Mediul de afaceri european Romania-Bulgaria

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 
Capitolul 1. Aspecte privind mediul de afaceri in Romania
1.1 Asezarea geografica
1.2 Domenii de activitate
1.3 Mediul demografic, agricol , industrial
Capitolul 2. Aspecte privind mediul de afaceri in Bulgaria
2.1 Asezarea geografica
2.2 Domenii de activitate
2.3 Mediul demografic, agricol , industrial
Capitotul 3 Elemente comparative intre cele 2 state 
Capitolul 4 Incheierea


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Mediul de afaceri reprezinta o realitate care formeaza obi ectul unor reprezentari specifice pe care firmele si le consti tuie cu privire la el. In aceste conditii, se disting doua iposta ze ale mediul de afaceri: 
-  mediul real;
-  mediul perceput.
Mediul de afaceri real exista obiectiv si este determinat de conditiile si fortele de ordin economic, social, politic si tehnologic ce actioneaza in mod efectiv la un moment dat.
Mediul de afaceri perceput constituie rezultatul actului de reprezentare sintetica de catre fiecare firma, a mediului real la care ea se raporteaza. 
Din punctul meu de vedere, mediul de afaceri poate fi definit ca multitudinea conditiilor favorabile necesare pentru a dezvolta o aface pe plan national sau chiar si international
O metoda de analiza a componentelor mediului de afaceri este reprezentata de metoda PESTLE.
PESTLEP -  factorii politici -  factorii economici -  factorii sociologici -  factorii tehnologici -  factorii legali-  mediul inconjurator si etica in afaceri
Factorii ce influenteaza mediul de afaceri:
-  Factorii politici pot influenta mediul de afaceri prin impunerea unor taxe , impozite pentru obtinerea unor aprobari in ceea ce priveste infiintarea si functionarea sau a unor taxe pentru export
-  Mediul de afaceri poate fi influentat in al doilea rand de factori economici care sunt alcatuiti din totalitatea elementelor care compun viata economica in areal de activitate al firmei. 
-  Factorii socio-culturali pot influenta mediul de afaceri in mod direct prin existenta diferitele clase sociale
-  Factorii legali desprinsi din diagnosticul juridic, factorii din aceasta categorie privesc mediul in care intreprinderea este asigurata pe viitor prin indeplinirea tuturor conditiilor juridice de functionare
Romania 
Asezare geografica:
Romania este asezata. in Sud-Estul Europei centrale fiind o tara de marime mijlocie.
Este pe locul 13 in Europa avand o suprafata de 238.391 km2. Are acces la Delta Dunarii si litoral
Mediul demografic
Se refera in primul rand la populatia din zona intreprinderii care poate influenta potentialul de forta de munca si in al doilea rand ca potential de cerere de marfuri si servicii
In cadrul intreprinderilor profilate pe produse de consum, mediul demografic reprezinta totodata unul din factorii formativi ai cererii de marfuri, terenul finalizarii activitatii economice.
Examinand statisticile si tipul oamenilor dintr-o societate, trendurile si modificarea structurii populatiei, se pot face anticipari asupra comportarii consumatorilor de pe o anumita piata, desigur numai in masura in care nevoile, dorintele si preferintele acestora sunt corelate cu caracteristicile demografice ale acestora. 
Tendintele si evolutiile demografice majore care pot afecta firma, fie ca oportunitati sau fie ca amenintari sunt:
1. Structura populatiei pe grupe de varsta .
2. Structura populatiei pe sexe.
3. Structura populatiei pe etnii
4. Structura populatiei pe religii
5. Structura populatiei in functie de marimea medie a familiilor
Conform datelor de la Institutul National de statistica, se poate observa ca datele demografice ale Romaniei urmeaza o tendinta de imbatranire a populatiei, iar peste 50 de ani, se preconizeaza ca tabloul demografic va fi complet diferit : pensionarii vor reprezenta mai mult de un sfert din populatia tarii, ceea ce va face ca piramida varstelor sa-si ingusteze semnificativ baza.
Mediul agricol
Pe plan national, agricultura reprezinta una dintre ramurile importante ale economiei romanesti. Contributia agriculturii, silviculturii, pisciculturii in formarea Produsului Intern Brut se situeaza in jurul valorii de 6% din PIB, iar in statele membre ale UE se situeaza la aproximativ 1,7%.
Din datele RGA 2010, din cele 23,8 milioane ha cat insumeaza teritoriul Romaniei, suprafata agricola utilizata in exploatatiile agricole este de circa 13,3 mil. ha (55,9 %), din care circa 8,3 mil. ha reprezinta teren arabil. Dupa modul de folosinta, terenul arabil ocupa cca. 62,5% din suprafata agricola. Cerealele si plantele ocupa circa 80% din suprafata arabila. Pe de alta parte Romania ca tara vitivinicola ocupa la nivelul Uniunii Europene locul 5 la suprafata viticola si locul 6 la productia de struguri si vin. Suprafata cultivata cu vita de vie ocupa circa 1,4% din intreaga suprafata agricola a tarii. 
Romania sta foarte bine la culturi de grau si porumb,cele mai mari zone sunt arendate de catre mari producatori de cereale din Campia Romana, Baragan si Sudul tarii, romanii fiind exportatori de cereale.
Mai putem preciza si cresterea animalelor. In tara noastra predomina cresterea ovinelor si bovinelor incercand astfel sa obtina un branding de tara, pana in acest moment putem aminti la acest capitol renumita branza de burduf si telemeaua de Sibiu, bine conoscutele produse traditionale romanesti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de afaceri european Romania-Bulgaria.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Suport de curs ,,Strategii de afaceri pe piata europeana" lect. L.G. Maha
2.https://www.anis.ro/mediul-de-afaceri/#.XIdTMyIzbIU 
3.https://www.economic.bg/
4.http://www.insse.ro/cms/
5. http://www.tradingeconomics.com/romania/gdp-growth-annual


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!