Extras din proiect
1.Prezentarea de ansamblu a unitatii economice
Profilul activitatii, dimensiunea si complexitatea activitatii
S.C. “ AGRIGEMMA ” S.R.L. a fost infiintata la 22 iulie 1997 si a desfasurat pana in anul 2000 activitatea de comert en gros cu produse de papetarie. Din ianuarie 2000 a inceput activitatea de tiparire imprimate tipizate cu un aparat de multiplicat RISO 6110 in format A4. In noiembrie 2001 a mai achizitionat un risograph FR 3910 format A3 si s-a constatat o crestere a productiei cu 50 %. In februarie 2003 societatea a mai achizitionat un risograph cu cilindru A4. In prezent societatea desfasoara atat productie de imprimate tipizate cat si comert cu ridicata cu produse de birotica si papetarie.
Societatea comerciala “AGRIGEMMA” S.R.L. este persoana juridica romana avand forma de “societate cu raspundere limitata” cu asociat unic, in persoana domnului Cosma Iulian, urmand sa-si desfasoare activitatea in conformitate cu legile romane in vigoare.
Sediul societatii comerciale “AGRIGEMMA” S.R.L. este in Constanta, str. Pescarilor, nr. 22,bl. MZ 10, et.7, ap.22, avand punct de lucru in Constanta, str. Trandafirului, nr. 5.
Societatea comerciala “AGRIGEMMA” S.R.L. are ca activitati imprimarea cartilor, partiturilor muzicale, hartiilor, afiselor, cartilor de joc si altor articole in contul editorilor; timbre postale, timbre fiscale, bilete de banca, formulare, albume. Tiparirea cuprinde si reproducerea cu mijloace de multiplicare, gofrari, fotocopieri, termocopiere cat si reproducerea generata prin intermediul calculatoarelor electronice. Alte activitati ale societatii sunt legatorie si finisare, comert cu ridicata cu bunuri de consum diverse, cum sunt: hartie si carton, carti reviste, ziare si rechizite.
Capitalul social subscris al societatii comerciale “AGRIGEMMA” S.R.L. este in suma de 500 (cinci sute) RON, impartit in 50 de parti sociale, a cate 10 RON.
Societatea isi desfasoara activitatea la punctul de lucru in Constanta, str. Trandafirului, nr. 5 pe o suprafata de 150 mp, compartimentata in birouri, depozite, hale de productie. Aici isi desfasoara activitatea un numar de 32 angajati divizati pe compartimente.
Veniturile obtinute in anul 2003 au fost constituite din 53 % venituri din productia vanduta si 47 % venituri din vanzarea marfurilor.
Fluxul tehnologic pentru produsele si serviciile obtinute
Caracteristici ale proceselor de aprovizionare, producţie şi vânzare
Schiţa unitãţii
Depozit materii prime Tipografie Depozit produse finite Magazin desfacere Marfa
Magazie auxiliarã Grup sanitar Vesti ar Birou aprovizionare Birou contabilitate Birou comerci al Di rector Secretariat
Salã protocol
Curte mijloace de transport
Parcare mijloace auto
Figura nr. 1
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12 13
14
Curte mijloace de transport
Societatea îşi desfãşoarã activitatea într-un singur punct de lucru, spaţiul fiind compartimentat ca în figura 1 .
1. Depozit materii prime – unde materia primã este depozitatã pe rafturi şi pe europaleţi de lemn
2. Secţia de producţie unde sunt amplasate:
- douã Risographe;
- o ghilotinã electricã pentru hârtie;
- o ghilotinã manualã pentru hârtie şi carton;
- douã capsatoare;
- un aparat pentru biguit cartonul;
- douã mese de lucru pentru legãtorie şi arhivare.
Pe lângã pereţi sunt montate rafturi pentru depozitare temporarã a materiilor prime şi produselor finite.
3. Depozit produse finite – este dotat cu rafturi metalice şi europaleţi. Perioada de depozitare a produsului finit este relativ micã 1-2 zile deoarece execuţia producţiei se face pe bazã de comandã certã.
4. Magazin de desfacere – este dotat cu rafturi, birou, imprimantã şi calculator.
5. Depozit marfã – este prevãzut cu rafturi şi europaleţi pentru depozitarea mãrfurilor.
6. Depozit materiale auxiliare – unde sunt depozitate materialele care intrã în procesul de producţie cât şi cele pentru întreţinere şi consum, obiecte inventar care nu sunt date în folosinţã.
7. Grup sanitar prevãzut şi cu duş pe lângã dotãrile obligatorii.
8. Vestiar pentru personalul de la producţie
9. Aprovizionare – birouri pentru merceolog şi gestionari.
10. Birou contabilitate dotat cu trei birouri, trei calculatoare, trei imprimante, rafturi şi aer condiţionat.
11. Birou comercial dotat cu birou, calculator, imprimantã, rafturi şi aer condiţionat.
12. Birou director dotat cu bibliotecã, birou, calculator, imprimantã şi aer condiţionat.
13. Secretariat dotat cu birou, calculator, imprimantã, scanner şi rafturi.
14. Salã protocol dotatã cu un birou mare de 12 persoane, bibliotecã, televizor şi aer condiţionat.
Mijloace de transport Dacia papuc, Dacia 1310, Skoda Octavia
Obiectivele de dezvoltare si modernizare a firmei
Datorita existentei unei cereri mari de produse tipizate societatea este nevoita sa limiteze numarul de comenzi primite din cauza capacitatii de productie reduse.
Socitatea comerciala “AGRIGEMMA” S.R.L. si-a propus ca in anul 2005 sa isi extinda spatiul de depozitare si sa mai construiasca un atelier de productie odata cu cresterea numarului de salariati pentru a mari capacitatea de productie si implicit veniturile realizate. Aceste masuri se datoreaza faptului ca numarul de clienti a crescut foarte mult in ultimii 2 ani, respectiv de la 57 clienti permenenti la 180, carora li se mai adauga o medie de 300 parteneri sporadici. Extinderea sectorului de productie va duce si la diversificarea activitatii curente, astfel se preconizeaza sa se inceapa activitatea de serigrafie, poligrafie iar activitatea de tiparire sa se execute cu mai multe utilaje.
Strategia de dezvoltarea in perspectiva a S.C. AGRIGEMMA S.R.L. presupune efectuarea unor modificari in structura organizatorica a societatii.
Astfel, se urmareste imbunatatirea calitatii si eficientei managementului personalului, precum si a rolului acestuia. Intensificarea utilizarii de tehnologii moderne utilizand forta de munca cu o inalta calificare, care manifesta creativitate si flexibilitate sau calificarea personalului existent pentru a raspunde exigentelor noilor cerinte.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Management.doc