Logistică - Metro Cash&Carry Internațional

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 7493
Mărime: 2.56MB (arhivat)
Publicat de: Simion Gal
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

Capitolul 1: Introducere

1.1 Descriere companie

Metro Cash&Carry International este liderul mondial pe piața cash&carry, deținând 655 de magazine în 29 de țări. Cu o forță de muncă la nivel mondial de peste 100.000 de salariați, compania a realizat o cifră de afaceri de peste 33 de miliarde de euro pe anl 2008.

Metro Cash&Carry reprezintă o divizție de vânzări a grupului Metro, unul din liderii mondiali din domeniu. Acesta își are sediul în Dusseldorf. Germania, aflându-se de asemenea în topul firmelor nemțești din punct de vedere al cotațiilor la bursă.

Vânzările Metro Group au totalizat în anl 2008 68 de miliarde de Euro. Această companie are peste 300.000 de angajați în 2.200 locații din 32 de țări. Printre diviziile Metro Group putem enumera Metro/Makro Caash&Carry, hipermarketurile Real, Media Markt și Saturn- principalele centre electronice din Europa și magazinele universale Kaufhof.

După cum se poate observa și din cele menționate anterior, compania se ocupă cu comercializarea/desfacerea d produse aparținând unei game foarte variate: astfel, acestea variază d la produse alimentare la electronice, electrocasnice și de întreținere personală. Așadar, cele mai importante divizii ale Metro Group sunt cele privitoare la Cash&Carry, hipermarketuri, magazine generale și magazine specializate pe comercializarea de produse electronice/electrocasnice.

Dar ce este propriu-zis Metro Cash&Carry? Înafara faptului că reprezintă o divizie a grupului cu același nume, acesta este un magazin specializat pe vânzarea de produse în regim en-gross pentru companii și afaceri. Cumpărarea din cadrul unui astfel de magazin presupune crearea anterioară a unei legitimații, fără de care nu pot fi făcute cumpărături. Clienții intră în magazin, se servesc singuri cu produsele de care au nevoie, iar la ieșire pot opta pentru eliberarea unei facturi pe persoană fizică sau pe companie.

Deși orientat predominant către nevoile companiilor, Metro are succes și în ceea ce privește vânzările către persoane fizice, acestea reprezentând aproximativ 35% din totalul vânzărilor realizate.

Organizare filiale

În prezent, pe teritoriul României se află un număr de 24 de magazine Metro Cash&Carry, conform hărții puse la dispoziție pe site-ul firmei . Dintre acestea, în regiunea de est a României (partea Moldovei) se află 4 dintre acestea, mai exact în orașele Suceava, Iași, Bacău și Galați.

În România, la nivelul anului 2009, Metro Cash&Carry înregistra un număr de 5.731 de angajați și o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro. De asemenea, este important de menționat faptul că fiecare centru de distribuție comercializa peste 17.500 de produse.

Misiunea și obiectivele companiei

„Misiunea Metro este de a fi cea mai bună companie de vânzare în regim en-gross Cash&Carry la nivel mondial”.

Citând motivația publicată pe site-ul firmei, grupul trebuie „ca noi, în calitate d grup, precum moleculele, să ne unim energia, să ne concentrăm și să ne angajăm să facem din această misiune cauza noastră comună”. Dacă vor deveni sau n cei mai buni de pe piața internațională de profil depinde într-o mare măsură de modul în care se vor respecta valorile esențiale ale companiei.

Obiective

* Ocuparea poziției de leader pe piețele pe care Metro Cash&Carry activează.

* Creșterea ratei profitului cu 7 - 10% până la finele anului 2010.

* Suplimentarea sortimentală anuală cu cel puțin 10 produse noi.

* Oferirea de produse de calitate la prețuri accesibile

* Reducerea costurilor de ordin logistic și maximizarea profitului.

* Reducerea nivelurilor stocurilor

Preview document

Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 1
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 2
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 3
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 4
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 5
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 6
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 7
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 8
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 9
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 10
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 11
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 12
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 13
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 14
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 15
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 16
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 17
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 18
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 19
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 20
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 21
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 22
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 23
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 24
Logistică - Metro Cash&Carry Internațional - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Logistica - Metro Cash&Carry International.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Strategie de dezvoltare a orașului Otopeni

Capitolul I. Caracterizarea generală a oraşului Otopeni I.1. Capitalul natural A. Date geografice Oraşul Otopeni este aşezat în zona limitrofă...

Formarea ofertei de piață a SC Metro Cash and Carry România SRL

INTRODUCERE Se spune că e inutil să oprești scurgerea timpului și că cel mai bine este să înveți să mergi în aceeași direcție cu el. Succesul...

METRO Cash Carry Sibiu

INTRODUCERE Dezvoltarea economica este un concept complex, analizat in literatura de specialitate in mod deosebit in partea a doua a secolului XX....

Metro România

Istoric În istoria marelui concern METRO Group,anul 1964 reprezintă anul fondării companiei METRO Cash&Carry de către Otto Beisheim la...

Analiza activității comerciale la nivelul firmei - SC Macromex SRL

1.Prezentarea firmei 1.1 Denumire S.C MACROMEX S.R.L 1.2 Localizare Bucuresti, str. Mihai Eminescu, nr. 27, sector 1 1.3 Forma juridica de...

Managementul Strategic la SC Sahprod Meteor SRL

CAPITOLUL I IMPACTUL CRIZEI FINANCIARE ASUPRA ECONOMIEI ROMANESTI 1.Consideratii generale privind contextul economic intern si international...

Activitatea promoțională Metro Cash Carry

Cap.1 Scurt istoric La începutul anului 1996, asemenea lui Cristofor Columb, un german pe nume Metro AG îndrăzneşte să investească în România, o...

Analiza sistemului logistic la compania METRO România

Capitolul 1: Prezentarea companiei În istoria marelui concern METRO GROUP, anul 1964 reprezintă anul fondării companiei METRO Cash&Carry de către...

Ai nevoie de altceva?