Managerii, întreprinzătorii și liderii

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4058
Mărime: 65.61KB (arhivat)
Publicat de: Crin Prodan
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. I. Manageri 3
  2. I.1.Rolurile managerilor din domeniul interpersonal 5
  3. I.2. Rolurile managerilor din domeniul informaţional 5
  4. I.3. Rolurile managerilor din domenil decizional 6
  5. I.4. Modalităţi de creştere a eficatăţii muncii managerilor 7
  6. I.4.1. Programarea şi organizarea muncii managerilor 7
  7. I.4.2. Perfecţionarea raporturilor şefi-subordonaţi 11
  8. I.5. Recrutarea, selecţia, pefecţionarea şi promovarea personalui 12
  9. I.5.1. Recrutarea personalui 12
  10. I.5.2. Selecţia personalului 13
  11. I.5.3. Perfecţionarea personalului 14
  12. I.5.4. Promovarea personalului 15
  13. II.Întreprinzători 15
  14. II.1. Procesul de creare a unei noi întreprinderi 16
  15. II.2. Principalele etape de creare a unei întreprinderi 16
  16. III. Liderii 17
  17. Bibliografie 18

Extras din proiect

I. Managerii

Calitatea procesului de management si implicit rezultatele obţinute de o organizaţie depind de mangerii care desfăşoară aceste procese.

Pe plan mondial există două accepţiuni asupra noţiunii de maneger. Una, potrivit căreia în categoria managerilor dintr-o organizaţie sunt incluşi nu numai angajaţii care exercită funcţiile managementului şi au subordonaţi, ci şi specialiştii care lucreaza în compartimentele funcţionale. O altă accepţiune, căreia ne alăturăm, este aceea potivit căreia “managerul este persoana care exercită funcţiile managementului în virtutea obiectivelor, sarcinilor competenţelor şi responsabilitaţilor specifice funcţiei pe care o ocupă ”.

Majoritatea specialiştilor consideră ca trăsături definitorii pentru manageri :

• Dubla profesionalizare ceea ce implică pe langă cunoştiinţele solicitate de profesiunea de bază şi cunoştiinţe, calitaţi şi aptitudini specifice managementului;

• Caracterul accentuat creator al activitaţii desfăşurate, managerul fiind confruntat în aproximativ 80% din cazurii cu situaţii inedite.

Managerii în general pot fi clasificaţii după nivelul ierarhic la care se situează şi după sfera activităţilor pentru care sunt responsabili. Astfel, după nivelul ierarhic, managerii se grupează în trei categorii:

a) Manageri de nivel inferior – cei care lucrează direct cu executanţii, aceştia neavând în subordine alţi manageri.

b) Manageri de nivel mediu pe care-i întalnim la mai multe niveluri ierarhice ale organizaţiei şi care se caracterizează prin faptul că pot avea în subordine atât executanţi direcţi, cât şi alţi manageri.

c) Manageri de nivel superior sunt reprezentaţi de un grup relativ restrâns de executivi care au în general în subordine toate celelalte niveluri ierarhice ale managementului organizaţiei.

După sfera activităţilor coordonate, managerii se împart în cadrul unei organizaţii în două categorii:

• Managerii funcţionali care sunt responsabili pentru o singură activitate a firmei sau pentru o grupă de activităţi grupate într-o funcţiune a firmei(producţie, comercială);

• Managerii generali care desfăşoară activităţi cu caracter integrator prin aceea că ei conduc unităţi complexe ale unei organizaţii, cum ar fi o filială sau o divizie operativă independentă a acesteia. Ei sunt responsabili pentru toate activităţile specifice unităţii respective (producţie, marketing, finanţe).

O firmă mică poate avea un singur manager general, dar o firmă mare poate avea mai mulţi, în funcţie de numărul filialelor, diviziilor sau a altor unităţi complexe din care este formată.

Managerii de la orice nivel planifică, organizează, coordonează, antrenează şi controlează. În urma cercetărilor întreprinse de către Henry Mintzberg , s-a constatat că profesia de manager poate fi descrisă prin mai multe “roluri” indeplinite de această categorie de personal aşa cum rezultă din figura următoare:

Fig.1. Rolurile managerilor

În general managerii sunt investiţi cu o autoritate formală în cadrul organizaţiei care fac parte şi pe care o conduc. Din această autoritate formală decurge un anumit statut care la rândul său generează diferite forme de relaţii interpersonale. Ca urmare a implicarii managerilor in relaţii interpersonale, ei au acees la informaţiile care permit acestora să elaboreze decizii şi strategii.

I.1. Rolurile managerilor din domeniul interpersonal

Managerului îi revine rolul de reprezentare ca urmare a poziţiei în fruntea organizaţiei sau a colectivului condus, ceea ce îl determină să îndeplinească anumite obligaţii de natura ceremonială. Astfel managerul din fruntea organizaţiei trebuie să ureze bun venit în organizaţiei unui grup de personalităţi, maistrul trebuie să asiste la căsătoria unui muncitor, directorul comercial invită un client important la prânz.

Activităţile cuprinse în cadrul responsabilităţii managerului faţă de subordonaţii săi constituie rolul de leader. Managerul este responsabil de recrutarea şi formarea propriei echipe, trebuie să ştie să motiveze şi să încurajeze subordonaţii, să adapteze nevoile acestora la obiectivele organizaţiei.

Preview document

Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 1
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 2
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 3
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 4
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 5
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 6
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 7
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 8
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 9
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 10
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 11
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 12
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 13
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 14
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 15
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 16
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 17
Managerii, întreprinzătorii și liderii - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Managerii, Intreprinzatorii si Liderii.doc

Alții au mai descărcat și

Dezvoltarea spiritului întreprinzător în contextul economiei românești

Introducere În întrega lume, o importanţă din ce în ce mai mare o reprezintă noile programe legate de afaceri ceea ce presupune a organiza şi a...

Caracteristicile întreprinzătorului

Caracteristicile intreprinzatorului Cuvinte cheie: intreprinzator, caracteristicile intreprinzatorului, abilitati personale, competente...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Managementul Resurselor Umane

1. Fundamentele teoretico-metodologice ale managementului comparat al resurselor umane Managementul comparat este o ştiinţă relativ nouă,...

Comunicarea managerială în administrația publică

ARGUMENT Logica lucrurilor afirmă că pentru a putea stăpâni o stare de fapt ai nevoie - pe lângă aptitudinile cu care natura te-a înzestrat - de...

Strategii de comunicare în afaceriile internaționale

967122CAPITOLUL I PROCESUL COMUNICĂRII 1.1 Procesul de comunicare managerială Comunicarea managerială a apărut ca disciplină a managementului...

Esența metodologică a calității profesionale a managerului contemporan. deosebirile dintre manager și conducător românesc. manager activ și pasiv

INTRODUCERE Actualitatea temei. În condiţiile economiei concurenţiale, un rol deosebit are valorificarea potenţialului uman şi a celui managerial....

Analiza comparativă a managerului, liderului și întreprinzătorului

INTRODUCERE Resursele umane ocupă un loc central pentru dezvoltarea unităţilor economice, dar puţini îşi dau seama că acestea se fac eficiente...

Industria Ospitalitatii

CAPITOLUL 1 INDUSTRIA OSPITALITĂŢII. CONCEPTE ŞI PARTICULARITĂŢI 1.1 STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTĂRII TURISMULUI Turismul reprezintă, atât prin...

Profesionalismul managerului - garanția eficienței firmei

Introducere În fiecare zi, la nivel mondial, se nasc zeci de mii de afaceri, dar concurenţa acerbă îi filtrează şi selectează pe cei mai...

Rolul Managerului Public în Luarea Deciziilor în Administrația Publică

Pe plan mondial există cel puţin două accepţiuni referitoare la noţiunea de manager. Potrivit uneia, în categoria managerilor sunt incluşi nu numai...

Ai nevoie de altceva?