, unul din liderii mondiali din domeniu. Acesta își are sediul în Dusseldorf. Germania, aflându-se de asemenea în topul firmelor nemțești din punct de vedere al cotațiilor la bursă.
Vânzările Metro Group au totalizat în anl 2008 68 de miliarde de Euro. Această companie are peste 300.000 de angajați în 2.200 locații din 32 de țări. Printre diviziile Metro Group putem enumera Metro/Makro Caash&Carry, hipermarketurile Real, Media Markt și Saturn- principalele centre electronice din Europa și magazinele universale Kaufhof.
După cum se poate observa și din cele menționate anterior, compania se ocupă cu comercializarea/desfacerea d produse aparținând unei game foarte variate: astfel, acestea variază d la produse alimentare la electronice, electrocasnice și de întreținere personală. Așadar, cele mai importante divizii ale Metro Group sunt cele privitoare la Cash&Carry, hipermarketuri, magazine generale și magazine specializate pe comercializarea de produse electronice/electrocasnice.
Dar ce este propriu-zis Metro Cash&Carry? Înafara faptului că reprezintă o divizie a grupului cu același nume, acesta este un magazin specializat pe vânzarea de produse în regim en-gross pentru companii și afaceri. Cumpărarea din cadrul unui astfel de magazin presupune crearea anterioară a unei legitimații, fără de care nu pot fi făcute cumpărături. Clienții intră în magazin, se servesc singuri cu produsele de care au nevoie, iar la ieșire pot opta pentru eliberarea unei facturi pe persoană fizică sau pe companie.
Deși orientat predominant către nevoile companiilor, Metro are succes și în ceea ce privește vânzările către persoane fizice, acestea reprezentând aproximativ 35% din totalul vânzărilor realizate.
Organizare filiale
În prezent, pe teritoriul României se află un număr de 24 de magazine Metro Cash&Carry, conform hărții puse la dispoziție pe site-ul firmei . Dintre acestea, în regiunea de est a României (partea Moldovei) se află 4 dintre acestea, mai exact în orașele Suceava, Iași, Bacău și Galați.
În România, la nivelul anului 2009, Metro Cash&Carry înregistra un număr de 5.731 de angajați și o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro. De asemenea, este important de menționat faptul că fiecare centru de distribuție comercializa peste 17.500 de produse.
Misiunea și obiectivele companiei
„Misiunea Metro este de a fi cea mai bună companie de vânzare în regim en-gross Cash&Carry la nivel mondial”.
Citând motivația publicată pe site-ul firmei, grupul trebuie „ca noi, în calitate d grup, precum moleculele, să ne unim energia, să ne concentrăm și să ne angajăm să facem din această misiune cauza noastră comună”. Dacă vor deveni sau n cei mai buni de pe piața internațională de profil depinde într-o mare măsură de modul în care se vor respecta valorile esențiale ale companiei.
Obiective
* Ocuparea poziției de leader pe piețele pe care Metro Cash&Carry activează.
* Creșterea ratei profitului cu 7 - 10% până la finele anului 2010.
* Suplimentarea sortimentală anuală cu cel puțin 10 produse noi.
* Oferirea de produse de calitate la prețuri accesibile
* Reducerea costurilor de ordin logistic și maximizarea profitului.
* Reducerea nivelurilor stocurilor
Preview document
Conținut arhivă zip
- Logistica - Metro Cash&Carry International.doc