CUPRINS: 1. Introducere marketing relational 2. Prezentare S.C. Prestarea S.R.L. 3. Conceptul de orientare spre client 4. Conceptul de fidelizare a clientilor 4.1 Managementul fidelizarii clientilor 4.2 Fidelizarea clientilor 4.3 Strategia de fidelizare a clientilor 4.4 Stabilirea modalizatii de fidelizare 4.5 Consecintele fidelizarii 5. Concepul de satisfactie a clientului 6. Bibliografie
1. Marketingul relational Definitia reprezentativa pentru marketingul relational este considerata a fi cea data de catre Grönroos in 1990 la Conferinta Anuala a Academiei Europene de Marketing: “marketingul consta in stabilirea, mentinerea si intalnirea raporturior cu consumatorii si alti parteneri, avand in vedere un profit, astfel incat obiectivele partilor sa se realizeze.”(30, p.24) Alti specialisti considera ca marketingul relational semnifica preocuparea firmelor de a delimita cumparatorii cu constanta maxima, deci clientii fideli, si de a stabili relatii pe termen lung cu acestia pentru a aduce firmei venituri importante, nu doar pe moment. Caracteristica de baza a marketingului relational o reprezinta construirea de catre firme a unor relatii pe termen lung, reciproc avantajoase, cu partenerii cei mai importanti precum consumatorii (cu scopul de a le satisface preferintele), dar si cu furnizorii si distribuitorii. Marketingul pentru clientii existenti include actiunile care se desfasoara in momentul contactului dintre prestator si consumator, abordate in viziunea de marketing. Componenta centrala este produsul creat si livrat (ambianta, personal in contact, baza tehnico-materiala, participarea clientului), actiuni promotionale, pret efectiv si distributie (preluarea comenzii, ordonarea cererii, organizarea platii). El se constituie intr-o apropiere de marketingul bazat pe interactiunea directa si pe termen lung intre piata si personalul firmei. Urmareste crearea de valoare pentru client si dezvoltarea relatiei cu clientul astfel incat sa existe o comunicare avantajoasa pentru ambele parti. 2. Prezentare S.C.Prestarea S.R.L. S.C. Prestarea S.R.L. este o companie infiintata in anul 1991, avand sediul principal in orasul Iasi, pe strada Branduselor, nr 41 si se afla pe piata tamplariei din PVC si aluminiu inca din 1995, avand peste 100 de angajati si o cifra de afaceri a anului 2008 de 17.789.999 RON, profit net 943.659 RON. Ca o scurta introducere firma in 1997 isi mareste simtitor portofoliul de clienti prin colaborarea cu firme de prestigiu din domeniul constructiilor: Moldoconstruct S.A., Iasicon S.A., Constructii UNU S.A., Conest S.A. si altii. In 2001 Veka devine principalul partener al companiei pe o piata cu totul noua – piata tamplariei PVC. S-a achizitionat prima linie tehnologica pentru producerea ferestrelor si usilor din PVC care permitea fabricarea a 15 unitati/8 ore. Cererea tot mai mare pentru produsele companiei determina in 2004 o noua retehnologizare pentru cresterea capacitatii de productie la 35 unitati/8ore, iar in 2006 se achizitioneaza o noua linie de productie cu o capacitate de 120 unitati/ 8 ore sau altfel spus peste 300 de unitati/zi. Se dorea a oferi clientilor , performanta, siguranta si confort, si acest fapt a determinat compania Prestarea ca in anul 2008 sa renunte la vechiul program de ofertare ELX si se achizitioneaza un nou soft denumit Klaes. Avand o prezenta puternica pe piata din Iasi compania incepe sa se extinda la nivel regional prin infiintarea de noi showroom-uri, care mai apoi au fost transformate in dealeri, din zona Moldovei: Botosani, Campulung Moldovenesc, Falticeni si Targu Frumos, la care in 2009 li s-au adaugat cel din Targu Neamt si Vaslui. Odata cu implementarea softului Klaes s-au trasat linii clare ce trebuiesc urmarite in fluxul de informatii necesar zi de zi in cadrul companiei. Sistemul electronic de urmarire a intregului parcurs a comenzii din stadiul de oferta pana la cel de montare sprijinit cu dotarea moderna a halei de productie, a pozitionat firma Prestarea in fruntea producatorilor de tamplarie PVC si Aluminiu din jumatatea nord-estica a României. Utilizatorii ce folosesc aceasta aplicatie sunt structurati pe diferite niveluri de acces. Astfel putem avea utilizatori administratori cu drepturi depline, proiectanti si ofertanti. Programul este structurat pe doua module:
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.